עורך דין גירושין

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא עורך דין גירושין

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

גירושין הם אירוע משנה חיים שיכול להיות סוחט רגשית וכלכלית. כאשר נישואים מבטיחים פעם מגיעים לנקודת השבר שלהם, חיוני שתהיה מערכת התמיכה הנכונה שתעזור להדריך אותך דרך הים הסוער של הפרידה. זה המקום שבו עורך דין גירושין רחום ומיומן הופך למגדלור התקווה שלך.

במאמר זה נעמיק בתפקיד המכריע של עורכי דין גירושין בסיוע ליחידים לנווט בתהליך המורכב והמאתגר של גירושין. נבחן את התכונות שיש לחפש בעורך דין גירושין, את היתרונות שהוא מביא, וכיצד המומחיות שלו יכולה לעשות הבדל משמעותי בהשגת פתרון הוגן וידידותי.

גירושין הם יותר מסתם הליך משפטי – זהו מסע טעון רגשית שבו להחלטות המתקבלות בתקופה זו יכולות להיות השלכות ארוכות טווח. עורך דין גירושין מיומן לא רק בעל הבנה עמוקה בדיני משפחה אלא גם מביא רמה של אמפתיה ורגישות, המסייע ללקוחותיהם לשמור על רווחתם הרגשית בתקופה קשה זו.

פעם אחר פעם, לא ניתן להפריז בחשיבות שיש לצידך עורך דין גירושין חמלה. הם פועלים כעמוד תמיכה, מספקים הדרכה, מומחיות משפטית והשפעה מרגיעה כאשר הרגשות מתגברים. תפקידם חורג מעצם ייצוגך בבית המשפט; הם הופכים לאיש סודך, לעורך דין וליועץ המהימן שלך במהלך הליך הגירושין.

יתר על כן, עורך דין גירושין בקיא היטב בחוקיות המורכבת סביב חלוקת נכסים, משמורת ילדים, מזונות בני זוג והיבטים מכריעים אחרים של גירושין. יש להם את הניסיון והידע להבטיח שזכויותיכם מוגנות ושתקבלו הסדר הוגן. המומחיות שלהם מאפשרת להם לנווט בנבכי מערכת המשפט, ולחסוך מכם מתח וחוסר ודאות מיותרים.

יתרה מכך, עורך דין גירושין בר חמלה מבין שגירושין אינם מצב חד משמעי. הם מכירים בכך שכל מקרה הוא ייחודי, והם מתאימים את הגישה שלהם כדי לענות על הצרכים והחששות הספציפיים של הלקוחות שלהם. על ידי הקשבה קשובה לסיפור שלך, הם יכולים לפתח אסטרטגיה מותאמת אישית התואמת את המטרות שלך, להבטיח את התוצאה הטובה ביותר עבורך ועבור משפחתך.

לסיכום, אין להקל ראש בהחלטה על שכירת עורך דין גירושין. תמיכתם הבלתי מעורערת, הידע המשפטי וגישתם החמלה יכולים לעשות את כל ההבדל בהשגת הסדר גירושין חלק והוגן. כשאתה יוצא למסע המאתגר הזה, מציאת עורך דין גירושין שבאמת דואג לרווחתך ומבין את המורכבויות של דיני המשפחה תהיה חשובה מאין כמותה.
לכן, אם אתם מוצאים את עצמכם עומדים בצומת הדרכים של גירושין, זכרו שאתם לא צריכים לנווט בדרך הקשה הזו לבד. עורך דין גירושין חמלה יהיה שם כדי להדריך אותך במים הסוערים, שיעזור לך למצוא התחלה חדשה ועתיד מזהיר יותר.

 

איך בוחרים עורך דין גירושין

תהליך הגירושין הוא דבר היכול להיות לעיתים לא נעים כלל וכלל אך אין צורך לעבור את הדבר לבד. יתרה מזאת, פעמים רבות נוטה אחד הצדדים להתנהג בצורה בעייתית על מנת להשיג רכוש.
כעת עליכם להבין כי עבודה לצד עורך דין גירושין מומלץ לאורך התהליך היא דבר שבגדר חובה.
רק באמצעות דרך זאת תוכלו לדעת את הזכויות שלכם בצורה מדויקת ולהצליח לעבור את תהליך הגירושין על הצד הטוב ביותר. עם זאת, הרי שיש לדעת שלעבודה לצד עורך דין יש צדדים שצריך להתחשב בהם. זוהי בסופו של דבר עבודה מול בני אדם וכך כול אחד מהם הוא בעל מקצוע בפני עצמו. המאמר הבא יפרט בפניכם את הצדדים השונים של עבודה מול עורך דין גירושין.

 

משרד עורכי דין טאוב ושות’ – מומחים בדיני משפחה וסיוע משפטי למתגרשים ושירותי עורך דין גירושין

במשרד עורכי דין טאוב ושות’, אנו מתמחים בדיני משפחה ומתגאים במתן סיוע משפטי מהשורה הראשונה למתגרשים. עם הניסיון הרב והמומחיות שלנו בתחום זה, אנו מבינים את המורכבות והאתגרים הרגשיים הנלווים להליכי גירושין.

צוות עורכי הדין המיומן שלנו לגירושין מחויב לעזור ללקוחותינו לנווט בתהליך המשפטי ולהבטיח את האינטרסים שלהם. אנו נוקטים בגישה חמלה ובהתאמה אישית, מתוך הכרה כי כל מקרה גירושין הוא ייחודי ודורש פתרונות מותאמים.

  1. ייעוץ ראשוני: אנו מציעים ייעוץ ראשוני חסוי ולא שיפוטי כדי להבין את מצבך, להקשיב לחששות שלך ולאסוף פרטים חיוניים על נישואיך ובעיות פוטנציאליות סביב הגירושין שלך.
  2. ייעוץ ואסטרטגיה משפטית: בהתבסס על המידע שנמסר, עורכי הדין שלנו לגירושין יספקו לך ייעוץ משפטי מקיף ויפתחו תוכנית אסטרטגית להשגת התוצאות הרצויות לך. אנו נסביר את החוקים, הזכויות והאפשרויות הרלוונטיות העומדות לרשותך, ונבטיח שתקבל החלטות מושכלות לאורך כל התהליך.
  3. חלוקת נכסים: חלוקת נכסי נישואין יכולה להיות היבט שנוי במחלוקת של גירושין. לעורכי הדין שלנו ניסיון רב בניהול משא ומתן וליטיגציה בענייני חלוקת נכסים, לרבות רכוש, השקעות, עסקים וחשבונות פרישה. אנו שואפים להבטיח חלוקה הוגנת והוגנת של הנכסים.
  4. משמורת ותמיכה בילדים: אם יש לך ילדים, יש חשיבות עליונה להסדרי הרווחה והמשמורת שלהם. הצוות שלנו ידריך אותך בחוקי משמורת ילדים, יפתח תכניות הורות ויעזור לנהל משא ומתן על הסכמי מזונות המעדיפים את טובת ילדיך.
  5. גישור ומשא ומתן: אנו מאמינים בבחינת פתרונות ידידותיים לפני פנייה למאבקי משפט ארוכים. עורכי הדין שלנו מיומנים בטכניקות גישור ומשא ומתן כדי לעזור לך להגיע להסכמות מועילות הדדיות עם בן/בת הזוג, לצמצם למינימום עימותים ולשמור על מערכות יחסים במידת האפשר.
  6. ייצוג בית המשפט: במקרים בהם יש צורך בליטיגציה, עורכי הדין המנוסים שלנו לגירושין יספקו ייצוג חזק בבית המשפט. אנו נפעל למען זכויותיך, נציג טיעונים משכנעים ונטפל בכל הניירת והתיעוד הנדרשים כדי להבטיח שהמקרה שלך יוצג ביעילות.

לאורך כל התהליך, הצוות שלנו יספק עדכונים שוטפים, יענה על שאלותיך ויטפל בכל החששות שלך. אנו נותנים עדיפות לתקשורת פתוחה ושואפים להפוך את תהליך הגירושין לחלק וללא מתח ככל האפשר, במשרד עורכי הדין טאוב ושות’, אנו מחויבים לתמוך בך באחד מהמעברים המאתגרים ביותר בחיים. אנו נפעל ללא לאות כדי להגן על זכויותיך, להבטיח את עתידך ולעזור לך להתקדם בביטחון.

 

מיהו עורך דין גירושין טוב?

עורך דין בעל ניסיון בתחום הגירושין ודיני משפחה

ניסיון רב לאורך שנים הוא דבר שבעלי מקצוע מציגים בפניכם כאשר הם נדשים לעלות על השאלה-
האם טובים בעשייה שלה. במקצועות אחרים מובן מאליו עד כמה ניסיון הוא דבר שיכול לעשות את ההבדל. אך בעריכת דין הדבר מתגבר לו בכמה מונים. עורך דין גירושין מומלץ הופך לטוב הרבה יותר, עם כול תיק שהוא מנהל. כך לאורך השנים הוא יכול להבין את הדקויות הקטנות של כול מקרה ומקרה. בתחום הגירושין הניסיון הופך לחשוב עד מאוד כיוון שיש סוגים שונים של מקרים אך לרוב הם חוזרים על עצמם. במידת הצורך עורך הדין יוכל להיזכר במקרה שניהל או שמע עליו ולהשתמש בו בתור תקדים להחלטה יוצאת דופן. בנוסף הוא לא יהיה מופתע ממקרים שונים שיגיעו אל מפתן דלתו.

רגישות היא ערך עליון

פרידה מאדם אשר פעם הייתם נשואים לו, היא דבר לא נעים כלל וכלל. יתרה מזאת, לאורך הליך הגירושין סביר להניח כי תתקלו ברגעים שיעוררו בכם רגשות של עצב וכעס. התמודדות עם משמרת על ילדים, מסירת רכוש שהייתם קשורים אליו, החלטות של בית המשפט לטובת הצד השני.
לכן, מלומד ובעל ניסיון ככול שיהיה העורך דין, הוא חייב גם להיות בעל רגישות אל הלקוח שלו.
הדבר אומר כי עליו להיות בעל אוזן קשבת לחששות השונות שלכם. בנוסף הוא יוכל לייעץ לכם בתבונה וברוגע. לבסוף, רק אם הוא יהיה קשוב לכם, הרי שהוא יוכל לעבוד על פי הציפיות האישיות שתתנו לו. ניתן למצוא עורך דין גירושין מומלץ בעל רגישות, על ידי קיום שיחת היכרות מעמיקה לפני תחילת העבודה יחדיו.

התמחות בתחומים רבים

ישנם מקרי גירושין שהם מורכבים למדי, כך הם נמצאים בין כמה תחומים. חשבו על משפחה בעלת ילדים. הליך הגירושין שלהם יכלול, חלוקת רכוש, החלטה על משמורת הילדים ועוד נושאים שונים.
לכן, מוטב שתיקחו לכם עורך דין גירושין אשר צבר התמחות ולמידה בכמה תחומים.
כך הוא יוכל לנהל את המקרה שלכם מההתחלה ועד הסוף. חשבו על כך, האם החלפה של כמה עורכי דין או שימוש באחד שאין לו מספיק ידע, היא דבר שהייתם רוצים בו? בנוסף, יש להבין כי לעיתים בית המשפט ממנה עורכי דין לתפקידים שונים. כך עורך דין יכול להיות כונס נכסים או מגשר.
אם השופט מוצא לנכון, הוא יכול למנות את עורך הדין שלכם לתפקידים אלו. שימוש בבעל מקצוע שהרחיב את תחומי הלמידה שלו, יכול להיות משתלם למדי בסופו של יום.

גמישות והתחשבות במצב הלקוח

לאורך הליך הגירושין, יכול להיות כי תפסידו אי אילו כספים. אומנם עורך הדין הוא בעל מקצוע שצריך לקבל שכר, אך פעמים רבות ישנם בעלי מקצוע שמוכנים להתחשב במצב כלכלי בעייתי.
הדבר נעשה מתוך אמונה בכך שזהו מצב זמני וכי הלקוח סומך על בעל המקצוע שיחלץ אותו.
בנוסף, עורך דין גירושין המתחשב בלקוח שנמצא בקשיי תשלום לאורך הליך הגירושין הוא כזה
שמראה כי הוא איננו מתחשב אך ורק בשכר לו. אלו הם מקרים אישיים המערבים רגש בתוכם.
גמישות לאורך הליך הגירושין של עורך הדין מראה כי, בעל מקצוע זה הוא אדם שיוכל לעבוד אם סוגים שונים של מקרים.

כמה שיותר תכונות, כך יותר טוב

כמו שמקרה הגירושין שלכם הוא מורכב למדי ומכיל בתוכו בני אדם בעלי חיים שלמים,
כך גם עורך הדין צריך להיות בעל כמה שיותר תכונות חיוביות. לאורך הליך חיפוש בעל המקצוע שיעבוד לצדכם, אנו ממליצים לבדוק את הסעיפים השונים שציינו כאן. יתרה מזאת, ההמלצה היא לערוך רשימה ולסמן וי על כול סעיף שעורך הדין ממלא. אל תתפשרו, דעו לכם כי השוק רווי בבעלי מקצוע ועל ידי חיפוש מעמיק תוכלו למצוא את האדם המתאים לכם.

הליך נכון למציאת עורך דין גירושין איכותי

חיפוש נכון במקורות מידע השונים

הדבר הראשון שאנו עושים כאשר אנחנו נקלעים למצב בו אנחנו צריכים בעלי מקצוע, הוא לפנות אל האינטרנט. יתרה מזאת, אנו פונים אל מקורות החיפוש הדיגיטליים ונוטים להשתמש במקור המידע הראשון שנמצא בדף. אך יש לדעת כי בסופו של יום, זהו כלי ניטראלי המציג תוצאות. עליכם להיות פעילים ולחפש בצורה מעמיקה , אנשי מקצוע שונים שהם האיכותיים ביותר. כיצד תגיעו אליהם?
זהו הרגע בו תצטרכו להסתכל על הביקורות השונות שכתבו הלקוחות אשר קיבלו שירות מעורכי דין גירושין אלו. דעו לכם כי לעיתים, עורכי דין מנסים לנסח ביקורות בעצמם על מנת שלקוחות יבחרו בהם. כדאי לנסות למצוא אתרים ניטראליים שאינם קשורים לעורכי דין ולקרוא את התגובות שמה.

דירוג הוא שם המשחק

האינטרנט מחולק לשני סוגים של אתרים, אתרים אישיים ואתרים ניטראליים שנועדו לדרג בעלי מקצוע שונים. אנו ממליצים לכם להיכנס אל אתרי דירוג ולחפש בתוכו עורך דין גירושין איכותי.
בתוך האתר, תוכלו להשתמש במסננים שונים שיעזרו לכם להגיע לתוצאות כמה שיותר ממוקדות.
גם לאחר הסינון, כנסו לביקורות השונות ונסו להבין מהן הדקויות החשובות שלכם בעבודה מול עורכי דין. השתמשו בכמה אתרים ובדקו לאורך זמן. לעיתים עורך דין צובר כמה סוגים של ביקורות.

הקשיבו לסביבה שלכם

אם תפקחו את העיניים הרי שתוכלו למצוא מקרים שונים של גירושין מסביבכם. הסטטיסטיקה כיום קובעת כי מקרי הגירושין רק עולים להם בכול שנה ושנה. כך תוכלו למצוא בני אדם סביבכם,
שעברו תהליך גירושין הכולל בתוכו עבודה לצד עורך דין גירושין. אנו ממליצים לכם לשאול אנשים אשר היו חלק מעבודה לצד עורך דין. כך הם יוכלו להעביר לכם את החוויה שהייתה להם.
הם ידעו לתת לכם רשימה של מקרים מהם תצטרכו להיזהר ורשימה של יתרונות שבעל מקצוע טוב צריך לכלול בתוכו. נסו להבדיל בין חברים ובני משפחה עליהם אתם יכולים לסמוך לבין כאלו שיכולים להיות בעלי אינטרסים לטובת עורך דין כזה או אחר.

שיחת היכרות כדבר שאין לוותר עליו

בעלי מקצוע רבים ינסו לסגור מולכם עסקה כמה שיותר מהר. זוהי הפרנסה שלהם ולכן הרי שזה טבעי כי ינסו לגשת ראשית כול אל סעיף התשלום. אך עליכם לנהל שיחת היכרות ארוכה ומעמיקה מול עורכי הדין השונים. חשבו על עצמכם בתור מנהלי חברה הבוחנים עובדים שיגיעו לעבוד בעסק שלכם. האם תרצו לתת את המושכות לכאלו שהם לא מספיק טובים? יש לעשות כמה שיחות מול מספר של עורכי דין. אל דאגה, ישנם מומחים רבים שרק מחכים לעבוד אתכם. בנוסף עבדו מול הסעיפים שרשמנו בתחילת המאמר, וחשבו לאורך זמן מי הוא האדם שתרצו שינהל את מקרה הגירושין שלכם.

תהליך החלטה לאורך זמן

אין שום בושה בכך שתהליך ההחלטה שלכם לגבי עורך הדין שתרצו לעבוד מולו, ייקח זמן רב.
למעשה מדובר באפשרות שעדיף לא לפסוח עליה. נסו למצוא כמות של אנשי מקצוע ולערוך מולם שיחות חוזרות ונשנות. יתרה מזאת, לאחר שדיברתם עם אדם אחד נסו להתייעץ עם הסביבה לידכם. ספרו את כל פרטי המקרה שלכם לאדם מולו תעבדו, אל תחסכו בפרטים. ככל שתהיו יותר מקצועיים ורצינים עם המקרה שלכם, כך תמצאו עורך דין גירושין איכותי שיוכל להתאים לכם.

עורך דין גירושין כשותף לאורך זמן

ככול שתמצאו בעל מקצוע שיותר מתאים לכם באופן אישי, הרי שתוכלו לעבוד מולו לאורך זמן.
יתרה מזאת, הליך גירושין יכול להתארך לו גם לאחר החלטות בית משפט. ישנו מצב בו תצטרכו לעבוד לצד המומחה שלכם, בסוגים שונים של מקרים. לכן, ישנו צורך בעבודה מול אדם שאתם מכירים. בנוסף, ככול שהוא מכיר את המקרה שלכם לעומקו ולאורך זמן, כך הוא יוכל לתת לכם עצות שימושיות. זהו אדם שאמור לייצג אתכם בדרך הטובה ביותר, לכן ישנו צורך בבעל מקצוע שבאמת מכיר אתכם.

משרד עורכי דין מול עורך דין פרטי

קצת על שני המקרים

בעולם עריכת הדין, בעלי המקצוע עובדים בשתי צורות עיקריות. האחת היא עבודה פרטית אל מול לקוחות. השנייה היא שייכות למשרד עורכי דין וקבלת לקוחות לאחר החלטה של אנשים הממונים עליך. במילים אחרות, עליכם להבין כי תצטרכו בסופו של דבר לבחור, בין עבודה מול משרד עורכי דין לבין עבודה מול עורך דין פרטי ויחיד. לכול מקרה יש את היתרונות ואת החסרונות שלו.
נסו להתחשב בדברים אלו לפני שתקחו החלטה כזאת או אחרת. משרד עורכי דין, לרוב יוכל לבחור מבין בעלי מקצוע שונים על מנת למצוא את האחד שמתאים לכם. אך ישנו מצב כי המקרה שלכם הוא אחד מתוך רבים אשר המשרד מטפל בו וכך היחס אליו יהיה שונה. עורך דין פרטי לרוב יקדיש את כול כולו למקרה שלכם.

היתרון בעבודה עם צוות

פעמים רבות, מקרים של גירושין יכולים להרגיש כדבר בודד למדי. בסופו של יום המקרה שלכם הוא פרטי. גם כאשר אתם עובדים מול עורך דין גירושין, הרי שזהו בעל מקצוע שהכרתם לפני זמן קצר.
כך, משרד עורכי דין יכול להציג לכם אנשי מקצוע שונים שיהיו שם לצדכם לאורך התהליך.
זהו מקום המכיל בתוכו בעלי תפקיד שונים, שכול אחד מהם דואג לעניין שונה הקיים בתיק שלכם.
כך למשל יכול עורך דין להיות הנציג שלכם בבית המשפט בעוד שישנם עובדים נוספים במשרד,
העוסקים בניירת ובבדיקה של מקרים נוספים. כך תוכלו ליהנות מכוחו של צוות.

עורך דין פרטי, התייחסות פרטית

מצאתם את בעל המקצוע המתאים לכם, לאחר זמן רב של חיפושים. לא הייתם רוצים שהוא יהיה שם לצדם לכול אורך התהליך. הרי שזה טבעי כי תחפצו בכך שהוא היחיד שידאג למקרה שלכם.
בסופו של יום, כולנו בני אדם ולכן לא הייתם רוצים שידיים אחרות וחסרות ניסיון יתעסקו בהליך גירושין. עורך דין פרטי הוא אדם אחד העובד מול הלקוח שלו בצורה מחויבת למדי. הוא יקח כמות פחותה של מקרים שיעבוד עליהם במקביל וייתן לכול אחד מהם תשומת לב מלאה. בחירה בעורך דין כזה, תיתן לכם שותף שיהיה שם לצדכם לאורך זמן.

נגישות ודרך העבודה של בעלי המקצוע

משרד עורכי דין נמצא בסופו של יום במקום מסוים. שם מרוכזים המסמכים של כול מקרה ומקרה ומשם פועלים בעלי המקצוע השונים. הדבר רלוונטי גם לעורך דין פרטי. לכן נסו למצוא מקום שיהיה קרוב אליכם ותוכלו להגיע אליו בשעות שונות של היום. בנוסף לכך בדקו את דרכי ההתקשרות מול בעלי המקצוע. אנשים שיהיו נגישים בשבילכם, הם כאלו שתוכלו להיות מרוצים מדרך העבודה מולם.

התנהלות נכונה לאורך הליך גירושין דינאמי

ביקורת כלפי עורך דין גירושין

לאורך המאמר ציינו שוב ושוב כי הליך גירושין הוא דבר המתקיים לעיתים בכמות זמן גדולה למדי.
כך התנהלות זאת יכולה לכלול בתוכה אי אילו החלטות של בית המשפט והשופט. לכן אין רע בלתת ביקורת לבעל המקצוע העובד מולכם. כול אחד עושה טעויות ואף תמיד ניתן להשתפר. לכן נסו בעצמכם לדעת מהם הדברים הטובים ומהם הדברים הרעים שעורך הדין עשה לאורך התהליך.
נתינת ביקורת לעורך הדין תוכל לגרום לכם להבין עד כמה הוא קשוב לכם ולוקח את המקר ברצינות.
בעל מקצוע שידע לקבל את הביקורת שלכם בדרך הראויה, יוכל להשתנות לטובה ולשפר את דרך העבודה שלו.

יצירת מתווה פעולה

לפני תחילת העבודה על המקרה שלכם, יש לעבוד לצד עורך דין גירושין ולחשוב ביחד על מתווה פעולה ייחודי המתאים לתהליך הספציפי. בעזרת אפשרות זאת, תוכלו לצפות את דרך הפעולה של הצד השני. בנוסף, תדעו להתמודד מול ההחלטות השונות של בית המשפט העומדות להגיע בהמשך הדרך. נסו ליצור לעצמכם יעדים אליו אתם רוצים להגיע. כך תוכלו ליצור נקודות הקיימות להן לאורך הדרך. חשבו על הליך הגירושין שלכם כמין משחק ספורטיבי הכולל כמה מערכות. על מנת שתוכלו לנצח בסופו של יום. תצטרכו להיערך לדבר מראש.

שינוי אסטרטגיה לאורך הליך הגירושין

גם אם תכננתם אי אילו צעדים מראש, עדיין תצטרכו לשנות את דרכי העבודה שלכם לאורך הליך הגירושין עצמו. עורך דין גירושין איכותי יוכל לבצע שינוי באסטרטגיית הפעולה, כאשר המקרה נמצא בדיונים מול בית המשפט. גם כאשר החלטות השופט יפתיעו אותו וגם כאשר תחשבו כי השגתם כל מה שצריך. עדיין, האדם מולו אתם עובדים הוא כזה שידע להשתנות מול תהליכים הקורים סביב המקרה שלכם.

שימוש בתקדימים ומקרים מוכרים

עורך גירושין טוב הוא כזה שידע להשתמש במקרים שונים שהתקיימו להם בעבר. כך הוא יוכל להביט על ההחלטות והצעדים בית המשפט שנקט ולדעת האם הן רלוונטיות למקרה עליו הוא עובד כעת. בעזרת מבט על תקדימים, עורך הדין יוכל לבחור דרך פעילות שכבר הצליחה לה בעבר.
יש להקפיד על כך שבעל המקצוע שלכם ישתמש בתקדימים לאורך ניהול מקרה הגירושין שלכם.
בנוסף, תוכלו בעצמכם להסתכל במקורות המידע ולשאול את האנשים הקרובים אליכם, על ההחלטות שנעשו במקרה שלהם. עורך דין טוב ידע להיות פתוח גם לעצות שתתנו לו. אומנם הוא בעל הנסיון והידע, אך עליו גם להיות קשוב לאחרים ובמיוחד ללקוח שלו.

התאמת עורך הדין לצרכים הכלכליים שלכם

העדיפות התמידית לשימוש בעורך דין

לעיתים אנשים מבקשים להתנהל בהליך הגירושין שלהם בעצמם, הדבר קורה כאשר הם רוצים לחסוך כסף. דעו כי אפשרות זאת יכולה להיות בעייתית למדי בהמשך המקרה שלכם. אתם אינכם אנשים העוסקים בתחום המשפט בחיי היום יום שלכם. לכן סביר להניח כי לאורך הליך הגירושין, תמצאו את עצמכם מתמודדים עם מצבים שהם פשוט לא מוכרים לכם. עבודה לצד עורך דין גירושין איכותי, תתן למקרה שלכם שלכם להתנהל על הצד הטוב ביותר. לכן, גם אם אתם בעלי תקציב כספי קטן הרי שעדיף שתקדישו אותו לעבודה לצד עורך דין.

איכות העבודה מול איכות המחיר

למרות שאנו חיים בעידן מודרני בו תחום עריכת הדין הפך לרווי למדי, אין צורך שתבטחו בכול אחד שנותן לכם מחיר זול. בסופו של יום, איכות העבודה יכולה לרדת בעשרת מונים אם לא תעבדו לצד אדם בעל תג מחיר. יש לדעת כי אין צורך לחפש את היקרים ביותר. יש להבין מהו המחיר הנורמטיבים שלרוב עורכי דין לוקחים מהלקוחות שלהם ולחפש אפשרויות שכאלו. ככול שגם תשלמו יותר כך גם בעל המקצוע יוכל להקדיש את כול כולו בשבילכם עד כמה שאפשר.

שמרו את הכסף לכלל התהליך

הרצון לעבור את הליך הגירושין יכול לגרום לכם לבזבז כסף רב על עורך דין איכותי. אך דעו לכם כי לעיתים הליך שכזה יכול להתמשך לו לאורך זמן. ישנם מקרים לא פשוטים בהם הדבר יכול להתקיים לו על פני כמה שנים. לכן ההמלצה שלנו, היא לשמור סכומי כסף מסוימים כדי שלא תתקעו מבלי יכולת לממן את הדבר לאורך זמן. יש להבין כי החלטות בית המשפט יכולות לגרום לכם להפסד כספים בהמשך הדרך. כך, שמירה על כספים יכולה להוביל לעבודה רציפה מול עורך דין.

הבנת היעד הסופי שלכם

הליך גירושין כשמו כן הוא. אין צורך לנהל דבר שכזה בצורה מורכבת מדי. גם אם יש ביכולתכם להרוויח הישג מסוים בדמות רכוש שלא היה לכם לפני כן, נסו להבין האם הדרך לשם היא מסובכת.
ככול שהתהליך יתארך לו כך תצטרכו לבזבז יותר כסף על בעל מקצוע איכותי שיעבוד מולכם.
אל תנסו להסתמך על ציפייה כזאת או אחרת, משפט יכול להיות הליך בו תיכנסו במצב אחד ותצאו מצב אחר.

התנהלות כלכלית נכונה לאורך זמן

ככול שתמשיכו לנהל את הליך הגירושין שלכם, נסו להימנע מהוצאות כספיות מיותרות גדולות.
לא רק שתצטרכו את הכסף על מנת לבצע את ההליך לאורך זמן, אלא שהחלטות בית המשפט יכולה להכניס אתכם למצבים כלכליים לא פשוטים. עורך דין גירושין איכותי יוכל לייעץ לכם על הפעילויות שאתם צריכים לעשות וכאלו שתצטרכו להימנע מהם. לבסוף, למרות שהדבר אומר כי התשלום שלו יכול להיות בסיכון, עורך הדין ייתן לכם עצות לטובתכם. נסו להימנע מכאלו אשר רואים את אפשרות התשלום כדבר אשר מוודא את המשך העבודה שלהם.

עו”ד גירושין מומלץ

לאורך המאמר ביקשנו לציין בפניכם את התכונות השונות שצריכות להיות לעורך דין גירושין איכותי.
הזכרנו שוב ושוב עד כמה חשוב למצוא בעל מקצוע, שיוכל להיות מנוסה וקשוב בו זמנית.
על מנת למצוא אדם שיוכל להתאים לכם, תצטרכו לחפש לאורך זמן ולהיות מדויקים עם הציפיות שלכם. ההמלצה שלנו היא לערוך שיחות היכרות עם כמה אנשים שונים. בסופו של יום, הליך גירושין הוא דבר מורכב ולפיכך תצטרכו מומחה משפטי, שיעזור לכם בכול מה שתצטרכו.

כול עבודה מול עורך דין היא בעלת תג מחיר מסוים. זהו מקצוע בו רבים נוטים לקחת כסף רב מהלקוחות שלהם. פה מגיע המוטיב של איכות מול כמות. במקרה שלכם אנחנו מדברים על כמות התשלומים. נסו למצוא את האדם המשלב מחיר טוב ושירות איכותי. זכרו שהליך הגירושין יכול לשלב בתוכו הפסדי כספים לא צפויים. אל תבזבזו את כל החסכונות על עורך דין אחד. למעשה בעל מקצוע טוב הוא כזה שידע להבין את המצב הלא פשוט שלכם ויוכל להראות גמישות.

כיום עורכי דין צריכים ביטחון על מנת שידעו כי תמיד יהיו לכם שכר העבודה. לכן הם עובדים דרך משרד עורכי דין. כך סביר להניח כי תפגשו במועד כזה או אחר, משרד המכיל כמה בעלי מקצוע.
אל תיבהלו מאפשרות זאת, שכן הדבר אומר כי תזכו ליהנות מכוחה של קבוצה. יש צורך לבדוק כי עורך דין אחד יעבוד על התיק שלכם מההתחלה ועד לסוף. עובדים נוספים יכולים להיות ממונים על ניירת וארגון אך עורך הדין הוא האחראי היחיד. ודאו כי בעל המקצוע שתקבלו הוא אכן איכותי ומתאים לכם.

תוכלו גם לעבוד מול עורך דין פרטי , כאשר הוא עובד מול מספר קטן יותר של מקרים. כך תבטיחו כי יהיה אדם אחד שיקדיש את כולו לתיק שלכם.
גם זוהי אפשרות אך יש להבין כי במקרה זה העבודה מתחילה ונגמרת אצל עורך דין יחיד. הדבר יכול לעיתים להפריע לנגישות שלו , בכול זאת זהו אדם אחד הצריך להיות בקשר אתכם. לבסוף, ברגע שבחרתם אדם אחד הרי שלרוב רצוי שתישארו איתו לאורך כול התהליך.

הליך גירושין כולל לעיתים בתוכו רגעים לא נעימים, מול אדם שהרגשתם אהבה כלפיו. עורך דין יכול להיות האדם היחיד שיהיה שותף מלא שלכם לדרך, כזה שיהיה שם על מנת לשמוע את הדאגות. למרות שזהו הליך שגורם לחלק מהאנשים להתבייש, עורך הדין הוא לא האדם שתרצו לשמור ממנו סודות. נסו למצוא את האדם שתרגישו בנוח לספר לו את המועקות הקיימות בכם כתוצאה מההליך.

 

מוסד הנישואין הוא אחד מהכלים המשמעותיים ביותר באמצעותם אנו כחברה מסדירים את החיים המשותפים בינינו לבין בןבת הזוג, ובמסגרתם מנהלים את חיי הזוגיות והמשפחה. ברמה הערכית והדתית, מדובר במוסד עתיק יומין ומכובד שמספק סמל לאהבה, ביטחון וודאות. עם זאת, למוסד הנישואין ישנה משמעות רבה גם ברמה המשפטית, מכיוון שאם הנישואין כדת משה וישראל, מגיעה התחייבות והסדרה חוזית בין בני הזוג.

כאשר אנו מתכנסים יחדיו וכורתים בינינו את ברית הנישואין, אנחנו למעשה נכנסים להסכם, הסכם סדור ומורכב אשר מסדיר הלכה למעשה את מערכת היחסים המשפטית ביננו לבין בןבת הזוג. הנני סמוך ובטוח שרוב מוחלט של האנשים אינם מכירים את פרטי ה”הסכם” שנראה “נישואין” ולמעשה נכנסים אל ההסכם מבלי להכיר את התנאים והתניות לפיהן עליהם לנהל את חייהם הפרטיים הן במהלך החיים המשותפים (חובות וזכויות הבעל והאישה מכוח הנישואין), וכמובן כאשר היחסים עולים על שרטון – בעת פרידה.

“נישואין הם דרך חיים, אך גם חוזה משפטי בין בעל ואישה. הנישואין למעשה מסדירים ברמה חוזית את היחסים המשפטיים והאחרים בין בני הזוג במהלך החיים המשותפים וגם (בהיעדר הסדרה אחרת) – לאחריהם”

בעוד השאלה: כיצד מסדיר חוזה הנישואין את החיים המשותפים מעניינת ביותר, מאמר זה עניינו מה ההסכם בעצם אומר בעת פרידה (גירושין), והאם ניתן “לעקוף” את ההסכם ולמעשה להתנהל אחרת.

במסגרת מאמר זה נסקור מפורטות את נושא הגירושיןפרידה תחת שלושה מצבים שונים:

1. גירושין בין בני הזוג נשאו כדת משה וישראל
2. גירושיןפרידה בין בני זוג שלא נישאו כדת משה וישראל

גירושין בין בני הזוג שנישאו כדת משה וישראל

כאשר בני זוג מחליטים כי נגזר על הקשר להסתיים, תהיה זו החלטה של צד אחד, או של שני הצדדים גם יחד – בפניהם דרך. כל פרידה מלווה בכאב, אך בהחלט ניתן לומר שפרידות מסוימות כואבות בהרבה מאחרות הן בשל אופי היחסים ומצבו הנפשי של כל צד במהלך הפרידה, אך אין ספק כי הליך הגירושין עצמו עשוי להוות גורם מכריע בכל הנוגע לרמת הכאב והסבל הכרוכים בפרידה.

אז “איך מתגרשים”?

כאשר בן זוג מעוניין לסיים את חיי הנישואין בפניו שני עניינים מרכזיים שיש לטפל בהן – עניין הגיטין (ה”גירושין” הדתיים), ועניינים אחרים (ממון, ילדים וכיוצא באלו).

בעוד את העניינים האחרים ניתן לנהל במספר דרכים מקבילות, את עניין הגירושין הדתיים יהיה על בני הזוג לפתור במסגרת בית הדין הרבני ובו בלבד, שכן במדינת ישראל ענייני נישואין וגירושין הינו עניין אשר נמצא בסמכות בלעדית של בית הדין הדתי הרלוונטי לבני הזוג – ובמקרה של בני זוג יהודים, בית הדין הרבני.

“כאשר בני הזוג נשאו כדת משה וישראל, רק בית הדין הרבני יכול לנהל את הליכים בכל הנוגע לשאלת הגירושין ברמה הדתית.”

בקשות דחופות:
לפי שנסביר מפורטות מהן האפשרויות העומדות בפני כל אחד מבני הזוג במידה ואין מנוס אלא לסיים את הקשר הזוגי או לכל הפחות לפתוח בהליך שמטרתו לבוא בדרישות משפטיות מבן הזוג האחר נציין כי ישנם דברים במציאות שאינם סובלים דיחוי.

במידה ואחד מבני הזוג נוהג באלימות פיזית או כלכלית כלפי בןבת הזוג האחר, או שהמצב אינו מאפשר לצדדים להמשיך להתגורר יחדיו ולמעשה אחד מהם החליט לעזוב את הבית המשותף וכעת מסרב לשאת בנטל הקשור בילדים – המציאות לא תמיד יכולה להמתין להליכים המשפטיים אשר מעצם טבעם עשויים להמשך זמן רב (במקרים קיצוניים אף שנים, עם כי בממוצע לא מייצג 6-10 חודשים).

על כן החוק קבע מסלול בעל אופי מיידי שמטרתו לספק מענה לשאלות של “מה יהיה עד ש..”.

עניין הסעדים הדחופים מוסדר בתקנות להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה, תשע”ו-2016, אשר קובע כי העניינים בהם ניתן יהיה לבקש סעדים דחופים הינו:

  1. בקשה לאישור פעולה דחופה רפואית בקטין לרבות בדיקה, טיפול ואשפוז פסיכיאטרי דחופים כשאין הסכמה בין ההורים.
  2. בקשה להנפקת דרכון ולאישור ליציאת קטין לחוץ לארץ לפעילות חינוכית קבוצתית או לצורך אחר שלא היה צפוי קודם לכן כשהיציאה אמורה להתקיים בתוך 30 ימים ממועד הגשת הבקשה.
  3. בקשה לסעד דחוף בעניין מזונות או בעניין הבטחת קשר של קטין עם כל אחד מהוריו, במקרים חריגים שבהם המתנה לפגישת המהו”ת הראשונה תגרום נזק של ממש לצדדים או לילדיהם, לפי העניין:
    תק’ תשפ”ב-2022

    1. (3א) בקשה של אישה ששוהה במקלט לנשים מוכות כהגדרתו בסעיף 7(ג)(5) לחוק עבודת נשים, התשי”ד-1954, להחזיק בילדיה עימה ולקבל החלטות נדרשות לתקופת השהות.
      תק’ תשפ”ב-2022
    2. (3ב) בקשה לסעד דחוף לרישום ילד למוסד לימודים אשר מוגשת בסמוך לתחילת הלימודים.
  4. תובענה דחופה לגירושין כשהנתבע המתגורר מחוץ לישראל נמצא בישראל, או בנסיבות מיוחדות אחרות, והכול ובלבד שהמתנה לתום תקופת עיכוב ההליכים עשויה למנוע את התרת הנישואין.

למי מגישים בקשה דחופה?

את הבקשה הדחופה יש להגיש לבית המשפט לענייני משפחה, אשר יקיים דיון בנדון תוך 14 יום. חשוב לציין כי בית המשפט יכול ויקבע כי העניין סובל דיחוי, אך באופן מעשי ברוב מוחלט של המקרים בייחוד כאשר מדובר בזכויות הילדים המשותפים או עניינים הקשורים בבריחה מהארץ וענייני הגיטין, בית המשפט נוטה לקיים את הדיון.

מדובר בדיון בבקשה ככל דיון בבקשה, ואין ספק שכדאי להיעזר בשירותי עו”ד כבר בשלב הגשת הבקשה, וכן במהלך הדיון עצמו. חשוב לזכור כי בהחלט יתכן כי החלטות שנתנו במסגרת זמנית, ישפיעו על ההחלטות הקבועות שייקבעו בהמשך בייחוד בכל הנוגע לזמני שהות ומזונות זמניים. על כן חשוב מאוד שלא לזלזל בהליכים המקדמיים ולבצע אותם תוך הסתייעות בגורם מקצועי.

“בקשות דחופות באות לקבוע מה יהיה “עד ש..”, אך עשויה להיות להן השפעה ישירה או עקיפה על תוצאות ההליך כולו. חשוב מאוד להתנהל נכונה ולהיעזר בעו”ד כבר בשלב זה, ובכלל כמה שיותר מוקדם.”

הערה חשובה: הליכים דחופים אינם באים להחליף את ההליכים המרכזיים ולמעשה פועלים באופן מקביל לחלוטין. לכן כל האמור בהמשך מאמר זה רלוונטי גם למי שפתח בהליכים דחופים במקביל לכל הליך אחר.

מקומו של הסכם ממון הסכם נישואין בהליך הגירושין

בעוד הכניסה לחיי הנישואין מספקת מעטפת שמסדירה הלכה למעשה את זכויות הצדדים בעת פרידה, בני הזוג יכולים “לדרוס” את ההסדרה הזו באמצעות הסכם נפרד, אשר יכול ויסדיר הן את התנהלותם במהלך החיים המשותפים, והן את זכויות הצדדים במסגרת פרידה.

“הסכם ממון” או “הסכם נישואין” הם למעשה כלים המשפטיים שהחוק סיפק להם מעמד מיוחד כך שהכתוב בהן גובר על ההסדרה ה”רגילה”. במילים אחרות, במידה ובני הזוג כרתו הסכם ממון או נישואין ביניהם – מה שכתוב בו יגבר על ההסדרה החוקית, ולפיו יישק דבר.

מה ניתן להסדיר במסגרת הסכם ממון הסכם נישואין?
במסגרת הסכם ממון או הסכם נישואין בני הזוג יכולים להסדיר כמעט כל דבר שירצו, החל בדברים חשובים כמו למשל למי יהיו שייכים הנכסים שהביא כל צד מלפני הנישואין, ועד לשאלות איזוטריות כמו מי ידאג להוריד את הכלב בימי שלישי.

בהקשר של גירושין ופרידה, ישנם עניינים קונקרטיים אשר נהוג, חשוב ומקובל יותר לתת עליהם את הדעת ולבחור האם וכיצד להסדיר אותם במסגרת ההסכם:
נכסים:
– נכסי נדל”ן ודירת המגורים המשותפת.
– חשובונות בנק, קרנות השקעה, חסכונות וכיוצא באלו.
– זכויות פנסיוניות, קרנות השתלמות וזכויות אחרות שמקורן במקום העבודה.
– זכויות שונות לרבות בעלות בבתי עסק ותאגידים (חברות, אגודות וכיוצא באלו).
– נכסי מטלטלין (הספה בסלון, המקרר, הטלוויזיה, טכשיטים וכיוצא באלו).
– חיות מחמד.
זכויות הילדים המשותפים:
– זמני שהות אצל כל אחד מההורים
– מזונות.
– השתתפות בהוצאות (מחציות).
– ביטוחים לרבות ביטוח בריאות.
– הוצאות בריאות מיוחדות (שאינן מכוסות על ידי הביטוח).
– תשלום מדור.
– השתתפות חד פעמית בפיתוח אישי (לימודים אקדמיים או אחרים, רישיון נהיגה, רכישת רכב..).
עניינים שונים הקשורים בילדים המשותפים:
– מקום מגורים קבוע.
– אופי מוסד הלימודים אליו ילכו.
– אופי החינוך בבית (דתי? מסורתי? חילוני?).
– אישור יציאה מהארץ לצרכים שונים לרבות טיולים בחו”ל פגישת בני משפחה וכיוצא באלו.
– זמני שהות אצל הסבים והסבתות.
הסדרת הגט:
– על הגבר לתת ועל האישה לקבל את הגט.

*חשוב לציין כי בהחלט יתכן ולבני הזוג יהיו דברים נוספים שחשובים להם – ובהחלט ניתן להסדיר כמעט כל עניין ובכל צורה מתקבלת על הדעת במסגרת הסכם ממוןנישואין. הדוגמאות לעיל הינן רק מדגם מהעניינים החשובים שחשוב לשים לב ולקחת בחשבון.

“הסכם ממון או הסכם נישואין יכולים להסדיר כמעט כל עניין בעת פרידה, אך בהחלט ניתן לומר שישנם נושאים “חמים” שכדאי לבדוק האם הם רלוונטיים אלינו, ובמידת הצורך להסדיר אותם על פי שיקול דעתנו במסגרת ההסכם”

כאשר הסכם ממון הסכם נישואין כתוב בצורה מקצועית ועובר הליך אישור (עליו נרחיב בהמשך), הוא מהווה כלי משפטי יעיל מאוד שיש בו בכדי להסדיר בצורה יציבה וברורה איך יראו החיים שלאחר הפרידה.

מה ההבדל בין הסכם נישואין להסכם ממון וכיצד מאשרים אותם?
הסכם נישואין (או הסכם טרום-נושואין) הינו הסכם שאנו חותמים לפני ובסמוך למועד בו אנו מבצעים בפועל את טקס החופה והקידושין. ניתן לאשר הסכם נישואין בפני בית המשפט לענייני משפחה ואו רושם הנישואין במועצה הדתית בא נרשמו בני הזוג, בית הדין הברני או בפני נוטוריון (עורך דין – בעל וותק אשר עבר הכשרה מיוחדת ומחזיק בתעודת נוטוריון).

לאומתו הסכם ממון הינו הליך שאנו מבצעים לאחר החופה והגירושין, ויש לאשר אותו בפני בית המשפט לענייני משפחה ואו בית הדין הרבני בלבד.

איך כותבים הסכם ממון הסכם נישואין
אין מגבלה חוקית בכל הנוגע לנוסחו של הסכם ממון או הסכם נישואין, אך אין ספק שזהו מן ההסכמים החשובים ביותר שנעשה בחיינו. רצוי מאוד לפנות לעורך דין הסכם ממון.

בשלב זה נציין כי הסתייעות בעו”ד שהוא גם מגשר עשויה להוביל לתוצאות טובות עוד יותר, שכן מגשר יסייע לבני הזוג לצלוח את התהליך במינימום חיכוך, ותוך תשומת לב ומתן מענה גם לצרכים שאולי לא היו מוסדרים במסגרת “הסכם” משפטי רגיל. לטעמי כאשר נעשה נכון, הליך גישור הוא הליך נהדר שמסייע לכל אחד ובפרט לזוגות לנהל משא ומתן באופן מיטבי.

איך מאשרים הסכם ממון הסכם נישואין?
ראשית עלינו לכתוב את הסכם הממון, ולאחר מכן עלינו לפנות אל הגורם הרלוונטי –

הסכם טרום-נישואין: ניתן לאשר באמצעות נוטוריון, רושם הנישואין במועצה הדתית בא נרשמו בני הזוג, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. יש לבצע את ההליך לפני ובסמוך לביצוע טקס הקידושין הדתי.

הסכם ממון: ניתן לאשר בפני בית המשפט לענייני משפחה וביתה דין הרבני בלבד. ניתן לבצע את ההליך בכל שלב.

וכיצד מאשרים את ההסכם בפועל? על בני הזוג להגיש בקשה לאישור ההסכם שחתמו ביניהם לידי הגורם הרלוונטי. אותו הגורם יזמן את בני הזוג לדיון (או פגישה במקרה של נוטוריון) וברמה עקרונית עליו לבחון את הצדדים ואת ההסכם ולוודא כי:
1. ההסכם חוקי ומאוזן באופן סביר (לרוב, אין התערבות בפרטי ההסכם אך ישנם חריגים)
2. בני הזוג מבינים את עיקרי ההסכם.
3. בני הזוג בחרו לחתום על ההסכם בנפש חפצה ולא הופעלו על מי מהם לחצים אסורים.

הערה: בהחלט יתכן שתהליך אישור ההסכם יהיה פשוט או מורכב יותר בהתאם למורכבות ההסכם וזהות היושב בדין. פעמים הבדיקה והתשאול כמעט נטולי תוכן, ופעמים אחרות בייחוד כאשר ההסכם אינו מאוזן או מסדיר עניינים בצורה לא ברורה או לא חוקית, הדבר עשוי להוביל לסיבוכים מיותרים.

האם כדאי לשכור שירותי עורך דין?
אין ספק שכדאי מאוד לשכור את שירותיו של עו”ד לצורך כתיבת ההסכם עצמו. גם כאשר הפרטים ידועים, וגם כאשר בידנו הסכם של בן משפחה או דוגמה שמצאנו באינטרנט, הסתייעות בעו”ד מטרתה הן לספק מענה מלא לכל הצרכים שלנו לרבות אלו שאולי לא חשבנו עליהם והן לוודא שנוסח ההסכם החדש מעודכן ולוקח בחשבון את המציאות הפרשנית החדשה – כלומר פרשנות שיפוטית שנבנתה במהלך השנים ואין לדעת האם אותו מסמך שמצאנו באינטרנט לוקח את הדברים בחשבון. באופן כללי צריך לזכור – הסכם מהסוג הזה חייב להיות מדוייק, פשוט וממצא, אחרת בעתיד אנו עשויים למצא את עצמנו במצב בו ההסכם יפורש באופן שלא מתכתב עם מטרתנו המקורית.

ומה בדבר אישור ההסכם, האם צריך עו”ד? אולי בניגוד לחברי, אני מאמין שבמרבית המקרים אין צורך בעו”ד לצורך אישור ההסכם בפני בית המשפט. כאשר ההסכם נעשה בצורה מקצועית, ההסדרה אמורה להיות ברורה מאוד, ומאוזנת. במקרים אלו קיימת כמעט וודאות כי ההסכם יאושר ולא תהיינה תקלות.
עם זאת כאשר ההסכם מורכב או מסדיר את העניינים באופן בלתי שיוויוני (נניח הבעל בחר לתת לאישה יותר, או לשתף נכסים שאינם משותפים), אזי יתכן שבכל זאת יהיה נכון להיעזר בעו”ד לצורך אישור ההסכם.

“לטעמי במרבית המקרים, כאשר ההסכם מאוזן אין צורך בעו”ד לצורך אישור ההסכם בפני בית המשפט, אבל אין ספק שכתיבת הסכם ממון או גירושין יש לבצע בעזרת עו”ד מומחה לדבר”

למעשה לאחר אישור ההסכם סיימנו את ההליך ואנו יודעים כי עשינו את המקסימום בכדי לוודא שאנו יודעים כיצד ייראו חיינו ביום שלאחר הפרידה.

ומה אם אנחנו מתגרשים כדת משה וישראל ואין לנו הסכם ממוןטרום נישואין?

המחוקק ידע כי לא כל הזוגות במדינת ישראל בחרו לכרות ביניהם הסכם מקדים ועל כן קבע שורה של כללים שמהווים למעשה את ברירת המחדל לפיה יתנהלו הדברים במקרה של פרידה או של לקונה (חוסר – היעדר מענה) במסגרת הסכם ממוןנישואין בעניין מסויים.

כשם שהסכם בין הצדדים יכול ויסדיר הלכה למעשה את כל העניינים שיש להסדיר ביניהם, משאלת הרכוש ועעד לשאלות הקשורות בילדים המשותפים, היחסים עם צדדים שלישיים ועוד, כך גם על החוק לספק מענה לכל שאלה.

איך מתחיליםפותחים הליך גירושין?
לפני שנדבר על הליך ה”גירושין” נתחיל ונאמר כי לפרק תא משפחתי זה לא עניין של מה בכך. לדבר השלכות ארוכות טווח הן על כל אחד מבני הזוג והן על הילדים המשותפים. לכן הפרוצדורה הכרוכה בפירוק התא המשפחתי שונה באופן מהותי מזו הנהוגה בפירוק שיתוף שבסיסו עסקי למשל.

המחוקק קבע כי הדברים יעשו תוך הליך ייחודי ושונה שמטרתו לספק לצדדים מסגרת הרבה יותר מבינה ומכילה, וכן הזדמנויות ותחנות ברורות להדברות וסיום המחלוקת בצורה נעימה כמה שניתן – זו לפחות התיאוריה.

אז איך הדברים עובדים בפועל?

יישוב סכסוך:
למעט בקשות דחופות (עליהם נסביר בהמשך) כל הליך בין בני זוג מתחיל (וחייב להתחיל) בהגשת בקשה ליישוב סכסוך אותה יכול הגיש כל אחד מהצדדים ליחידת הסיוע הצמודה לבית המשפטבית הדין הרלוונטי לבני זוג (נקבע לרוב על בסיס מקום מגורייהם הקבוע של בני הזוג).

בקשה ליישוב סכסוך הינה מסמך פשוט מאוד שמטרתו אחת – לפתוח הליך שבא לייצר שיח ומשא ומתן בין הצדדים.

באופן מעשי הדבר נעשה באמצעות פגישה או פגישות במסגרת מרכז הסיוע בהן הצדדים מנסים להגיע להבנות בכל הנוגע למחלוקת שנתגלתה ביניהם. נחזור ונציין כי אין מדובר בענייני גירושין בלבד, אלא בכל מחלוקת בעלת אופי משפטי שמתפתחת בין הצדדים.

זהו למעשה הליך מקדמי שבא לסייע לצדדים שמסוגלים לייצר תקשורת טובה ביניהם לקיים דיאלוג מאורגן ולסיים את המחלוקת מהר ובצורה אפקטיבית.

האם כדאי להתכונן לפגישה במרכז הסיוע?
כמו בכל משא ומתן כדאי להכיר את העבודות ולהבין את הסיטואציה המשפטית תרם ההגעה למרכז הסיוע, לכן בהחלט מומלץ לפנות לייעוץ משפטי פרטני במשרד עו”ד בכדי לנסות ולהבין היכן אתם נמצאים ולמה עליכם לצפות.

עם זאת באופן רשמי השיחות אינן מצריכות הכנה מוקדמת או הכנת מסמכים מראש, במידה ודבר מה ידרש תוך כדי השיחות (למשל תדפיסי בנק..), אז ניתן יהיה לשלוח את המסמכים הרלוונטיים בהמשך.

הערה חשובה: ההליך במסגרת מרכז הסיוע נחזה להיות הליך “גישור”, אך בפועל מדובר בהליך קצר, מעט אגרסיבי והרבה פחות גמיש ועגול מאשר הליך גישור קלאסי. לטעמי יהיה נכון כמעט לכל זוג במדינת ישראל לפנות להליך גישור פרטי בשל הייתרונות האדירים שהליך כזה מביא לשיפור התקשורת, והיכולת לדעת במה שמפריע לבני הזוג באופן עמוק יותר. חשוב לי להדגיש בנקודה זו כי אין לראות ב”ניסיון שעשינו ביחידת הסיוע” ניסיון אמיתי לבצע הליך גישור – ההקבלה בין הדברים פוגעת בסיכוייהם של זוגות רבים לסיים את המחלוקת ביניהם באופן מיטבי – זו דעתי.

הליך יישוב הסכסוך במרכז הסיוע עשוי באופן כללי להוביל לאחת מ3 תוצאות:
1. יישוב הסכסוך ללא ערוב עולם המשפט (הסכמה שלא לבוא בדרישות משפטיות) – במידה והענין נסגר ללא הסדרה משפטית, למעשה הסיפור “נגמר” (לכל הפחות זמנית), ומבחינת המערכת השיפוטית התיק סגור.
2. יישוב הסכסוך בדרך של הסכם – כאשר נכרת הסכם שמטרתו להסדיר את פירוק הקשר בהתאם למצב הדברים, את ההסכם יש לאשר מול הגורם השיפוטי הרלוונטי ולעיתים אף לבצע הליך נפרד לצורך בפני בית הדין הרבני לצורך הסדרת עניין הגט. על עניינים אלו נרחיב בהמשך.

הערה: יתכן ומדובר בהסכם שאיננו רוצים לתת לו מעמד מיוחד, ונעדיף שלא לאשר אותו. הכל על פי העניין. כמו כן הסכם יכול שיפתור רק חלק מהמחלוקות בין בני הזוג, וכי עניינים מסויימים יקבעו על ידי בית המשפט.

3. אי יישוב הסכסוך – הצדדים לא הצליחו ליישב את הסכסוך ומי מהם בחר להמשיך לשלב הבא: תביעה משפטית.

בדומה לאישור הסכם ממוןנישואין – גם “הסכם גירושין” אשר נקבע במסגרת הסיוע המשפטי או בכל מסגרת אחרת יש לאשר כאמור בפני גורם שיפוטי מתאים, וגם הסכם זה, כאשר הוא מאוזן ופשוט ניתן לאישור גם ללא הסתייעות בעו”ד. עם זאת אציין כי בהחלט חשוב כי כתיבת ההסכם תעשה בצורה מקצועית על ידי עו”ד מתאים, וכן כי הסכמי גירושין בשל היותם הסדר בעל תוקף מיידי, נבחנים בצורה מעט יותר קפדנית, לכן ייתכן כי במקרים מסויימים יהיה מומלץ לגשת לאישור ההסכם עצמו בפני הגורם השיפוטי מלווים בעו”ד.

הליך יישוב הסכסוך נכשל, מה עכשיו?
כאשר הצדדים אינם מגיעים להבנות במסגרת הליך “יישוב הסכסוך” למעשה נפתחת דרכם של הצדדים להליך המשפטי ה”מרכזי” במילים אחרות, ניתן להגיש תביעות למיניהן האחד כנגד השניה – לרבות תביעת גירושין.

ולאן תוגש התביעה?
תביעה שאיננה קשורה בגירושין, ניתן להגיש לבית המשפט לענייני משפחה בלבד, אך תביעת שעניינה גם גירושין ניתן להתגרש ברבנות או לגשת לבית המשפט לענייני משפחה.

מי קובע היכן יתנהל התיק – בית המשפט או בית הדין?
המחוקק קבע כי מי שפתח בהליך יישוב הסכסוך יהיה זה ש”קנה זכות ראשונים” להגיש את תביעותיו אל המסגרת המועדפת עליו – בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הדתי הרלוונטי לבני הזוג (ובמקרה של בני זוג יהודיים – בית הדין הרבני).

“זכות הראשונים” הזו רלוונטית לתקופה של 15 ימים מהרגע בו נקבע כי נגמר הליך “ישוב הסכסוך”. לאחר מכן, גם הצד השני יוכל להגיש תביעה מטעמו.

כאשר התביעה מוגשת אל בית הדין הרבני, יש “לכרוך” אל התביעה עניינים נלווים לעניין ה”גירושין” או “הגיטין” עצמו – כלומר לכרוך את ענייני הממון, חלק מענייני הילדים המשותפים וכדומה. שכן רק כאשר העניין “כרוך” בתביעת הגירושין עצמה, לבית הדין הרבני תהיה הסמכות לדון בו. אחרת – לבית הדין הרבני אין סמכות בעניין, ועניינים אלו ינוהלו בפני בית המשפט לענייני משפחה.

כיצד כורכים עניין לתביעת גירושין?
ראשית נציין כי ניתן “לכרוך” לתביעת הגירושין רק עניינים שההכרעה בהן רלוונטית לסיום הייחסים בין הצדדים.
עם זאת בכדי שניתן יהיה “לכרוך” עניין מסויים לתביעת גירושין צריכים להתקיים שלושה תנאים מצברים:
1. על תביעת הגירושין להיות תביעה “כנה”, במילים אחרות התביעה לא הוגשה במסגרת תביעת גירושין אך ורק לשם ניהול ההליך בעניין אחר בפני בית הדין הדתי (כלומר באמת קיים רצון להתגרש ולא רק לזכות בייתרון יחסי בעניין נלווה)
2. הכריכה הינה כריכה “כנה”, כלומר הצד שכרך את העניין לא הניח אותו על השולחן רק לצורך הפעלת לחץ, אלא ברצון כנה לדון ולפתור את העניין בין מכלול העניינים שעל בני הזוג לפתור לצורך קיום הפרידה.
3. הכריכה נעשתה “כדין”, במילים אחרות באופן ברור ומובהק. אם למשל לא התבקשה במועד הנכון כריכה של נושא משני לגירושין לדוגמה חלוקת חשבונות הבנק של הצדדים, אזי לא תהיה סמכות לבית הדין לעסוק בעניין.

כאשר עניין זה או אחר לא נכרך בתביעת הגירושין, ובהעדר הסכמה בין הצדדים, עליהם להפנות לבית המשפט לענייני משפחה במטרה להסדיר את העניין.

הליך גירושין בין בני זוג הנעשה על פי החוק הישראלי, הוא דבר מיוחד במינו. הסעיפים הקיימים בו מתבססים לעיתים על עיקרון של ההלכה העברית. פעמים רבות בית המשפט מבקש לנטות לטובת המשפחה והילדים על פני נטייה לצד אחד מבני הזוג. ישנם מעשים שישנו צורך לעשות שבלעדיהם הליך הגירושין לא יכול להיכנס לתוקף. כך למשל זוג העומד בפני גירושין, צריך לעבור הליך גישור אל מול בעל מקצוע כזה או אחר. לכן, אם אתם בני זוג לשעבר המבקשים להתגרש אחד מהשני, הרי שיש לדעת כי אתם עומדים בפני הליך המורכב משלבים שונים. המאמר הבא נכתב על מנת שתוכלו לקבל פירוט מלא על שלבים אלו.

פעולות בסיסיות בכול הליך גירושין

מעבר בבית הדין הרבני

כול זוג המבקש להתגרש במדינת ישראל, צריך לעשות זאת כאשר הם עוברים אצל בית הדין הרבני.
גם אם אורח החיים של בני הזוג איננו חרדי או דתי, אין הדבר משנה. זהו הגוף אשר מנהל את מוסד הנישואין במדינת ישראל. כך מעבר אצל בית הדין הרבני כולל פעולות שונות שבעזרתן הליך הגירושין יכול להיכנס לתוקף. נתינת גט, בני הזוג צריכים לומר אחד לשני משפטים מסוימים ואף לבצע מעשים סמליים. לעיתים דברים אלו יכולים להיראות שמרניים ומיושנים. אך אלו העקרונות של מדינת ישראל היהודית. לכן זוג העומד להתגרש צריך לפעול על פי עקרונות אלו.

הגעה אל הליך גישור לפני נקיטת פעולה כגון גירושין

החוק במדינת ישראל מחייב זוגות המבקשים להתגרש, להגיע להליך גישור הנעשה אל מול בעל מקצוע. אדם שכזה ממונה על האפשרות לחבר בין שני הצדדים כאשר הרצון הוא ליצור תוצאה סופית בדמות הסכם גירושין. מסמך זה יכול לחסוך הגעה אל הליך משפטי בו שני הצדדים נאבקים אחד בשני. בעזרת הליך שכזה, בני הזוג יוכלו לגמור את הקשר בינם בצורה נעימה. הליכי גישור מוצלחים הם אלו המובילים למצב בו בני הזוג נשארים ביחסים טובים גם לאחר פרידה.
פעולת הגישור היא אומנם חובה אך היא יכולה להתגלות כדבר מועיל ביותר. ההמלצה שלנו היא לתת לדבר סיכוי.

תשלום מזונות לאישה ולמשפחה

אחד העקרונות העומדים מאחורי חוקי הגירושין במדינת ישראל, הוא הרצון לדאוג לכך ששני הצדדים לא יקלעו אל מצב כספי בעייתי. כך כאשר ישנו בן זוג הנשאר להשגיח על הילדים במשמורת מלאה או כאשר אחד מהצדדים לא עבד לאורך תקופת הנישואין, הרי שהגירושין מעמידים אותו בפני סכנה.
כך החוק מחייב את הצד השני, לשלם מזונות אל הצד המשגיח על הילדים. כך ישנה עזרה כספית שהיא חלק הכרחי לגידול הילדים. בנוסף, תשלום זה שומר על קשר בין הילדים לצד המשלם.
כאשר ישנה אישה שלא עבדה ונשארה ללא פרנסה לאחר גירושין, הגבר יצטרך לשלם מזונות בשבילה בצורה רציפה.

התחשבות במסמכים קיימים

לפני תחילת קשר הנישואין, בני זוג מבינים כי ישנו מצב כי יגיעו אל מעמד הפרידה והגירושין.
גם אם הם נמצאים במצב טוב בינם, אין לדעת כיצד יראה העתיד. כך ישנם מסמכים הנוצרים בימים הראשונים של הנישואין, הנוגעים לנושאים כלכליים לאחר הגירושין. כך אנחנו מדברים על שני מסמכים עיקריים- כתובה והסכם ממון. בהמשך המאמר נבקש לפרט בצורה רחבה יותר על התפקיד של כול אחד ממסמכים אלו. יש להבין כי גם אם עבר זמן רב מאז יצירת המסמכים וגם אם המצב הכלכלי של כול אחד מכם השתנה לו, עדיין בעת הליך הגירושין ישנו צורך לכבד אותם.

עבודה אל מול עורך דין גירושין

האיש מולו תעבדו לאורך הליך הפרידה ביניכם הוא עורך דין גירושין. זהו אדם הבקיא בתחום הגירושין כאשר הוא למד את הסעיפים השונים הקיימים בו. יש לדעת כי אנחנו מדברים על בעל מקצוע שלרוב עסק במקרי גירושין רבים. כך הוא יכול להבין כיצד להגיע לפתרונות גם אם עומד בפניו מקרה ייחודי למדי. בנוסף, עורך דין איכותי הוא כזה שיוכל להיות זמין בשבילכם גם אם ישנו משבר בשעות הקטנות של הלילה או בסופי השבוע. למעשה, בעל מקצוע טוב הוא כזה שייתן לכם כלים להתנהל גם כאשר הוא איננו נמצא לצדכם. בהמשך המאמר נסביר על הדרכים למציאת עורך דין גירושין איכותי.

חלוקה של רכוש

כאשר אנחנו מדברים על הליך גירושין, הרי שישנו צורך להבין כי בני הזוג עומדים לחלק בינם את הרכוש שהצטבר לו במהלך קשר הנישואין. זהו רכוש שלכול אחד מבני הזוג ישנה זכות עליו, גם אם הוא רשום על שמו של רק אחד מהם. בנוסף, נהוג למכור את הרכוש אל צד ג’ ולהתחלק ברווחים על מנת ששני הצדדים לא יריבו בינם על רכוש זה. פעמים רבות בני הזוג מבקשים להיות עקשניים על מנת להרגיש כי הם יכולים לנצח את הצד השני. לבסוף, כאשר אחד הצדדים משגיח על הילדים בצורה מלאה, לרוב בית המשפט יפסוק כי הדירה והרכב נשארים אצלו.

משמורת והסדרי ראייה בין בני הזוג

בני זוג אשר מגיעים אל גירושין ומחזיקים ילדים משותפים, צריכים להגיע להחלטה בכול הנוגע להסדרי הראייה והמשמורת על ילדים אלו. הכוונה היא שעד אשר הילדים יהיו בני 18, ההורים צריכים להגיע להבנות באילו ימים ובאילו זמנים יוכלו לראות את הילדים שלהם. לרוב ישנה נטייה להשאיר ילדים קטנים אצל האם. למעשה אם ישנו אב אשר רוצה לקבל משמורת משותפת או אפילו מלאה, עליו להראות רצון מלא להיות מעורב בחייהם של הילדים. בנוסף, אי תשלום מזונות לאורך זמן יכול לגרום למצב בו הצד שאיננו משלם לא יזכה לראות את ילדיו.

עבירה על חוקי גירושין

בכלל , בית המשפט נוהג להתייחס ברצינות מלאה אל נושא הגירושין. במיוחד כאשר בני הזוג מחזיקים ילדים משותפים. כך מעשים הנחשבים כעבירה על החוק, הם דבר היכול לגרור עונשים וקנסות לצד המבצע אותם. הכוונה שלנו היא להעלמת כספים ורכוש, אי תשלום מזונות, הפרת הסכמי הסדרי הראייה והמשמורת על הילדים. גירושין הם הליך לא קל היכול להכניס את שני הצדדים למקום בו הם מרגישים כעס ועצב. כך הם עלולים לעשות מעשים נחפזים מבלי שיחשבו על ההשלכות העומדות להתקיים. כך ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם עורך דין לפני שתבצעו מעשה כזה או אחר. למעשה, עורך דין הוא האדם אשר יכול לאותת בפניכם כאשר אתם עומדים לעבור על החוק.

מעבר בין בתי הדין

כאמור, בתי הדין האחראיים על ניהול מקרי הגירושין הקיימים הם בית הדין הרבני ובית הדין לענייני משפחה. אלו הם המקומות בהם תצטרכו לעבור על מנת לבצע הליך גירושין שלם ותקין.
טוב לדעת כי החוק הישראלי מאפשר לבני הזוג לבצע את הליך הגירושין כולו אצל כול אחד מבתי הדין בנפרד. אפשרות זאת יכולה להתאים לכאלו החיים בצורה דתית ומבקשים לקיים את הליך הגירושין על פי ההלכה העברית. בכול מקרה, בתי דין אלו יכולים להגיע להחלטה שהיא שונה מאורח החיים הנוכחי שלכם. כך ההמלצה שלנו היא לשקול בכובד ראש את ההחלטה לנהל את הגירושין אחד ממוסדות אלו.

כיצד מתנהל לו הליך הגירושין

ההבדל בין הסכמה למאבק בין בני הזוג

כבר בעת ההחלטה להגיע אל הליך גירושין, בני הזוג צריכים להגיע להחלטה מסוימת.
האם הם מבקשים להיאבק אחד בשני, או שמא ישנו רצון להגיע להסכמה מלאה ולשיתוף פעולה.
אם בני הזוג רוצים לפעול יחדיו, הרי שהם יכולים להגיע אל הליך גישור גירושין. אפשרות שכזאת היא מומלצת למדי , בעזרתה תוכלו לחסוך סכומי כסף רבים ולהימנע ממאבק ממושך.
לעומת זאת, אי הסכמה בין שני הצדדים מביאה אתכם אל בית המשפט. שם תצטרכו לעבוד אל מול עורך דין ולקוות כי בית המשפט יבצע החלטות לטובתכם.

התחשבות באורח חיים כלכלי

הליך גירושין הוא כזה הקובע חלוקה של רכוש, כספים ומשמורת על הילדים בין בני הזוג.
למעשה, חלוקה שכזאת יכולה להתבצע בצורה פשוטה למדי. בני הזוג יכולים להגיע להבנה כי אין צורך להביא את עצמם בפני קריסה כלכלית. כך, תוכלו להסתכל יחדיו על הצרכים הבסיסיים לפיהם כול אחד חי ולהגיע להבנות על נושא חלוקת הרכוש והכספים ביניכם. טוב לדעת כי גם בית המשפט,
מבקש להתחשב במצב הכלכלי של שני הצדדים. כך אם אחד הצדדים נמצא בקשיים, סכום המזונות שהוא צריך לשלם לא יהיה גדול. יש להבין כי אם לאחר הפרידה, אחד הצדדים מצליח להגיע לאורח חיים כלכלי איכותי, בית המשפט יכול לקבוע כי הצד השני יקבל כמות גדולה יותר של רכוש וכסף.

שיתוף הסביבה הקרובה שלכם

למרות שהליך גירושין יכול להיות לעיתים כואב ולהביא אתכם למצבים לא נעימים, אין סיבה שתישארו במקום שכזה לבדכם. נסו למצוא אנשים בסביבה הקרובה אליכם אשר תוכלו לחלוק איתם את האירועים המתקיימים בהליך שכזה. בנוסף, ישנה אפשרות להתייעץ עם חברים וקרובי משפחה ולהבין כיצד הם פעלו בהליך הגירושין שלהם. תופתעו לדעת עד כמה המקרים שלהם יכולים להיות דומים לשלכם. לבסוף, עורך דין הגירושין שלכם צריך להיות שם לצדכם על מנת לתמוך בצורה רגשית. יחסי עבודה חמים ביניכם יכולים להוביל למצב בו הוא מבין בצורה מלאה, כיצד להפוך את הציפיות שלכם למציאות.

תביעת גירושין על פי החוק

כאשר בני זוג רוצים להגיע אל הליך גירושין , עליהם לעשות זאת על פי צורה מסוימת.
כך השלב הראשון הוא ליצור עילה, כלומר סיבה שבגללה בני הזוג רוצים להגיע אל מעמד הגירושין.
סיבה זאת צריכה להיות מנומקת כאשר לעיתים ניתן להוסיף לדבר ראיות המראות על קיומה של סיבה שכזאת. לאחר מכן, תצטרכו למלא מסמכים שבעזרתם בית המשפט יוכל לקבל פרטים נוספים על הדרך בה התקיימו להם נושאים מסוימים בזמן תקופת הנישואין ביניכם. פעמים רבות, אי מילוי מסמכים אלו בצורה מדויקת יכולה לגרום לכך שבית המשפט לא יאשר את המשך הליך הגירושין.

מציאת עילה מוצדקת למען גירושין

החוק הישראלי מצריך את בני הזוג המבקשים להגיע אל שלב הגירושין, להגיש תביעה מפורטת המכילה הסבר על הסיבה שבגללה מגיעה הפרידה בין שני הצדדים. עילה שכזאת לרוב מבוססת על אי הסכמות חוזרים ונשנים בין בני הזוג. למעשה בית המשפט יסכים לקבל את דבר זה, שכן השלב הבא הוא להגיע להליך גישור וניסיון לחבר בין שני הצדדים. טוב לדעת כי ישנן עילות אשר יכולות להתקיים גם מבלי קשר לחוסר הסכמה הקיים בין בני הזוג.
ההלכה העברית קובעת, אם אחד מהצדדים ביצע בגידה מתמשכת או עזב את בן הזוג ללא סיבה מוצדקת הרי שאלו הן עילות לגירושין.

החלטה על משמורת הילדים המשותפים

ישנן שלושה סוגי משמרות בעזרתן ניתן להשגיח על הילדים לאחר סיום הקשר בין בני הזוג.
כול אחת ממשמרות אלו היא כזאת המכילה חוקים שונים, על מנת לקיים אותה ישנו צורך לציית לחוקים אלו. המשמורת הראשונה והנפוצה ביותר היא המשמורת החד צדדית. במצב שכזה, אחד מבני הזוג מקבל אחריות מלאה על הילדים ומשגיח עליהם לאורך רוב ימות השבוע. הצד השני משלם מזונות ורואה את הילדים לפי זמנים מסודרים. המשמורת השנייה היא משמורת משותפת בה הילדים נמצאים אצל שני בני הזוג בצורה מאוזנת לאורך ימי השבוע. תשלום המזונות נעשה בצורה משותפת. המשמורת השלישית והנדירה ביותר היא המפוצלת. מקרה זה מתייחס למצב בו ישנם כמה ילדים , כאשר הם מתפצלים בין בני הזוג.

מציאת בעל מקצוע להליך הגירושין

הפעולה הראשונה שתצטרכו לעשות כאשר אתם מבקשים להגיע אל הליך גירושין היא מציאת בעל מקצוע מהתחום. זהו עורך דין גירושין, אשר מתפרנס מעיסוק יומיומי במקרים שכאלו.
תוכלו למצוא עורך דין גירושין איכותי בעזרת מחקר מעמיק באתרי האינטרנט השונים ושימוש ברשתות החברתיות. כך ישנו צורך להיכנס אל אתרים אשר קיים בהם דירוג ניטראלי של מומחים.
יש לקרוא בעיון רב את התגובות וההמלצות, בעזרתן תוכלו להבין מי הוא בעל המקצוע המתאים לכם ביותר. ניתן לפרסם מודעות ברשתות החברתיות ולבקש המלצות ממשתמשים שונים.

עבודה נכונה אל מול עורך הדין

למעשה, על הלקוח מוטלת האחריות לעבוד בצורה נכונה אל מול עורך הדין לענייני גירושין.
בסופו של יום, עליו לפעול לפי הכוח שתתנו לו ועל פי הבקשות שתרצו שהוא ימלא.
כך עבודה נכונה מתחילה בתקשורת מלאה לכול אורך הליך הגירושין. עורך הדין שלכם צריך להיות האדם אשר יעזור במילוי מסמכי הגירושין השונים. בנוסף, נתינת ייפוי כוח מלא לאדם זה, מאפשרת לו למעשה לפעול במקומכם כמעט בצורה מלאה. כך למשל, הוא יכול לייצג אתכם בבית המשפט מבלי שבכלל תצטרכו להגיע אל מקום זה. יש למצוא אדם אמין שתוכלו לסמוך עליו עד כמה שאפשר.

השפעת הגירושין על החיים שלאחר מכן

גם לאחר שאתם מסיימים את הליך הגירושין ביניכם, ישנו צורך להבין כי תפעלו לפיו בשנים שיגיעו לאחר מכן. זהו הסכם המכיל חוקים ומגבלות שיחולו עליכם בעת יצירת פעולות מסוימות.
כך למשל הליכי גירושין יכולים להביא למצב בו כול רווח עתידי שהתקיים לו מעסק משותף בין בני הזוג, יתחלק לו בין שני הצדדים. כמובן כאשר ישנם ילדים משותפים, שני הצדדים יצטרכו להיות בקשר בהמשך הדרך על מנת לנהל את הסדרי הראייה והמשמורת. לבסוף, הליך גירושין יכול להכניס אתכם למצב כלכלי לא קל או להטיב עמכם ולהביא אתכם למקום טוב יותר. יש להבין את אפשרות זאת ולייצר הסכם גירושין שלא תתחרטו עליו.

ערעור על הסכמי גירושין

גם לאחר יצירת הסכם גירושין, ניתן לערער על הסעיפים השונים הקיימים בו. אנחנו חיים בצורה דינאמית, אורח החיים שלנו עלול להשתנות מעת לעת. כך למשל, לאחר הסכם גירושין תוכלו להיכנס למצב כלכלי לא פשוט כתוצאה מפציעה או פיטורים ממקום העבודה. דבר שכזה יכול להשפיע על סכום המזונות שתצטרכו לשלם בכל חודש. כך תוכלו לגשת אל בית המשפט ולבקש לפתוח מחדש את הסכם הגירושין ולדון בסוגיית תשלום המזונות החודשי. בנוסף לכך, אחד הצדדים יכול לפתח אורח חיים בעייתי היכול להשפיע על הילדים הנמצאים בבעלותו. במקרה שכזה ישנה אפשרות לערער על החלטת המשמורת והסדרי הראייה.

מסמכים ייחודים להליך גירושין

הסכם ממון והמשמעויות שלו

כאשר אתם מגיעים אל מעמד הגירושין, זהו הזמן להביט אל עבר הסכם הממון ולהבין מהם הסעיפים השונים הקיימים בו. לרוב הסכם שכזה נוצר על מנת שבמקרה של פרידה,
כול אחד מבני הזוג יצא מהקשר עם הרכוש והכספים שהיו בבעלותו לפני תחילת הנישואין.
זהו הסכם בעל תוקף משפטי לכול דבר וישנו צורך לכבד אותו כאשר אנחנו מגיעים אל הליך גירושין.
בנוסף, ישנו צורך להבין כי הרכוש והכספים יהיו חייבים לעבור בצורה מלאה לצד שהחזיק בהם לפני הנישואין. גם אם אורח החיים הכלכלי שלכם השתנה בשנים שלאחר מכן, סעיפים אלו צריכים להתקיים להם.

תשלום סכום הכתובה לאישה

בנישואין בין גבר לאישה הנעשים על פי ההלכה היהודית, נהוג כי הגבר ממלא כתובה.
בימים עברו, מנהג זה נוצר על מנת שהגבר יוכל לרכוש את האישה מידי משפחתה. בנוסף, כאשר ישנה הגעה על שלב הגירושין, הגבר צריך להעביר לאשתו את סכום זה במלואו.
למעשה, פעילות על פי כתב הכתובה היא איננה חובה בכול מקרה של גירושין. כך בני הזוג יכולים לבקש לנהל את המקרה שלהם אל מול בית דין לענייני משפחה, כאשר במקרה זה לכתובה אין ערך.
במקרה של בגידה של הגבר באישה, האישה יכולה לגשת אל בית הדין הרבני לדרוש כי הגבר ישלם את סכום הכתובה.

הסכם גישור גירושין בין הצדדים

כחלק מהליך הגירושין, בני הזוג יכולים להגיע למצב בו הם מגיעים להסכמה מלאה בין שני הצדדים עד אשר הם מצליחים להימנע מהליך משפטי. דבר שכזה נקרא הליך גישור בין הצדדים. התוצאה הסופית פעולה שכזאת היא הסכם הגירושין. זהו בעצם מסמך המכיל בתוכו סעיפים הנוגעים לכלל הנושאים הקשורים להליך הגירושין. הדרך ליצירת הסכם שכזה עוברת אצל בעל מקצוע המתמחה בתחום. זהו מגשר גירושין. אדם שכזה ידע ליצור ביניכם הסכמה ולהביא אתכם למצב בו נוצר הסכם גירושין ששני הצדדים מרוצים ממנו. בעזרת הסכם גירושין תוכלו להימנע מהליך משפטי לא פשוט שיכול להיווצר בין בני הזוג לשעבר.

מסמכי חובה בתחום הגירושין

למעשה, לכול אורך הליך הגירושין תצטרכו למלא מסמכים הקשורים לנושאים כאלו ואחרים.
ישנם מסמכים אשר הרשויות דורשות אותם תצטרכו למלא בעת הגשת בקשות כאלו ואחרות.
תצטרכו לייצר הצהרות ומסמכים בעצמכם על מנת לפרט בפני בית המשפט על הסיבות בגינן תבקשו להגיע אל הליך הגירושין. לבסוף, ישנם מסמכים המעידים על מידע הקשור לענייני רכוש וכספים אותם תצטרכו למלא. לכול אורך התהליך, מילוי המסמכים צריך לעשות בצורה מדויקת ועל פי הדרישה של החוק הישראלי. כך ההמלצה היא לתת לעורך הדין למלא וליצור מסמכים כאלו ואחרים.
זוהי אחת מהיכולות הרבות הקיימות בארגז הכלים שלו. נסו לנצל אותה עד כמה שאפשר.

הגשת בקשה למזונות זמניים

עד אשר תגיעו למצב בו הסדר המזונות הופך לקבוע ושני הצדדים מכבדים אותו בצורה מלאה,
ישנה אפשרות כי תצטרכו עזרה כלכלית מידית. ניתן לקבל עזרה שכזאת בעזרת הגשת תביעה ודרישה למזונות זמניים. מזונות אלו נוצרו על מנת שהצד שצריך לקבל את הכסף, לא יקלע לחובות כספיים ממנו לא יוכל לצאת מהם. את ההגשה תוכלו לעשות לבדכם בצורה מהירה מבלי שתצטרכו עורך דין לצדכם. כול מה שצריך לעשות הוא להגיש מסמכים המפרטים את הסיבות בגינן אתם מבקשים את המזונות הזמניים. בית המשפט יבצע מבט מהיר על המצב הכלכלי של שני הצדדים ויקבע האם ניתן לאשר את תשלום המזונות הזמניים.

סיכום המאמר ופרטים נוספים

מאמר זה נכתב על מנת שוכלו לקבל כמה שיותר פרטים על הליך הגירושין העומד בפניכם.
ישנו צורך להבין כי הליך שכזה מתנהל על פי החוק הישראלי ולפיכך הוא יכול להיכנס לתוקף רק אם תפעלו על פי סעיפים שונים הקיימים בחוק שכזה. בני זוג יכולים להחליט האם לבצע הליך גישור גירושין בצורה משותפת או שמא ישנו צורך להגיע לבית המשפט ולנהל מאבק בינם.
ההמלצה שלנו היא לנסות להגיע לשני הצדדים שכן נהוג לומר כי ניתן לדעת כיצד נכנסים להליך משפטי אך לא ניתן להבין מהי התוצאה שתקבלו ממנו. בית המשפט עלול לנטות לטובת אחד הצדדים.

בעל המקצוע אשר ילווה אתכם לאורך הליך הגירושין הוא עורך דין המתעסק בתחום זה.
זהו אדם אשר למד את התחום לעומקו ועוסק במקצוע זה בצורה רציפה ולאורך זמן.
המסע למציאת עורך דין גירושין איכותי יכול להיות ארוך לעיתים. ישנו צורך לפעול על פי מספר שלבים על מנת שתמצאו את עורך הדין המתאים לכם ביותר. השקעה במציאת עורך דין היא דבר חשוב שכן כך תקבלו ממנו רמת עבודה גבוה למדי. בכלל, ההמלצה שלנו היא לבצע תקשורת מלאה בין שני הצדדים. עורך דין גירושין יכול לפעול בצורה טובה יותר בשבילכם אם תתנו לו ייפוי כוח מלא ככול האפשר.

מאמר זה נכתב לאחר מחקר מעמיק במקורות המידע השונים. בנוסף, נעשה ייעוץ אל מול בעלי מקצוע כאלו ואחרים. כך תוכלו להסתמך על הכתוב במאמר זה ולפעול על פי הסעיפים השונים הכתובים בו. מאמר זה נכתב בשנת 2022 כאשר לעיתים ישנם שינויים המתקיימים בחוק הישראלי. כך לפני תחילת הליך הגירושין ישנו צורך לבדוק את שינויים אלו.

 

סיפור שלא היה: עורך דין גירושין טל טאוב המסע לעורך דין גירושין

פעם, בעיר התוססת תל אביב, חי אדם בשם אבי כהן. אבי תמיד האמין בכוחה של האהבה ובקדושת הנישואין. עם זאת, עולמו התפורר כשגילה את בגידתה של אשתו, והותיר אותו שבור לב ומחפש נחמה בידיו של עורך דין גירושין.

טל טאוב, עורך דין גירושין בעל שם הידוע במסירות הבלתי מעורערת שלו ללקוחותיו. טל בנה לעצמו מוניטין של עורך דין רחום ואדיר, והחיפוש של אבי אחר הדרכה הוביל אותו היישר למשרדו של טל.

אבי, גבר בגיל העמידה עם לב כבד, הגיע למשרד עורכי הדין טאוב ושות’. בחיפוש אחר נחמה ובהירות, הוא נכנס בעצבנות למשרדו של טל. החיוך החם והנוכחות האמפתית של טל הרגיעו מיד את אבי והעניקו לו את הביטחון לשתף את סיפורו הכואב.

באמצעות דמעות ואנחות עמוקות העביר אבי את פרטי נישואיו המרוסקים לטל. זה היה סיפור על הבטחות שהופרו, אינספור שקרים ואהבה שנכנעה לפיתויים של אחר. טל הקשיבה בתשומת לב, והבין את המחיר הרגשי שגובה הגירושין מאנשים כמו אבי.

עם כל מילה שאבי אמר, התחזקה הנחישות של טל להילחם על הצדק. טל ידע שמתחת לכאבו של אבי מסתתר אדם המחפש הסתגרות, צדק והזדמנות לשקם את חייו. טל הגה אסטרטגיה משפטית מקיפה, המותאמת לנסיבותיו הייחודיות של אבי, במטרה להגן על זכויותיו של אבי ולהבטיח הסדר הוגן.

במהלך השבועות הקרובים, טל עיצב בקפידה מסמכים משפטיים, ניתח רישומים פיננסיים ופעל ללא לאות כדי להתיר את הרשת הסבוכה של הרגשות והמורכבות המשפטית סביב גירושיו של אבי. הוא נלחם בעקשנות כדי להבטיח שאבי יקבל את חלקו ההוגן בנכסי הזוגיות, מתוך הכרה בשנות האהבה והמסירות שהשקיע אבי בנישואיו.

אבל תמיכתו של טל התרחבה מעבר לתחום המשפטי. מתוך הבנת המחיר שהגירושין דורשים רווחה נפשית, הוא המליץ ​​על מטפלים וקבוצות תמיכה לאבי, ועודד אותו לרפא ולמצוא כוח פנימי בתוך הכאוס.

בעוד המאבקים המשפטיים נמשכו, טל עמד איתן לצידו של אבי, וייצג אותו בבית המשפט בנחישות בלתי מעורערת. מומחיותו המשפטית והטיעונים המשכנעים הציגו את עניינו של אבי בצורה משכנעת, וזכו לכבוד הן מהשופט והן מהיועץ המתנגד.

חלפו חודשים, והיום המיוחל הגיע בו ניתנה צו הגירושין הסופי. אבי, כיום אדם שעבר טרנספורמציה, יצא מהאולם עם תחושה חדשה של חופש וסגירות. זה היה ניצחון מר ומתוק, אבל כזה שסימן את תחילתו של פרק חדש עבור אבי.
כמה שנים לאחר מכן, בעוד אבי הרהר במסעו הסוער, הוא הבין את ההשפעה העמוקת שהשפיע טל על חייו. המומחיות המשפטית של טל, התמיכה הבלתי מעורערת וההכוונה החמלה לא רק עזרו לאבי לנווט במים הבוגדניים של הגירושין, אלא גם העצימו אותו לשקם את חייו בכוח וחוסן חדש.

“נדרים מנופצים” היא עדות לכוחו הטרנספורמטיבי של עורך דין גירושין מסור כמו טל טאוב. זהו סיפור של גאולה, ניצחון משפטי ויכולתה של הרוח האנושית להתעלות מעל המצוקה ולמצוא תקווה ברגעים האפלים ביותר.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
עורך דין גירושין

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על עורך דין גירושין
שיתוף המאמר עורך דין גירושין בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד