עורך דין צוואות וירושות

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא עורך דין צוואות וירושות

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

בכול הנוגע לריבים בין בני משפחה, הרי שנושא הירושות יכול להיות גורם מרכזים לדבר שכזה.
ישנו צורך להבין כי לרוב ירושה מחלוקת בין בני המשפחה עצמם, כך יכול להיווצר מצב בו בני המשפחה אינם מרוצים מדרך החלוקה. יש להבין כי ירושה מתקיימת רק לאחר שאדם הולך לעולמו אך לא קיים כתב צוואה המסדר את עניין חלוקת השלל בין בני המשפחה. כך ההאפשרות לחלק את הירושה נעשית על פי חוקי מדינת ישראל. על מנת שתוכלו ליצור חלוקה תקינה וצודקת, תצטרכו להיעזר בעורך דין אשר מבין בתחום. מאמר זה נוצר על מנת שתוכלו לקבל כמה שיותר מידע על תחום הירושות.

 

תשאל עורך דין: עיזבונות, צוואות וירושות עורך דין טל טאוב – כל מה שצריך לדעת

עו”ד טל טאוב מנחה את התוכנית השבועית “תשאל עורך דין”, ביחד עם אורח מיוחד. בפרק זה, הם עוסקים בנושאים משפטיים חשובים הקשורים לעיזבונות, צוואות וירושות.

בין הנושאים שידונו:

  • מדוע חשוב להשאיר צוואה ולא להסתפק בירושה לפי החוק?
  • סוגי צוואות תקפות.
  • ביטול צוואה.
  • התנגדות לצוואה.
  • מזונות מצוואה – מי זכאי? לפי איזה סדר? כמה מקציבים?
  • ניהול עזבון.
  • חובות שמשאיר נפטר.
  • הסתלקות מצוואה.
  • צוואה על פי ההלכה.

תוכנית זו חשובה לכל מי שרוצה לוודא שהרכוש והנכסים שלו יחולקו בצורה נכונה לאחר מותו.

צפו בתוכנית ותקבלו מידע מועיל שיעזור לכם להגן על זכויותיכם ועל זכויות יקיריכם.

ירושות -מושגים ראשונים בתחום

תיאור המושג ירושה

ירושה נוצרת כאשר אדם הולך לעולמו ולא קיים מסמך צוואה המראה על הדרך לחלוקת הרכוש והכספים בין קרובי משפחה וחברים. ירושה מחולקת על פי חוקי הירושה במדינת ישראל. לרוב הוא הצורך לחלק את הרכוש והכספים של האדם שהלך לעולמו בין קרובי המשפחה שלו.
ירושה מתקיימת לה כחלק מהחוק עצמו, בתוך החוק של מדינת ישראל ישנו פירוט מלא לגבי הדרך בה הירושה צריכה להתחלתק ולמי היא צריכה להגיע. יש להבין כי ירושה היא דבר המתרחש בכול פעם שאדם הולך לעולמו אך על מנת לקבל רכוש וכסף, ישנו צורך לפעול בצורות מסוימות על פי החוק.

מהי צוואה וכיצד מפעילים אותה

המקרה הקלאסי הוא מקרה הצוואה. במצב שכזה, לפני שאדם הולך לעולמו הוא יוצר מסמך בו מתועד הרצון שלו לחלק כסף ורכוש בין אנשים שונים. לרוב החלוקה נעשית בין קרובי משפחה וחברים. כאשר אדם הולך לעולמו, פונים אל מסמך הצוואה ובעזרת עורך דין מתחילים בחלוקת הרכוש והכספים בין הצדדים הכתובים במסמך. צוואה היא מסמך אשר לרוב לא ניתן לערער עליו.
כך כשהמסמך נוצר, ישנו צורך לוודא כי הליך הכתיבה שלו התקיים בצורה תקינה וצודקת.
ישנם חוקים החלים כנגד ניסיון אי מימוש הכתוב במסמך הצוואה. כך שישנו צורך להחשיב את המסמך כדבר בעל תוקף חוקי.

ההבדל בין ירושה לצוואה

לעיתים אדם הולך לעולמו אך הוא איננו מספיק לכתוב מסמך צוואה. הדבר נעשה בגלל מוות מפתיע או בגלל רצון להימנע מהדבר ומחשבה כי בני משפחה וקרובים ידעו להתחלק בכסף וברכוש בצורה תקינה. במקרה שכזה מתקיים לו הליך הוצאה לפועל של חוק הירושה. אם בצוואה ישנו פירוט מדויק של הדרך בה הכסף והרכוש יחולקו בין אנשים שונים, בירושה לא קיים מסמך שכזה.
יתרה מזאת, חוק הירושה בעצמו מכיל הוראות לחלוקת הרכוש והכסף בין צדדים שונים.
לבסוף, על מנת לקבל כספים ורכוש ישנו צורך לטעון לבית המשפט ולהוכיח כי אכן ישנה זכאות לקבלת דברים כאלו ואחרים. כעת תוכלו להבין את ההמלצה ליצור צוואה.

מהו חוק הירושה

חוק הירושה קיים במדינת ישראל עשרות שנים. לאורך הזמן, החוק עבר שינויים רבים על מנת להפוך אותו לעדכני לשינויים שקרו בחברה הישראלית לאורך השנים. החוק אומר כי כאשר אדם הולך לעולמו, ישנם אנשים היכולים לטעון כי הם היורשים החוקיים של הכסף והרכוש שלו.
עליהם להגיע לבית המשפט ולהוכיח קרבה מסוימת לכסף או לרכוש או לאדם עצמו על מנת לקבל חלקים מהירושה. האפשרות הפשוטה ביותר היא הוכחה של קרבת דם אל האדם כאשר לרוב אלו בעלי הדרגה הראשונה , יכולים לקבל את הירושה. דרך שנייה, היא קשר עסקי לחברה או עסק אשר היו בבעלות האדם שהלך לעולמו.

מי הם האנשים הרשאים לקבל ירושה

על מנת שאנשים יוכלו לקבל חלק מסוים מכספים ורכוש של אדם אשר הלך לעולמו, עליהם להראות קרבה עסקית או משפחתית אל אותו אדם. כך קרובי משפחה בדרגות שונות יכולים להגיע לבית המשפט ולהוכיח את מידת הקרבה שלהם לאדם שנפטר. אנשים בעלי קרבת דם ראשונה, כלומר בנים ובנות של הנפטר הם אלו הזכאים בצורה כמעט אוטומטית לקבל הירושה של האדם.
גם אשתו של הנפטר זכאית גם כן לחלק מהירושה עצמה. בנוסף, אם לאדם היה עסק או חברה, אנשים הקשורים לחבה בין אם הם מועסקים במקום ובין אם בעלי אחוזים ממנה, יכולים לטעון לירושה ממנה.

אישור טענת ירושה על ידי בית המשפט

יש להבין כי בסופו של יום, הגוף האחראי לאישור טענות ירושה כאלו ואחרות הוא בית המשפט המטפל בתחום הירושות. זהו בית הדין לענייני משפחה. למעשה, אם ישנו רצון לקבל אישור לקבלת רכוש או כספים כאלו ואחרים, הטוענים לירושה צריכים לגשת אל בית המשפט. שופט לרוב יאשר בצורה אוטומטית ירושה לקרובי משפחה מדרגה ראשונה. אך דבר זה יכול להימנע אם מגיעות לידיו הוכחות על יחסים בעייתים מול האדם אשר הלך לעולמו. בנוסף, כאשר ישנם אנשים בעלי קרבה עסקית לרכוש או כספים של האדם, עליהם להראות מסמכים המוכיחים את קרבה זאת.
ניתן להראות הסכמים שנחתמו על ידי האדם שהלך לעולמו על האפשרות לחלק אחוזים מהירושה בעת שהוא ילך לעולמו.

התחשבות ביחסים של הנפטר מול הטוענים לירושה

מאחר שלא קיימת צוואה ולא ניתן לדעת את רצונות האמיתי של האדם שהלך לעולמו, ישנו צורך להתחשב בעובדה הפשוטה שקרובי משפחה זכאים לקבלת הכסף והרכוש של אדם זה.
אך ישנם מצבים בהם אדם נמצא בריב או במחלוקת מול קרובי משפחה שכאלו. יתרה מזאת, הם יכולים להגיע למצב בו אינם דואגים לו בימים לפני שהלך לעולמו. כאשר קיים תיעוד של התייחסות שכזאת, הטוענים לירושה יכולים להיתקל בבעיה בעת שהם מנסים לקבל חלקים מכספו או רכושו של הנפטר. יש להבין כי יכולות להיות השלכות למעשים כלפי הנפטר.

עורך דין לקבלת ירושה

ההמלצה היא להגיש בקשה לקבלת ירושה בעזרת עורך דין. זהו מומחה מתחום המשפטים אשר יש לו כמה שיותר ידע על פעולות הנדרשות לקבלת ירושה. מבלי שאתם פועלים לצד עורך דין, הרי שאתם מסתכנים בהליך המתקיים לו בצורה לא תקינה. כך הסיכויים לקבלת ירושה הולכים וקטנים.
יתרה מזאת, קרובי משפחה, חברים ואנשים בעלי קרבה עסקית לנפטר יכולים לעבוד בעצמם עם עורך דין. כך הם יהיו בעמדת יתרון מולכם. ישנה המלצה לעבוד עם עורך דין איכותי בעל ניסיון.
תוכלו למצוא כאלו לאחר חיפוש מעמיק באתרי האינטרנט השונים. ישנה אפשרות להתייעץ עם קרובי משפחה וחברים על מציאת עורך דין.

גישור ריבים על ענייני ירושה

קרובי משפחה וחברים יכולים להיכנס למצב בו הם מוצאים את עצמם רבים אחד עם השני על הכסף והרכוש של האדם שהלך לעולמו. ריבים אלו יכולים להיות קשים, שכן הם מתקיימים סביב רכוש חומרי. כך צדדי הריב עלולים להתעוור מהשווי של הכסף והרכוש ולשכוח רגשות קרבה אל קרובי משפחה. ניתן לפתור ריבים בעייתים שכאלו בעזרת בעל מקצוע הנקרא מגשר. מדובר באדם אשר למד את תחום יישוב הסכסוכים. בעזרת פעולות ושיטות כאלו ואחרות, הוא מצליח לחבר בין צדדים של ריב. לאחר הליך של גישור, ניתן להגיע להסכם נוח ומאוזן לצדדים השונים על חלוקת הירושה.

הליך מימוש ירושה

הצורך בעבודה לצד עורך דין ירושות

ברגע שאדם הולך לעולמו וישנה הבנה לא קיים מסמך צוואה המוכיח על הדרך בה צריך להיות מחולק הכסף והרכוש שלו, אם תרצו לבקש לקבל חלק מסוים מנכסים של הדבר , תצטרכו לעבוד עם עורך דין. למעשה, ההמלצה היא לא להתחיל פעולה כזאת או אחרת ללא עורך דין. גם אם ישנו צורך לבצע פעולה פשוטה להגשת בקשה למימוש ירושה לבית המשפט. עורך הדין יכול לעשות את ההבדל בין אי קבלת ירושה כלל לבין קבלת כול הירושה כולה. יתרה מזאת, במקרים מסוימים הוא יוכל לעזור לכם להתמודד מול אנשים נוספים הטוענים לאפשרות קבלת נכסים של האדם שנפטר.

חיפוש עורך דין לענייני ירושה

כעת כשאתם מבקשים להגיע למצב בו אתם רוצים לממש את זכות הירושה שלכם, ישנו צורך לחפש עורך דין אשר יעזור לכם בהליך המימוש. אפשר למצוא עורך דין בעזרת חיפוש קצר באתרי האינטרנט השונים. ההמלצה היא להיכנס לאתרים ניטראליים המכילים ביקורת אמינה של לקוחות כאלו ואחרים. תוכלו להביט על דירוג של בעלי מקצוע אלו ,כאשר ההמלצה היא לפעול לצד בעלי מקצוע עם הדירוג הגבוה ביותר. ניתן להיעזר ברשתות החברתיות ולפרסם מודעה לחיפוש עורך דין ירושה. לאחר מכן, תוכלו להיפגש עם עורך הדין למימוש ענייני ירושה ולהבין אם הוא מתאים לכם.
ההמלצה היא כי פגישה זאת תתקיים פנים מול פנים.

הגשת טענה לירושה

כעת כאשר אתם עובדים לצד עורך דין, תוכלו להיעזר בו על מנת להגיש בקשה למימוש ירושה.
בקשה זאת צריכה להכיל מסמכים המראים כי אכן יש לכם קשר דם או קשר עסקי לאדם שהלך לעולמו. ניתן להוסיף מסמך המפרט את טיב היחסים ביניכם לבין הנפטר. תוכלו להניח הוכחות המראות כי יחסים שכאלו אכן התקיימו להם. הגשת טענה לירושה אשר היא תקינה ומלאת מסמכים יכולה להביא שההליך לקבלת הנכסים יהיה קצר יותר. עורך דין מקצועי יוכל להסביר לכם כיצד לפעול בהגשת טענה לירושה. אלו המסמכים עליהם הרשויות נשענות, לכן ישנו צורך להשקיע במסמכים אלו.

הגשת בקשה בצורה מקוונת

על מנת להגיש בקשה לקבלת ירושה כזאת או אחרת, תצטרכו להיכנס לאתר הרשמי של המדינה אשר אחראי על עניינים שכאלו. תוכלו למצוא את האתר בעזרת חיפוש קצר באתרי האינטרנט.
ישנו צורך להבין כי תצטרכו למלא את הטופס על פי ההוראות, כאשר לא תוכלו לסיים את ההליך ההגשה מבלי שתמלאו את כול הפרטים. בנוסף, ישנו צורך לצרף מסמכים על מנת התקיים לו אישור ירושה. תוכלו לצרף מסמכים מטעמכם על מנת להוכיח את טיב היחסים שלכם עם האדם שנפטר.
הגשת הבקשה כרוכה בתשלום סכום כספי מסוים. ניתן להגיש את הבקשה בצורה ידנית אך רק אם אתם לא עובדים אל מול עורך דין.

קבלת נכסי הירושה ללא הליך משפטי

כאשר הרשויות רואות את ההוכחות כנכונות ואת המסמכים כתקינים, נכסי הירושה יכולים לעבור לידיכם בצורה פשוטה. לרוב הדבר התבצע לאחר מספר מועט של ימי עסקים. כספים מתקבלים בחשבון הבנק. באשר לרכוש, ישנו צורך לשנות את הבעלות על הרכוש לשמו של האדם שקיבל אותו. בנוסף, יש להבין כי אם הנפטר צבר חובות כספיים מסוימים, הרי שהם יכולים לעבור אל הזכאים לירושה. בכול מקרה, מכאן אתם אחראיים להגשת ומילוי מסמכים על מנת שתוכלו לקבל בעלות רשמית על נכסי הירושה. זהו הליך פשוט יותר בו בית המשפט מבקש לאשר בקלות את הבקשות שלכם.

רשימת מסמכים שתצטרכו להגיש לקבלת ירושה

  1. טופס בקשה לקבלת צו ירושה.
  2. תעודת פטירה של הנפטר.
  3. תעודת זהות של הטוען לירושה.
  4. מסמכים המוכיחים קשר לנפטר, ניתן לצרף מכתב שהנפטר כתב אליכם על מנת להוכיח טיב יחסים.
  5. תמונות המוכיחות את טיב הקשר, ניתן לצרף צילומים הלקוחים מתוך רגעים משפחתיים עם הנפטר.
  6. סרטוני וידאו המוכיחים את טיב הקשר עם הנפטר.
  7. ייפוי כוח עם חתימה שלכם לעורך הדין על מנת שיוכל להגיש ולמלא מסמכים במקומכם.
  8. תיעוד הוצאות כספיות המראות כי אכן דאגתם ועזרתם לנפטר במידת הצורך.
  9. מסמכים עסקיים המראים קשר עסקי שלכם לנכסי הנפטר.

הליך קבלת ירושה בבית המשפט

הליך שכזה מתרחש לו כאשר הרשויות אינן מאשרות את המסמכים אשר מסרתם להם. בנוסף, אפשרות שכזאת יכולה להתקיים כאשר ישנם אנשים נוספים המבקים לקבל את נכסי הנפטר.
בכול מקרה, זהו מצב בו עורך הדין שלכם צריך לפעול ולהראות את המומחיות שלו.
במקרה של מאבק כנגד צד שני או צדדים נוספים, יצטרך עורך הדין ליצור שיטת פעולה.
עליו להבין מהם הטיעונים של הצדדים הנוספים ולהכין טענה נגדית על מנת שתהיו מוכנים.
הליך משפטי יכול להיות לעיתים ארוך למדי, כזה שמלווה ברגעים לא פשוטים לאורכו.
ניתן למנוע הליך שכזה בעזזרת הגעה להבנות בעזרת הליך גישור בין שני הצדדים.

הליך גישור לריב על ירושה

לפני הגעה של שני צדדים אל הליך משפטי לקבלת ירושה, ישנה אפשרות להגיע אל הליך גישור.

בעזרת אפשרות שכזאת, יכולים שני הצדדים להגיע להבנות ולפתור את המחלוקת בינם ללא בית משפט. הליך שכזה נעשה בעזרת מגשר, כאשר הוא האדם העוזר לשני הצדדים לתקשר.
בנוסף, התוצר הסופי של הליך שכזה הוא הסכם בעל תוקף משפטי. שני הצדדים צריכים להיות פעילים ביצירת המסמך. כך לא יצטרכו לטעון להליך לא מאוזן לאחר חתימה על ההסכם.
אפשרות זאת היא מומלצת שכן היא משמשת תחליף להגעה להליך משפטי. כך תוכלו לחסוך זמן רב וסכומי כסף לא קטנים.

שימוש בבעלי מקצוע לקבלת ירושה

כאשר תבקשו לקבל נכסים מהירושה של אדם , תוכלו לבקש עזרה של בעלי מקצוע נוספים חוץ מעורך דין. כך למשל, תוכלו להשתמש באקטואר. זהו אדם בעל יכולת לקבוע שווי כספי לסוגי רכוש מסוימים. כך תוכלו למכור את הרכוש שקיבלתם מהירושה. האקטואר מעריך את שוויו של הרכוש וכך תוכלו להציב את הדבר למכירה. אקטואר יכול להיות הקובע בסוגיות מעוררות מחלוקת בין צדדים. זהו אדם חיצוני אשר שני הצדדים מסכימים על היכולות שלו ומבקשים להמשיך לפי הקביעה שלו. כך אם נוצרת מחלוקת בין שני צדדים על שווי של רכוש שקיבלו כתוצאה מירושה, אקטואר יוכל להיות קובע בעניין שכזה.

פעולות הקשורות לבית הדין הרבני

כאשר המוריש והמבקשים לקבל את הירושה הם יהודים, ישנו צורך להגיש את הבקשה לקבלת ירושה גם לבית הדין הרבני. מאחר שהרבנות היא זאת העוסקת בטיפול בקבורת המתים במדינת ישראל, יש לה גם את הרשות לדאוג למימוש הירושה או הצוואה שלהם. בכול מקרה, תוכלו להיעזר בבעל מקצוע עם ידע על החוקים של בית הדין הרבני. אדם זה נקרא טוען רבני. זהו בעל מקצוע שקיבל רישיון מבית הדין ואף למד את התחום בצורה רחבה. כך הוא יוכל לעזור לכם לממש את זכותם לקבלת הירושה בדרך הטובה ביותר. ישנם עורכי דין אשר יש להם מומחיות בעבודה עם בית הדין הרבני.

מקרים שונים של קבלת ירושה

קרובי משפחה מדרגה ראשונה

המקרה הקלאסי של קבלת ירושה מתקיים כאשר קרובי משפחה מדרגה ראשונה ניגשים לקבל את נכסים של הנפטר. לרוב, בקשה שכזאת מאושרת בקלות שכן הם היורשים הטבעיים של אדם זה.
כמו שהספקנו לציין לאורך המאמר, טיב היחסים של קרובי המשפחה עם האדם שנפטר יכולים להשפיע על האפשרות לקבל את הנכסים. בנוסף לכך, ישנו צורך להבין כי לרוב הבנים והבנות או ההורים של הנפטר מקבלים את הנכסים שלו. גם אשתו של הנפטר זכאית גם כן לקבל את הנכסים.
לרוב בית המשפט יבקש לחלק את הנכסים בין קרובי המשפחה מדרגה ראשונה, בצורה מאוזנת.

זכאות לירושה כתוצאה מקשר נישואין

לעיתים , אדם הולך לעולמו כאשר הוא לא הספיק להוליד ילדים ואף הוריו הלכו לעולמם גם כן.
כך היורשים הטבעיים לנכסים שלו הם הבעל או האישה שלו. למעשה, קשר הנישואין של אדם אחד עם אחר , בעיני החוק שווה לקשר משפחה מדרגה ראשונה. יתרה מזאת, פעמים רבות הנכסים של אדם יכולים להיקנות או להתקבל כתוצאה מעזרה של בן הזוג. דבר זה נקרא בשפה המקצועית,
זכות השיתוף. בעזרת זכות זאת, יכולים הגבר או האישה לטעון כי הם זכאים לנכסיו של האדם לו נישאו שהלך לעולמו. יש להבין כי גם במקרה שכזה, בית המשפט מאפשר בקלות לקבל את נכסי הירושה.

חברים הזכאים לקבל את הירושה

לעיתים ישנם אנשים אשר אינם יוצרים קשרי משפחה ולמעשה האנשים הקרובים אליהם הם החברים שלהם. כאשר אנשים אלו נפטרים, חברים קרובים יכולים לטעון לקבלת נכסי ירושה.
ישנם מקרים בהם כאשר אדם הולך לעולמו, החברים עדיין חשובים לו מאשר בני המשפחה עצמם. הבעיה במקרה שכזה הוא שאין תיעוד טבעי המראה את הקרבה הקיימת בין השניים. לא קיים מסמך רשמי המראה כי החברות בין הנפטר לטוען לירושה היא קרובה. כך תצטרכו להביא הוכחות לבית המשפט על מנת שיבין כי את הקרבה הגדולה שלכם אל הנפטר. בנוסף, ניתן להביא עדים שיצהירו כי אכן ידעו על הקשר הקרוב שלכם לנפטר.

קרבה עסקית על הנפטר

ניתן לממש את הזכות לקבלת נכסים כאלו ואחרים בעזרת הוכחה כי אתם בעלי קרבה עסקית אל הנפטר. למה הכוונה? אפשרות אחת היא להראות כי הנפטר העסיק אתכם ולמעשה המוות שלו גרם לכך שלא קיבלתם תשלומים שהייתם צריכים לקבל. בנוסף, ישנן פעמים בהן לנפטר היה עסק או חברה בבעלותו. במקרה שכזה, ישנה אפשרות כי דברים אלו לא יועברו לידיים של בן הזוג, קרובי משפחה, חברים או ילדיו. אנשים אשר נמצאים בתפקיד גבוה בעסק, או כאלו המחזיקים אחוזים מהעסק עצמו, יכולים גם כן לטעון לקבלת הנכס כולו. בכול מקרה, תצטרכו להשתמש בעורך דין על מנת לממש את טענה זאת.

ערעור על ירושה

לעיתים תוכלו להגיע למצב בו הרשויות מחליטות החלטה על ירושה אשר היא איננה מתקיימת לטובתכם. ניתן בהחלט לערער על החלטה שכזאת אך ישנו צורך להבין כי ערעור הוא הליך משפטי לכול דבר. תצטרכו לעבוד עם עורך דין, לשלם סכומי כסף כאשר לעיתים ההליך יכול להיות ארוך למדי. בנוסף, ישנן פעמים בהן תמצאו את עצמכם מערערים מול אנשים נוספים על קבלת הכספים.
במקרה שכזה, תצטרכו להיות מוכנים לכך שערעור יביא להחלטה שתמשיך להיות לרעתכם.
בכול מקרה, יש להתייעץ עם עורך דין לפני הגעה להליך ערעור כזה הוא אחר. הוא האדם שיוכל להסביר לכם האם ישנה אפשרות להליך שכזה.

סיכום המאמר ופרטים נוספים

מאמר זה נוצר על מנת שתוכלו לקבל כמה שיותר מידע על תחום הירושות. יש להבין כי זהו תחום מורכב למדי מכיוון שלא קיים מסמך כזה או אחר המוכיח את הזכאות שלכם לקבלת נכסים.
תצטרכו להגיש בקשה ברשויות השונות על מנת לקבל את נכסיו של האדם שנפטר. אנשים בעלי קרבת דם ראשונה או קרבת נישואין לרוב יקבלו את הנכס בצורה קלה למדי. לעיתים נוצר מצב בו צדדים נוספים יבקשו לקבל חלק מהירושה. כך תצטרכו להיכנס להליך משפטי עד לקבלת הכרעה מבית המשפט. במקרה שכזה, ישנה אפשרות להגיע להליך של גישור. כך תוכלו לחסוך הליך משפטי.

בכול מקרה, בעת ניסיון לקבל נכסים של אדם שנפטר לאחר הגשת בקשה לירושה, ההמלצה היא לעבוד לצד עורך דין המתמחה בתחום. זהו בעל המקצוע אשר איתו תצטרכו לשתף פעולה.
ההמלצה היא לתת לו כמה שיותר סמכויות. כך הוא יוכל לפעול במקומכם בצורה כמעט שלמה.
בעזרת חתימה על יפויי כוח, יכול עורך הדין למלא מסמכים במקומכם ואף להגיש אותם לרשויות השונות. במקרה של מאבק משפטי מול צדדים נוספים, עבודה עם עורך דין מהווה יתרון.
זהו אדם המגיע מהתחום בעל מומחיות. כך יש לו ידע על חוקי הירושה במדינת ישראל. בעזרת היעזרות ביכולות שלו, תוקבלו לקבל את הנכסים שלהם אתם זכאים.

מאמר זה נכתב בעזרת מחקר אל מול מקורות מידע מהימנים. בנוסף, נעשה ייעוץ אל מול גורמי מקצוע כאלו ואחרים. אנו מקווים כי הכתוב במאמר יעזור לכם בהליך קבלת הירושה. בכול מקרה, עורך הדין הוא האדם שתצטרכו להתייעץ איתו על מנת לקבל רכוש או כספים כאלו ואחרים. יש להקשיב לעצות שהוא נותן לכם.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
עורך דין צוואות וירושות

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על עורך דין צוואות וירושות
שיתוף המאמר עורך דין צוואות וירושות בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד