צוואה הדדית

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא צוואה הדדית

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

מסמך הצוואה הוא כזה העוזר לאדם לחלק את החפצים והנכסים שלו בין הקרובים אליו, לאחר שהוא הולך לעולמו. ברוב המקרים, אדם מספיק להכין את המסמך לפני מותו ולקבוע את הדרך בה מתבצעת לה החלוקה. אך כיום יותר יותר אנשים מבקשים דווקא למנות מספר מסוים של קרובי משפחה וחברים ולחלק בינם שווה ושווה את השלל שלו. דבר זה נהפך לרלוונטי עוד יותר כשישנו מצב של בני זוג ובמיוחד במקרים בהם יש ילדים אליהם עוברים נכסיו של המוריש. כך בני הזוג יכולים להחליט כי במקרה שאחד מהם ימות, בן הזוג השני יקבל את כלל נכסיו. במקרה ששני ההורים מתים, הילדים יקבלו את הנכסים בצורה שווה.

מושגים ראשונים על צוואה הדדית

מסמך הצוואה והמשמעות שלו

מסמך צוואה הוא מסמך חוקי לכול דבר אשר הכתוב בו קובע את חלוקת הנכסים של אדם לאחר מותו. בעזרת אפשרות זאת אדם יכול להגיע למצב בו הוא יודע בביטחון כיצד הדברים שלו מחולקים, החוק מחייב כי חלוקה זאת תהיה צמודה לכתוב בצוואה. פעמים רבות האדם מבקש לחלק את הנכסים שלו על פי קרבה כזאת או אחרת לאנשים הנמצאים סביבו. לרוב אלו בעלי קרבת דם או קשר נישואין הם אלו המקבלים את מירב הצוואה. ההמלצה היא ליצור לעצמכם אפשרות שכזאת גם אם אתם נמצאים בגיל צעיר, לא ניתן לצפות מתי התקיים לו היום המצער.

מדוע חשוב ליצור מסמך צוואה?

החוק במדינת ישראל קובע כי כאשר אדם הולך לעולמו ללא שהשאיר אחריו מסמך צוואה, הנכסים שלו מתחלקים שווה בשווה בין האנשים הקרובים ביותר אליו. כך ניתן למנוע את אפשרות זאת על ידי מסמך מדויק ומפורט אשר בו כתוב בדיוק כיצד האדם ירצה שהשלל שלו יחולק. כדי שהדבר התבצע בדיוק על פי בקשת המוריש ישנו צורך במסמך שהוא כמה שיותר מדויק וברור. האמת הפשוטה היא שלרבים מאתנו אין זמן ליצור מסמך שכזה ואף אנחנו מבקשים להימנע מהכנה ליום בו נלך מהעולם. צוואה הדדית היא אפשרות המקלה עליכם ועל הסובבים אתכם.

היורשים הם החשובים

פעמים רבות אדם מוצא את עצמו מבקש ליצור מסמך צוואה על פי הרגשות האישיים שלו ומתוך ריבים וחברויות הנוצרו במהלך השנים. אך מקרים שכאלו הם בעייתים שכן הדבר יכול למנוע מצב בו היורש החוקי לא יקבל את מה שמגיע לו. לכן ההמלצה היא דווקא ליצור מסמך אשר איננו תלוי במצב רגשי או נפשי כזה או אחר של המוריש. יתרה מזאת, אנשים לעיתים בונים לטווח הרחוק על הירושה שהם עומדים לקבל. בעזרת הכספים ממנה הם יכולים להסתדר בחיים בצורה טובה יותר. נסו לא למנוע מהם את אפשרות זאת וחשבו על העתיד שלהם ולא על ההווה הקיים ביניכם כעת.

צוואה הדדית והיתרונות שלה

המקרה של צוואה הדדית הוא כזה בו בני זוג מחליטים שברגע בו הם יכלו מהעולם, השלל שלהם ילך לעבר בן הזוג אשר נשאר בחיים. במקרה בו ישנם ילדים בקשר, יכול האדם להחליט כי כאשר הם יגיעו לגיל 18, השלל שלו יחולק בצורה מאוזנת בין ילדיו. חלוקה זאת מונעת מצב בעייתי בו ילד אחד מקבל יותר כספים מהאחר. הדבר מביא לקנאה וריבים בין בני המשפחה וסביר להניח כי אתם אינכם רוצים בדבר זה. האפשרות הנוספת של צוואה הדדית היא עידוד היורשים להגיע למקום בו הם אינם מתעסקים עם הירושה לאורך זמן. כול אחד מקבל חלק שוויוני.

כיצד ניתן ליצור מסמך צוואה הדדית

את הצוואה ההדדית אפשר ליצור בשתי דרכים עיקריות, הדרך הראשונה היא עשייה של הצוואה בעצמכם מבלי שישנם אנשים חיצוניים המבקשים להתערב בתהליך. האפשרות השנייה היא לעבוד לצד עורך דין, בדרך כלל זהו בעל המקצוע הטוב ביותר למען עזרה להכנת צוואה. ההמלצה היא לעבוד עם עוד אדם מהתחום אשר נמצא לצדכם לאורך התהליך. גם אם המסמך שלכם הוא קצר ופשוט עדיין ישנו צורך לכתוב אותו בצורה מסוימת על פי תבנית. אם לא תעשו את הדבר בצורה המדויקת ביותר, הרי שאנחנו מדברים על מצב בו רשם הצוואות פשוט לא ייתן לה לצאת אל הפועל.

סוגים שונים של צוואה הדדית?

צוואה בין בני זוג

כאשר יש שני אנשים הנמצאים יחדיו בקשר של נישואין, ניתן לחשוב כי זהו קשר המקרב בצורה החזקה ביותר בין שני אנשים. לעיתים הדבר נחשב ליותר קרוב מקרבת דם, מכיוון שזהו קשר אשר שני אנשים בחרו בו , מבקשים לעבוד בשבילו ולהקריב כסף ואפשרויות למען החיזוק שלו.
צוואה בין בני זוג היא כזאת הקובעת כי כאשר אחד מהצדדים הולך לעולמו, בן הזוג השני מקבל את כלל הנכסים. החיסרון של אפשרות זאת היא שבני משפחה וחברים העלולים להיות זקוקים לכספי הירושה, לא יקבלו את הדבר על פי אפשרות זאת. יש להבין האם אתם נמצאים במקום שכזה.

צוואה בין ילדים

במקרה בו לאדם יש כמה ילדים, כאשר הוא נפטר , ישנה אפשרות ליצור צוואה הדדית בעזרתה הנכסים מתחלקים בין כלל הילדים של המוריש. הצוואה עוברת אל הידיים שלהם כאשר הם מגיעים לגיל 18. כך הנכסים והכספים מחכים להם וברגע שהמועד מגיע הם יכולים ללכת ולבקש לממש את הצוואה שלהם. מקרה זה מומלץ גם כן מכיוון שהוא מונע מקרה של ריבים וקנאה בין הילדים השונים. צוואה הדדית היא דבר שחשוב למדי מכיוון שהיא יכולה לעזור לכלל הילדים וליצור אפשרות שהם אינם מפסידים כספים כאלו ואחרים. לבסוף האפשרות מבטיחה את הישארות כספים בתוך המשפחה מבלי לחלק את הדברים בין אנשים זרים.

צוואה בין קרובי משפחה

לעיתים נוצר מצב בו אדם הולך לעולמו מבלי שהצליח או רצה ליצור קשרי נישואין או להוליד ילדים. כך העדיפות היא שיחלק את הנכסים שלו בין בני המשפחה השונים הקרובים אליו ביותר. כך ישנה אפשרות שיחלק את הנכסים בצורה שווה בין האחים והאחיות שלו, בין ההורים שלו ובין קרובי משפחה נוספים אשר הוא נמצא בקשר טוב איתם. מקרה זה יכול להפוך למורכב שכן לא ניתן לחלק את הנכסים בין כלל קרובי המשפחה שכן אנחנו מדברים על מספר שהוא רב. כך ישנו צורך ליצור מקרה בו המוריש מבצע חלוקה חכמה ושוויונית בין קרובי המשפחה שלו.

צוואה בין חברים

ישנם אנשים אשר הולכים לעולמם מבלי שיש סביבם משפחה או כאשר הם אינם נמצאים בקשר טוב עם בני המשפחה שלהם. כך האנשים היחידים אשר הם הקרובים אליהם , אלו החברים הטובים אשר צברו במהלך השנים. ניתן ליצור צוואה המבקשת לחלק נכסים בין החברים השונים והטובים של המוריש. אך מסמך זה יכול להביא למצב בעייתי או בני משפחה יבקשו לפתע לקבל לחלק מהירושה שכן הם בעלי קרבת דם מסוימת. גם אם הדבר לא רשום בצוואה, ניתן להיכנס למצב משפטי בו כול אחד יצטרך להביא הוכחות בסופו של יום. ההמלצה היא לעבוד לצד עורך דין הכתוב במסמך סעיפים המחייבים כי ישנו מצב בו אך ורק אנשים מסוימים יקבלו את הנכסים.

הצורך בצוואה הדדית מדויקת

צוואה הדדית היא מקרה בו אנשים מחלקים את הכסף שלהם בין מספר אנשים או מעבירים את כולו אל עבר אדם אחד. לכאורה מסמך שכזה הוא פשוט וברור למדי, אך אם תתקיים לה ולו טעות אחת שהיא הקטנה ביותר, החלוקה יכולה לא להתבצע, או להתקיים בצורה שהיא שונה מרצונו של המוריש. ישנו צורך במסמך מדויק בו תרשמו כיצד ולמי תחלקו את הנכסים השונים שלכם.
יתרה מזאת, צוואה הדדית נועדה ליצור מצב נעים בין בני המשפחה או האנשים הקרובים אליכם.
כך ההמלצה שלנו היא ליצור מסמך המתחשב באפשרות זאת.

הליך נכון ליצירת צוואה הדדית

מציאת בעל מקצוע איכותי

כבר מעכשיו נבקש להסביר כי ישנו צורך ליצור כול מסמך צוואה בעזרת עורך דין מסוים. גם אם אתם בטוחים שמדובר במסמך הפשוט ביותר, הרי שאתם משאירים פרצה בה לא תפעלו במאת האחוזים על פי החוק. כך ההמלצה שלנו היא לצאת להליך בו תוכלו למצוא בעל מקצוע איכותי שיהיה לצדכם לאורך הדרך. נסו למצוא את האדם אשר יש לו כמה שיותר המלצות וביקורות חיוביות. נסו להבין מי הוא האחד שיש לו ניסיון רחב למדי הן בתחום המשפטים והן אל מול מקרים שהם דומים לשלכם.
לבסוף, תוכלו להיעזר בקרובי משפחה, חברים ובאנשים נוספים על מנת לקבל ייעוץ.

מהן הרצונות של המוריש?

כעת כאשר מצאת אם האדם הנכון אשר מולו אתם מבקשים לעבוד, אנו ממליצים לכם לשבת ולשפוך את הרצונות שלכם מולו. אנחנו עדיין לא נמצאים בשלב של כתיבת הצוואה, אלא במקרה בו אנחנו רוצים בסך הכול להבין היכן אנחנו נמצאים. במקרה של צוואה הדדית, שלב זה אמור להיות פשוט.
הרצון הוא שכלל הנכסים יעברו אל עבר בן הזוג האחר ותו לא. ניתן להגיע למצב בו תתקיים בקשה בו חלק מהנכסים יעברו לגורם אחר. יש להבין כי השאיפה היא להגיע למצב בו שני בני הזוג יוצרים צוואה דומה בינם. הדבר דומה גם במקרה של העברת הנכסים אל עבר אנשים אחרים.

כתיבת מסמך במסגרת הנכונה

הדבר השני שאתם צריכים לעשות כעת הוא ליצור מסגרת מסוימת בה אתם כותבים את מסמך הצוואה. הכוונה היא לכמה גורמים ויש להבין עובדה חשובה למדי. צוואה יכולה להיות כתובה רק כאשר אדם נמצא במצב נפשי, פיזי ובריאותי הנותנים לו את האפשרות לפעול ולחשוב בצורה עצמאית. כך יש ליצור סביבה אופטימאלית בעזרתה מצבים אלו יכולים להתקיים. ראשית כול ישנו צורך לבחור מקום פיזי נוח וניטראלי, העדיפות היא להשתמש במשרדו של עורך הדין. ההמלצה הנוספת היא להשתמש באמצעי תיעוד המראה כי אכן הצוואה נוצרה בדרך הנכונה ביותר.
לבסוף יש לשמור על מצב סטרילי בו אך ורק המורישים והמוריש ובעל המקצוע נמצאים במעמד הכנת הצוואה.

יצירת המסמך בצורה הנכונה

עוד לפני שאתם ניגשים ליצור את מסמך הצוואה, אנחנו ממליצים לכם לבצע מחקר מעמיק בתחום על מנת להבין כיצד יש ליצור את המסמך בדרך חוקית ורשמית. יצירת מסמך צריכה להיעשות על פי תבנית מסוימת ובדרך הנכונה ביותר. כעת ההמלצה שלנו אליכם היא להגיע למצב בו גם לכם יש ידע על התחום. אך יש להבין כי בסופו של יום המומחה למקרה שלכם הוא בעל המקצוע שלצדו תעבדו.
יש לעבוד בצמוד אליו, ליצור שאלות ולהבין בצורה המפורטת ביותר כיצד הולך להיראות מסמך הצוואה שלכם.

אישור טיוטות הירושה

הדרך ליצור את מסמך הירושה צריכה להיות פשוטה עד כמה שאפשר, אך בכול זאת ההמלצה היא ליצור מצב בו אתם יוצרים כמה טיוטות למסמך שלכם. המלצה זאת מתקיימת לה מכיוון שזהו מסמך חשוב ביותר והכתוב בו יכול להשפיע על כמות של אנשים ולאורך זמן. כך עליכם לשים לב לכול מילה וסעיף הנמצאים בו על מנת שתבינו האם מדובר בניסוח הטוב ביותר. נסו להגיע למצב בו עורך הדין שלכם מראה לכם שוב ושוב את הטיוטות השונות שהוא מכין. כך התקשורת ביניכם צריכה להיות כמה שיותר בריאה ונגישה. רק כך תגיעו אל המסמך המדויק והטוב ביותר לכל הצדדים.

חתימה על המסמך ואישור שלו

השלב האחרון של יצירת מסמך הירושה הוא לכאורה הפשוט ביותר אך גם הוא דבר אשר יש לדייק לגביו. כך על המסמך ישנו צורך שכלל הצדדים יחתמו ויסכימו על הכתוב בו. כך ישנו צורך לתת גם לבעל המקצוע אשר היה אחראי על יצירת המסמך, לחתום גם כן. רק לאחר שקיימות חתימות אלו, ישנו צורך להעביר את הדבר אל עבר הרשויות השונות האחראיות על תחום הצוואה .
בעזרת אפשרות זאת, תוכלו ליצור מסמך נכון וחוקי המתקבל על כלל הצדדים. אין צורך להגיע למצב בעייתי בו תשאירו פער מסוים בצוואה שלכם. כעת אתם יכולים לוודא כי הכתוב במסמך יבוא לידי קיום כאשר המוריש ילך לעולמו.

האפשרויות השונות של צוואה הדדית

כול צד משאיר לאחר

המקרה הנפוץ ביותר של צוואה הדדית הוא מצב בו הצדדים השונים מחליטים כי כול צד יקבל את הכספים של המוריש כאשר הוא הולך לעולמו. למרות שזוהי צוואה פשוטה למדי, ישנו צורך להסביר בצורה המפורטת ביותר מהם הנכסים אשר עוברים הלאה וכיצד הם עוברים אל הצד השני.
לעיתים ישנם נכסים אשר המוריש מחזיק אך הם בעצם שייכים לאדם אחר. כך ישנו צורך לוודא שאכן כול סעיף וסעיף הקיים במסמך הוא כזה היכול להתקיים בעת שהאדם ילך לעולמו. חשבו כי האדם לו אתם מורישים את הנכסים , מבקש לקבל את כלל הדברים.

מסמך צוואה יחיד

צוואה הדדית חייבת להיות המסמך היחיד אשר מתייחסת למקרה של צוואה בין בני הזוג. כך לעיתים מבלי שאדם אפילו מבקש את הדבר, ישנה אפשרות כי יצר מסמך צוואה מסוים.
כך עליכם לוודא כי לא נוצר בעבר מסמך שכזה היכול לסתור את הכתוב במסמך שלכם. תוכלו לעשות זאת על פי בירור אל מול רשם הצוואות. בנוסף, אם מדובר בנישואים שניים של אותו אדם, גם כאן יש צורך להבין אם המסמך שאתם מכינים הוא המסמך היחיד המתייחס לצוואה של האדם.
האמת הפשוטה היא שמספיק שישנו ולו זכר אחד לרצון של המוריש לפעול בצורה שונה מהצוואה ההדדית על מנת שמסמך זה לא יוכל להתקיים.

מכירה או העברה?

כאשר אדם הולך לעולמו, הנכסים שהוא מעביר מגיעים בצורה פיזית מסוימת כאשר יש להם שווי כספי מסוים. המוריש יכול להחליט אם לתת ליורש לקבל את הנכסים כמו שהם או להחליט שהדברים צריכים להימכר. בנוסף, המוריש יכול להשאיר את הבחירה פתוחה ליורש עצמו.
בכול מקרה יש להבין כי הנכסים יכולים להיות בעלי שווי מסוים בעת הכנת המסמך ובעלי שווי אחר ופחות יותר בעת מועד קיום הירושה עצמו. נסו לא להכניס את היורשים למצב בו הם מקבלים פחות כסף , או מקבלים נכסים אשר המצב שלהם הוא פחות טוב. בעזרת בעלי מקצוע תוכלו לדעת מהי האפשרות העדיפה.

הנכסים השייכים למוריש

כאשר אנחנו מדברים על צוואה הדדית בין בני זוג, הרי שאנחנו מדברים על מקרה בו ישנו צורך להיות ספציפיים. העניין הוא שרוב הנכסים הם כאלו השייכים לשני בני הזוג יחדיו. דבר זה מתקיים לו מכיוון שלרוב השניים קונים את הדברים בהחלטה משותפת בעזרת כסף שהתקבל ממאמץ של כל אחד מהם. בנוסף, ישנו את עניין עיקרון השיתוף הקובע כי גם אם ישנם נכסים השייכים מראש לאחד הצדדים או נקנו על אחד מהם, הם עדיין יכולים להיות שייכים לצד השני. בעזרת עורך הדין תוכלו לדעת בצורה מדויקת יותר, מהם אותם נכסים אשר בן הזוג השני צריך לקבל בסופו של יום.

מדוע אתם בוחרים באפשרות זאת?

למען האמת, ישנה אפשרות לבן הזוג להוריש את הנכסים שלו אל אנשים אחרים ולאו דווקא אל האחד אשר הוא נשוי לו. ישנה אפשרות להעביר את הדברים למשפחה, חברים ואנשים נוספים.
העניין שלעיתים ישנם אנשים אשר לא זקוקים לנכסים אלו, לכן ישנו צורך להבין האם באמת אתם מבקשים להגיע לצוואה הדדית. סוג זה של מסמך מתקיים לו מתוך אהבה הדדית ומתוך הבנה כי החיים של המוריש הם משותפים עם בן הזוג שלו. עליכם להרגיש כי אפשרות זאת היא הנכונה ביותר בשבילכם. בכדי שלא התקיים מצב בו כאשר המועד העצוב התקרב לו, תבקשו להתחרט על הדבר.

פרטים נוספים לגבי הצוואה ההדדית

חלוקה נכונה בדרך מדויקת

כעת זהו הזמן לברר את כול הפרטים ולהבין מהם הנכסים השייכים באמת לבן הזוג שלכם.
לעיתים ישנם דברים אשר שייכים לו או נלקחו ממנו מבלי שהוא מודע לכך כלל וכלל.
האם ישנם נכסים אשר בכלל שייכים לבנק או לרשות מדינית מסוימת? האם ירושה של נכסים אומרת כי בן הזוג הנשאר בחיים עומד לרשת חובות מסוימים? כיצד ניתן לדעת את כלל מידע זה?
בעזרת עורך דין איכותי, תוכלו ליצור את התמונה המדויקת ביותר במקרה שלכם. בכלל, תנו לעצמכם להגיע למצב בו יש לכם את כול המידע שאתם צריכים.

צוואה הדדית לכמה גורמים

כאשר אתם נמצאים בקשר בו ישנם כמה בני משפחה בגירים, יש לשאול את עצמכם אם אתם רוצים לחלק את הנכסים בין כמה בני אדם ואם הם יעשו את הדבר כאשר הם יכלו לעולמם. הכוונה היא למצב בו ההורים מבקשים לערב גם את הילדים שלהם בצוואה, לחלק נכסים בין אחים ועוד.
בכלל, ישנם מקרים מורכבים אשר יכולים להתקיים להם כאשר יש להבין שאנחנו מדברים על מצב שהוא עולם ומלואו. עורך דין טוב יוכל לעזור לכם לא רק לאבחן את המצב בו אתם נמצאים אלא להבין כיצד לפעול ולדעת מהן האפשרויות אשר קיימות כעת. עורך דין טוב הוא מפתח למסמך מדויק וחוקי.

ביטול של מסמכים קודמים

מסמך צוואה הדדית לעיתים מתקיים בשלב מתקדם של חיי הזוג, כאשר אתם מגיעים למצב בו אתם עומדים בפני גיל זקנה או שמא ישנה מחלה או איום מסוים המסכנים את השגרה שלכם.
כך לעיתים בני הזוג מספיקים ליצור מסמכים נוספים בינם המפרטים את חלוקת הנכסים בינם במקרים כאלו ואחרים. כך ישנו מסמך האומר כיצד הנכסים מתקיימים בעת מקרה של גירושין.
האם לאחר מכן כאשר נוצר מסמך של צוואה הדדית, הנאמר בשני המקרים סותר אחד את השני?
כך יש להבין אם בן הזוג יכול לעמוד בחובות ותשלומים אשר יעברו אליו לאחר מותו של בן הזוג?

סיכום המאמר ופרטים נוספים

מאמר זה נוצר על מנת שתקבלו כמה שיותר מידע על המקרה של צוואה הדדית היכולה להתקיים בין כמה בני אדם. זהו מצב בו שני הצדדים מבקשים להבטיח כי במקרה שאחד מהם ימות, הצד השני יקבל את כלל נכסים של הנפטר. זוהי צוואה אשר הנאמר בה הוא פשוט למדי אך גם בתוך הפשטות קיימת מורכבות מסוימת. כך ישנו צורך כי שני הצדדים יבנו בצורה מדויקת כיצד חלוקת הנכסים מתבצעת לה בהמשך הדרך. על המסמך להיות מפורט, בעל ניסוח ברור למדי וכזה המתייחס לכלל הנכסים הקיימים בחייהם של בני הזוג. ההמלצה שלנו היא לעבוד על יצירת הצוואה בעזרת עורך דין איכותי.

כאשר אתם בוחרים לעבוד לבדכם הרי שאתם מסתכנים בכך שהמסמך לא יוכל להתקיים לו על פי הרצון שלהם. מספיק כי תעשו ולו טעות אחת קטנה על מנת שתגיעו למצב לא נעים בו המסמך פשוט לא יוכל לצאת אל הפועל. עבודה צמודה ושוטפת לצד עורך דין היא כזאת המאפשרת לכם להימנע מטעויות אלו. בעזרת הדבר תוכלו להגיע למצב בו בן הזוג יקבל את המגיע לו כאשר אתם תלכו לעולמכם. בנוסף, ההמלצה היא ליצור את המסמך בשלב כמה שיותר מוקדם בחיי הנישואין ביניכם. כך תמנעו מצב של סתירה בין מסמכים והסכמים אשר נוצרו ביניכם במהלך השנים. כך גם תהיו מוכנים מראש ליום של הפטירה.

אנו מקווים כי מאמר זה יכול לעזור לכם כאשר אתם מבקשים להגיע למקום של יצירת צוואה הדדית.
בכול מקרה, ההמלצה שלנו היא לעבוד אל מול עורך דין ולקבל ממנו עצות. תוכלו להסתכל שוב ושוב על סעיפי המאמר על מנת לקבל את מיטב התשובות שלכם על המקרה של צוואה הדדית .

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
צוואה הדדית

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על צוואה הדדית
שיתוף המאמר צוואה הדדית בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד