מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לאפוטרופסות

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לאפוטרופסות

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

כאשר אדם איננו מסוגל להגיע למעמדים משפטיים, להגיש מסמכים כאלו ואחרים או בכלל ליצור החלטות בצורה בריאה וצלולה, ישנו צורך כי אדם אחר יעזור לו ואף יחליף אותו במקרים מסוימים.
דבר דומה מתרחש כאשר אדם הוא מתחת לגיל 18. התפקיד של אדם זה נקרא אפוטרופוס או מסמך יפויי כוח מתמשך. שני תארים אלו קשורים לאפשרות למנות אדם נוסף אשר יהיה אחראי לעניינים שלכם. כעת מאמר זה מבקש לתת הסבר על כול אחד מהמושגים ועל ההבדלים הקיימים בינם.
לאורך הסעיפים הבאים נבקש להבהיר לכם בסופו של יום מהי האפשרות הטובה ביותר למקרה הספציפי שלכם.

הסברים ראשונים על המושגים אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך וההבדלים בינם.

הסבר ראשוני על המושג ייפוי כוח מתמשך

מסמך ייפוי כוח מתמשך נחשב למעמד אשר קל יותר להשיג אותו והאדם המבקש למנות אדם אחר שיעזור לו, יכול להחליט מי הוא יהיה. בעזרת ייפוי כוח מתמשך, תוכלו להגביל את פעולתו של האדם שאתם ממנים, לכמות זמן מסוימת ולכמות מסוימת של תפקידים. כך תוכלו להשתמש באדם זה אך ורק על מנת שהוא ימלא מסמכים או יופיע במקומכם במעמדים משפטיים. בנוסף תוכלו להשתמש בו על מנת שיהיה בתפקידים בעלי אחריות גדולה יותר על החיים שלכם. את מסמך זה מוטב ליצור בעזרת בעל מקצוע.

הסבר ראשוני על אפוטרופסות

אפוטרופסות הוא מושג המתייחס למצב בו אדם איננו יכול לתפקד בצורה עצמאית או ליצור החלטות בצורה צלולה ובריאה ולפיכך ישנו צורך באדם נוסף אשר יהיה אחראי במקומו ויחליט עליו.
המקרה גם מתייחס לילדים מתחת לגיל 18. האנשים הנכנסים תחת קטגוריה זאת נקראים חסרי ישע, מבחינת החוק ישנו צורך כי אנשים אחרים יוכלו להחליט ולפעול במקומם. לרוב את התפקיד ממלאים בני משפחה, אך במקרים מסוימים תוכלו להשתמש בחברים או בבעלי מקצוע. בכל מקרה, כאן ישנה החלטה של שופט אשר מכריעה מי הוא האפוטרופוס. בנוסף ישנו צורך לדווח פעם בכול כמה זמן לאפוטרופוס הכללי. כעת אנחנו ממליצים לכם להתחיל בהליך של בעל מקצוע.

הבדלים בין אפוטרופסות לייפוי כוח מתמשך, איזה אפשרות יותר מתאימה לכם?

יש להבין כי כאשר אנחנו מדברים על ההבדל בין אפוטרופסות לייפוי כוח מתמשך הרי שאין אפשרות שהיא יותר טובה אלא שיש אפשרות שהיא יותר מתאימה. כול עוד האדם אשר מבקש עזרה, יכול לבצע החלטה כזאת או אחרת בעצמו ובצורה צלולה, האפשרות המתאימה היא ייפוי כוח מתמשך.
ברגע שישנו אדם אשר הוא מתחת לגיל 18 או שמא שהוא איננו צלול מבחינה נפשית או הבריאות הפיזית שלו מגבילה אותו מלהגיע למקומות מסוימים, כך ישנו צורך באפוטרופסות. יש לבחון את המקרה שלכם לעומק לפני שאתם מחליטים בצורה כזאת או אחרת.

החשיבות של זמן הליך האישור במקרה של אפוטרופוס ובמקרה של ייפוי כוח מתמשך

פעמים רבות האדם אשר צריך עזרה הוא כזה אשר מצבו הרפואי הוא בעייתי או שמא הוא נמצא בגיל מבוגר עד מאוד. בנוסף, יכולים להתקיים מקרים בהם אדם צריך עזרה מעכשיו לעכשיו.
כאשר אנחנו מדברים על מצב שהוא כה מידי, ההמלצה היא להשתמש באפשרות של ייפוי כוח מתמשך.
ההליך לאישור דבר זה הוא קצר יותר ונעשה על ידי האדם עצמו ולא על ידי גורם נוסף.
יש לקחת בחשבון שאפשרות זאת היא מוגבלת יותר. אם יש לכם זמן ותבקשו לתת לאדם יותר סמכויות ההמלצה היא להשתמש באפוטרופוס.

הביטו על המקרה שלכם ותוכלו להבין במה לבחור, אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך

מבט קצר על המקרה שלכם יעזור לכם להבין מהי האפשרות המתאימה ביותר בשבילכם. יש להביט על הפרטים הקטנים ביותר ולדעת האם אתם צריכים עזרה כזאת או אחרת ומהו סוג העזרה.
תוכלו לבחון את המקרה שלכם בצורה טובה יותר כאשר אתם עושים זאת עם בעל מקצוע אשר מגיע מין התחום. זהו בעצם אדם המכיר את המושגים השונים, האפשרויות וההשלכות של הבחירה שלכם.
יש להבין כי ברגע שאתם יוצרים החלטה, ישנו קושי לבטל אותה, כך אנחנו ממליצים לכם לשקול בכובד ראש את הכיוון אליו אתם מתכוונים ללכת.

חשבו על טובת עצמכם ועל טובת האדם אשר צריך עזרה במקרה של אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך

בסופו של דבר, האדם אשר צריך עזרה הוא החשוב ולכן אם אפשר ניתן לנסות לשתף אותו בשיח ויחד אתו להבין מהי האפשרות הטובה ביותר בשבילו. האם הוא מוכן לחכות כמות זמן מסוימת עד שיגיע האישור? האם הוא מרגיש כי אין שום דבר שיוכל לעשות בכוחות עצמו? האם ישנו צורך להגביל את הסמכויות של האדם המשגיח. יכול להיות כי הוא ידע הכי טוב ולאחר מכן הוא יסכים לשתף פעולה עם האפשרות שתבחרו לו. אם האדם איננו מסוגל לתקשר בצורה בריאה, נסו להיכנס לנעליים שלו ולחשוב מה הוא היה רוצה.

החשיבות של זהות המחליט במקרה של אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך

במקרה של אפוטרופוס, ישנו צד שלישי שהוא שופט או איש מסוים מהרשות אשר הם אלו המחליטים על זהות האדם העוזר. במקרה של ייפוי כוח מתמשך, האדם אשר צריך עזרה הוא האחד שיכול למנות לעצמו מישהו נוסף. כאשר אנחנו מדברים על צד שלישי, יש להבין כי ההחלטה שלו יכולה להיות מנוגדת לראיית העולם שלכם, הוא יישען על החוקים ועל התקנות במדינת ישראל. מצד שני במקרה של ייפוי כוח מתמשך, יש לבחון עד כמה האדם מסוגל לתפקד על מנת למנות לעצמו אדם נוסף. האם הדעה שלו היא צלולה ובריאה בצורה מספקת?

לסיכום, מאמר זה נוצר על מנת שתקבלו כמה שיותר מידע על ההבדלים הקיימים במקרים של אפוטרופוס או ייפוי כוח מתמשך. אלו שתי אפשרויות אשר יש בינן דמיון רב אך יש בינן גם שונים מסוים. כך כאשר אתם מבקשים לגשת ולנסות לבחור את הדבר המתאים ביותר במקרה שלכם, עליכם להבין את המצב לפרטי פרטים. יש להתחשב במוטיב של זמן הבחירה, בזהות הבוחר ובגורמים נוספים.
בכל מקרה ההמלצה היא לעבוד בעזרת עורך דין או בעל מקצוע מסוים אשר מבין בתחום.
גם כאן יש להשקיע ולפעול על מנת למצוא את האדם הכי נוח בשבילכם. יש להשקיע זמן ומאמץ על מנת למצוא אותו.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לאפוטרופסות

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לאפוטרופסות
שיתוף המאמר מה ההבדל בין ייפוי כוח מתמשך לאפוטרופסות בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד