הסכם חיים משותפים

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא הסכם חיים משותפים

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

 

בתחום היחסים המודרניים, הדינמיקה של מחויבות ושותפות התפתחה מעבר לגבולות המסורתיים. זוגות לא נשואים, הבוחרים לחיות יחד ולבנות חיים משותפים מחוץ למוסד הנישואין, מוצאים את עצמם לא פעם מנווטים בנוף משפטי מורכב עם הגנה מוגבלת. במאמר זה נעמיק בתפיסה המכרעת של הסכם חיים משותפים – מסמך משפטי שנועד לשמור על האינטרסים והזכויות של בני זוג לא נשואים בתרחישים שונים.

כאשר אנו יוצאים לחקירה זו, אנו מתייחסים תחילה לשאלה הבסיסית: מהו הסכם חיים משותפים ומדוע הוא חשוב לזוגות לא נשואים? על ידי ניתוח מטרת הליבה והמשמעות של מכשיר משפטי זה, אנו שואפים לשפוך אור על תפקידו במתן בהירות, ביטחון ויחס הוגן לשותפים בקשרים משותפים.

בהמשך, אנו מתעמקים במורכבויות של איך לנסח הסכם חיים משותפים מקיף המותאם לצרכים הספציפיים שלך. מהבנת המרכיבים החיוניים ועד להתאמה אישית של ההפרשות בהתאם לנסיבות האישיות, אנו שואפים להעצים זוגות ליצור מסמך המתייחס ביעילות לסידורי החיים וההסדרים הפיננסיים הייחודיים שלהם.

יתר על כן, אנו בוחנים את ההיבטים המשפטיים שהסכם חיים משותפים צריך לכסות כדי להבטיח הגנה לשני השותפים. החל מהתוויית אחריות פיננסית וחלוקת נכסים ועד לשיקולי משמורת ותמיכה בילדים, אנו מפרקים את המרכיבים הקריטיים שצריך לכלול כדי לשמור על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

בבחינת הניואנסים של הסכמי חיים משותפים, אנו גם עורכים השוואות להסכמי ממון בדיון שלנו על הסכם חיים משותפים לעומת הסכם ממון: ההבדלים והדמיון העיקריים. על ידי הבהרת ההבחנות בין מכשירים משפטיים אלה, אנו שואפים לספק בהירות מתי כל אחד מהם עשוי להיות מתאים ויעיל יותר עבור זוגות לא נשואים.

לאורך מאמר זה, אנו מדגישים את החשיבות של פנייה לייעוץ משפטי בעת יצירת הסכם חיים משותפים. מומחיות משפטית יכולה להציע הכוונה שלא תסולא בפז בניווט המורכבות של ניסוח, סקירה ויישום של הסכם חיים משותפים, תוך הבטחה שהוא עומד חזק בתוקף המשפטי ומגן כראוי על האינטרסים של שני השותפים.

הצטרפו אלינו בזמן שאנו פותרים את המורכבויות של הסכמי חיים משותפים, בוחנים את תפקידם בעיצוב זכויות משפטיות, אחריות כלכלית ודינמיקת מערכות יחסים עבור זוגות לא נשואים המבקשים לממש את התחייבויותיהם מחוץ לנישואים.

 

משרד עורכי דין טאוב ושות’ – מומחים בדיני משפחה וסיוע משפטי בניסוח וכתיבת הסכם חיים משותפים

בטאוב ושות’, המומחיות שלנו בדיני משפחה משתרעת על מתן סיוע משפטי מקיף לגרושים המבקשים בהירות והגנה בתחום הזוגיות. בעוד שהמיקוד שלנו נמצא לעתים קרובות בניווט במורכבות של הליכי גירושין, אנו מכירים גם בחשיבותם של אמצעים יזומים לשמירה על האינטרסים של אנשים לפני שמתעוררים קונפליקטים.

במקרה של הסכם לחיים משותפים, משרדנו ערוך ללוות זוגות לא נשואים בתהליך של ניסוח מסמך חוקי מבחינה משפטית, המתייחס לצרכיהם ולחששותיהם הייחודיים. בהסתמך על הניסיון שלנו בדיני משפחה, אנו מבינים את המורכבויות הכרוכות ביצירת הוראות המכסות אחריות כלכלית, חלוקת נכסים, משמורת ילדים ועוד.

צוות המומחים המשפטיים שלנו מוקדש להתאמת הסכמי חיים משותפים כך שיתאימו לנסיבות ולמטרות הספציפיות של כל זוג שאנו מסייעים לו. אנו מספקים הדרכה מותאמת אישית כיצד לנווט בשיחות מאתגרות ומבטיחים כי הזכויות והאינטרסים של שני השותפים מוגנים באמצעות תנאים משפטיים ברורים וניתנים לאכיפה.

עם טאוב ושות’ לצידך, אתה יכול לסמוך על כך שהסכם החיים המשותפים שלך יהיה מעוצב בקפידה כדי לשקף את כוונותיך ולהוות בסיס איתן לזוגיות שלך. מהייעוץ הראשוני ועד להשלמת ההסכם, אנו מחויבים להעצים את לקוחותינו לקבל החלטות מושכלות ולהבטיח את עתידם בביטחון.

בין אם אתם שוקלים הסכם חיים משותפים כאמצעי יזום ובין אם אתם זקוקים לסיוע בתיקון מסמך קיים, משרד עורכי דין טאוב ושות’ כאן כדי להציע ליווי משפטי של עורך דין הסכם חיים משותפים בכל שלב. פנה אלינו עוד היום כדי לבחון כיצד נוכל לעזור לך לנווט במורכבות של הסכמי חיים משותפים ולהגן על האינטרסים שלך בענייני דיני משפחה.

 

הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים

 

אילו הוראות חוק ספציפיות יש לכלול בהסכם לחיים משותפים כדי להגן על האינטרסים של שני בני הזוג במקרה של פרידה?

במדינת ישראל, הסכם חיים משותפים מעוצב היטב משמש מכשיר משפטי חיוני להגנה על האינטרסים של שני הצדדים במקרה מצער של פרידה. כדי להבטיח הגנה מקיפה, יש לכלול בהסכם הוראות חוק ספציפיות. ראשית, ההסכם צריך לפרט בצורה ברורה את חלוקת הרכוש שנרכש במהלך החיים המשותפים, לרבות נכסים, השקעות ומקרקעין. הוראות מפורטות בדבר הקצאת נכסים אלו בעת הפרידה יצמצמו מחלוקות פוטנציאליות ויבטיחו חלוקה הוגנת בהתאם לכוונות הצדדים.

יתרה מכך, התייחסות לאחריות כלכלית חיונית בשמירה על האינטרסים של שני בני הזוג. זה כולל הוראות הנוגעות להוצאות משותפות, התחייבויות חוב והסדרי תמיכה פיננסית. באמצעות תיחום התרומות וההתחייבויות הכספיות של כל אחד מהצדדים בהסכם לחיים משותפים, ניתן לפתור סכסוכים פוטנציאליים בעניינים כספיים מראש, תוך מתן בהירות וודאות במקרה של פרידה.

בנוסף, הוראות הקשורות לילדים ממלאות תפקיד מכריע בהגנה על האינטרסים של שני בני הזוג בהסכם לחיים משותפים. עניינים כמו משמורת ילדים, זכויות ביקור ומזונות ילדים צריכים להיות מוגדרים בבירור כדי לשמור על רווחתם והאינטרסים של כל הילדים המעורבים. על ידי התייחסות להוראות החוק הללו בהסכם, שני הצדדים יכולים להקים מסגרת לאחריות ההורות המשותפת ולהבטיח את טובת הילדים במקרה של פרידה.

 

כיצד יכולים זוגות לא נשואים להבטיח שזכויותיהם וחובותיהם האישיות יפורטו בצורה ברורה בהסכם לחיים משותפים?

זוגות לא נשואים במדינת ישראל יכולים לנקוט בצעדים יזומים על מנת להבטיח שזכויותיהם וחובותיהם האישיות יוגדרו באופן חד משמעי במסגרת הסכם חיים משותפים. ראשית, שני הצדדים צריכים לעסוק בתקשורת שקופה ופתוחה כדי לדון בזכויות האישיות, הציפיות והאחריות שלהם בתוך מערכת היחסים. דיאלוג זה מהווה בסיס לעריכת הסכם כולל המשקף במדויק את הכוונות וההסכמות שנעשו בין השותפים.

לאחר מכן, חובה לזוגות לא נשואים לפנות לייעוץ משפטי אצל מטפלים מנוסים בדיני משפחה בעת יצירת הסכם חיים משותפים. מקצוענים משפטיים יכולים לספק הדרכה חשובה בזיהוי נושאים מרכזיים שיש לטפל בהם, ניסוח הוראות הניתנות לאכיפה משפטית, והבטחה שההסכם תואם את החוקים והתקנות הישראליים. על ידי גיוס המומחיות של אנשי מקצוע משפטיים, זוגות יכולים לנווט במורכבות המסגרת המשפטית סביב הסכמי חיים משותפים ולשמור על זכויותיהם האישיות בצורה יעילה.
יתרה מזאת, הקפדה על הפרטים הקטנים היא הכרחית בפירוט הזכויות והחובות האישיות במסגרת הסכם החיים המשותפים. מהגדרת האחריות של כל צד במונחים של הוצאות משק הבית ועד להתוויית הוראות לתמיכה הדדית וקבלת החלטות, בהירות וספציפיות חשובות ביותר. על ידי שילוב שפה מדויקת וסעיפים מפורטים המשקפים את כוונותיהם ורצונותיהם של שני בני הזוג, זוגות לא נשואים יכולים ליצור מסמך משפטי חזק ששומר על זכויותיהם וחובותיהם האישיות מול נסיבות בלתי צפויות.

 

באילו דרכים הסכם חיים משותפים יכול להתייחס לעניינים כספיים כגון הוצאות משותפות, בעלות על נכס וניהול חובות?

הסכם חיים משותפים שנערך בקפדנות במדינת ישראל יכול לתת מענה יעיל לעניינים פיננסיים שונים כדי לספק בהירות והגנה לשני הצדדים המעורבים. ראשית, לגבי הוצאות משותפות, ההסכם צריך לפרט את האחריות הפיננסית של כל שותף, לרבות הקצאת חשבונות משק הבית, שירותים והוצאות משותפות אחרות. על ידי ציון התרומות של כל צד לעלויות משותפות אלה, ניתן לצמצם מחלוקות פוטנציאליות בנוגע להתחייבויות פיננסיות, ולקדם שקיפות פיננסית ואחריות בתוך מערכת היחסים.

בעלות על נכס היא היבט מכריע נוסף שהסכם חיים משותפים יכול לטפל בו כדי לשמור על האינטרסים של זוגות לא נשואים. ההסכם צריך לתחום בבירור את זכויות הבעלות של כל נכס שנרכש במהלך החיים המשותפים, בין במשותף ובין אם בנפרד. הוראות מפורטות בדבר חלוקה או חלוקה של נכסים משותפים במקרה של פרידה יכולות למנוע אי בהירות ולמתן סכסוכים בנוגע לבעלות על הנכס, תוך הבטחת פתרון ברור והוגן בהתאם לכוונות הצדדים.

ניהול חובות הוא גם עניין פיננסי חיוני שהסכם חיים משותפים צריך לכסות כדי להגן על שני בני הזוג. על ידי ציון אופן ניהול החובות הקיימים והאם חובות חדשים שנוצרו במהלך החיים המשותפים ייחשבו להתחייבויות משותפות או פרטניות, ההסכם יכול להקים מסגרת לניהול חובות אחראי. סעיפים המתארים את האחריות לפירעון והקצאת החובות עם הפרידה יכולים להציע בהירות והגנה לשני הצדדים, ולמזער את הקשיים הכלכליים הפוטנציאליים במקרה של פרידה.

 

אילו צעדים צריכים זוגות לא נשואים לנקוט כדי להתאים הסכם חיים משותפים בהתאם לסידורי החיים הייחודיים ולנסיבות האישיות שלהם?

זוגות לא נשואים במדינת ישראל המבקשים להתאים את הסכם החיים המשותפים שלהם כך שישקף את סידורי החיים והנסיבות האישיות הייחודיים להם, צריכים לנקוט בגישה מובנית כדי להבטיח שהמסמך יתפוס במדויק את כוונותיהם וציפיותיהם. ראשית, חובה שהזוגות ינהלו דיונים פתוחים וכנים לגבי כל שינוי או התאמות הנדרשים בהסכם. תקשורת ברורה לגבי סידורי חיים מתפתחים, נסיבות פיננסיות או דינמיקה של מערכת היחסים חיונית כדי לזהות אזורים הדורשים שינוי.
לאחר מכן, על זוגות לשקול פנייה לייעוץ משפטי של עורכי דין המתמחים בדיני משפחה בעלי ידע על מנת לסייע בניסוח וכתיבת הסכם החיים המשותפים. אנשי מקצוע משפטיים יכולים לספק הנחיות כיצד לתקן הוראות קיימות, להוסיף סעיפים חדשים כדי לטפל בחששות ספציפיים, או להבטיח שההתאמות תואמות לחוקים ולתקנות הישראליות. על ידי גיוס הדרכה משפטית, זוגות יכולים לנווט את המורכבות של שינוי הסכם חיים משותפים ביעילות ולהבטיח שהשינויים משקפים במדויק את סידורי החיים הנוכחיים ואת הנסיבות האישיות שלהם.

יתר על כן, זוגות לא נשואים צריכים לגשת להתאמת הסכם החיים המשותפים שלהם תוך הקפדה על פרטים. חיוני לסקור כל הוראה בקפידה, תוך התחשבות כיצד שינויים עשויים להשפיע על עניינים פיננסיים, בעלות על נכס, סוגיות הקשורות בילדים והיבטים רלוונטיים אחרים של ההסכם. על ידי היותם יסודיים ומקיפים בתיקון המסמך יכולים בני זוג להתאים את הסכם החיים המשותפים כך שיתאים לסידורי החיים הייחודיים ולנסיבות האישיות שלהם, ובכך לחזק את המסגרת המשפטית השולטת בזוגיות ביניהם.

 

במה שונה הסכם חיים משותפים מהסכם ממון מבחינת ההשלכות והכיסויים המשפטיים?

במדינת ישראל, הסכם חיים משותפים והסכם ממון משרתים מטרות מובחנות עם השלכות משפטיות וכיסויים שונים. הסכם חיים משותפים מתייחס בעיקר למגוון רחב של נושאים מעבר לעניינים כספיים, לרבות בעלות על רכוש, משמורת ילדים, זכויות ראייה וחובות תמיכה. באכיפת הוראות, הסכם חיים משותפים מספק מסגרת הוליסטית לזוגות לא נשואים להסדרת זכויותיהם וחובותיהם בהיבטים שונים של הקשר. לעומת זאת, הסכם ממון מתמקד בדרך כלל אך ורק בנושאים פיננסיים כגון חלוקת נכסים, ניהול חובות והסדרי תמיכה פיננסית. בעוד ששני ההסכמים עשויים לחפוף בהתייחסות להיבטים פיננסיים, הסכם חיים משותפים מציע כיסוי רחב יותר על ידי הרחבה להיבטים לא פיננסיים החיוניים להגדרת הזכויות והחובות של זוגות לא נשואים.

זאת ועוד, ההשלכות המשפטיות של הסכם חיים משותפים ושל הסכם ממון שונות מבחינת אכיפה ותחולה. הסכם חיים משותפים בישראל כפוף לחוקי דיני משפחה והוא בר אכיפה בבית המשפט ככל שהוא עומד בדרישות החוק ובשיקולי תקנת הציבור. משמעות הדבר היא שהוראות הקשורות למשמורת ילדים, זכויות ביקור והיבטים לא פיננסיים אחרים כפופים לבדיקה משפטית ואכיפה במקרה של מחלוקת או פרידה. מאידך, הסכם ממון, על אף שהוא מחייב מבחינה משפטית בהסדרת עניינים פיננסיים, עשוי להיות בעל מגבלות בטיפול בחששות שאינם כספיים והוא עשוי שלא לשאת משקל זהה בהליכים בבית המשפט לענייני משפחה. הבנת ההבחנות הללו חיונית עבור זוגות לא נשואים בהבחנת ההשלכות המשפטיות והפרשי הכיסוי בין הסכם חיים משותפים להסכם ממון.

 

מתי בני זוג צריכים לשקול פנייה לסיוע משפטי מקצועי לסיוע ביצירת הסכם חיים משותפים ובחינתם?

על בני זוג במדינת ישראל לשקול פנייה לסיוע משפטי מקצועי לצורך יצירת ובחינת הסכם חיים משותפים בנסיבות שונות על מנת להבטיח את יעילותו ותוקפו. ראשית, כאשר יוצאים לעריכת הסכם לחיים משותפים, נבון מבני זוג להסתייע בייעוץ משפטי כדי לנווט את המורכבות של דיני המשפחה ולוודא שההסכם עומד בדרישות החוק הישראליות. אנשי מקצוע משפטיים יכולים לספק הדרכה חשובה בזיהוי נושאים מרכזיים שיש לטפל בהם, ניסוח הוראות ברורות וניתנות לאכיפה, ושמירה על האינטרסים של שני הצדדים בהסכם.
בנוסף, בני זוג צריכים לפנות לסיוע משפטי לבדיקת הסכם חיים משותפים כאשר מתרחשים שינויים משמעותיים בחיים, כגון לידת ילד, רכישת נכסים משמעותיים או שינויים בנסיבות הכלכליות. התפתחויות אלו עשויות לחייב שינויים בהסכם הקיים כדי לשקף את הנסיבות החדשות במדויק ולהבטיח שההסכם יישאר רלוונטי ומגן על האינטרסים של הצדדים. מומחים משפטיים יכולים להציע תובנה כיצד יש לבצע התאמות, בין אם באמצעות תיקונים פורמליים או סקירה מקיפה של הוראות ההסכם.

יתרה מזאת, בני זוג העומדים בפני אתגרים או מחלוקות בנוגע לפרשנות או אכיפה של הסכם חיים משותפים צריכים לפנות בהקדם לסיוע משפטי מקצועי. יועץ משפטי יכול לספק בהירות לגבי הזכויות והחובות המפורטות בהסכם, להציע הדרכה לפתרון חילוקי דעות בדרכי נועם, ולייצג את האינטרסים של בני הזוג בהליכים משפטיים במידת הצורך. על ידי מעורבות יזומה של סיוע משפטי, בני זוג יכולים לטפל בבעיות פוטנציאליות ביעילות ולשמור על שלמות ואכיפה של הסכם החיים המשותפים שלהם בהתאם לחוק הישראלי.

 

מהן ההשלכות האפשריות של אי קיום הסכם חיים משותפים אם הקשר מסתיים או שהנסיבות משתנות?

במדינת ישראל אי קיום הסכם חיים משותפים יכול להוביל לתוצאות משמעותיות אם הקשר יסתיים או הנסיבות ישתנו. אחת ההשלכות העיקריות של אי הסכם רשמי היא היעדר קווים מנחים ברורים לגבי בעלות וחלוקה בנכס. ללא הסכם חיים משותפים המתאר את זכויותיו של כל אחד מבני הזוג בנכסים משותפים, עלולים להיווצר מחלוקות על רכוש שנרכש במהלך הקשר, שעלולים להוביל למאבקים משפטיים ממושכים ואי ודאות כלכלית בעת הפרידה. בנוסף, היעדר הסכם חיים משותפים עלול לגרום לאתגרים הקשורים לתמיכה פיננסית וניהול חובות, מכיוון שלצדדים ייתכן שלא תהיה מסגרת קבועה מראש לטיפול בעניינים אלו, מה שמותיר הן פגיעות למחלוקות פוטנציאליות והן לקשיים כלכליים.

יתרה מזאת, ללא הסכם לחיים משותפים, סוגיות הנוגעות למשמורת ילדים ומזונות יכולים להפוך למחלוקת ומורכבת במיוחד במקרה של פרידה. היעדר הסכם רשמי המתאר הסדרי משמורת ילדים, זכויות ראייה וחובות תמיכה עלול להוביל לאי ודאות ולקונפליקט לגבי רווחתם וטיפולם של הילדים. ללא קווים מנחים ברורים, ההורים עשויים להיאבק להגיע להסכמות ידידותיות לגבי אחריות הורית, מה שעלול להשפיע על יציבותם ורווחתם הרגשית של הילדים. אי קיום הסכם חיים משותפים לטיפול בעניינים הקשורים לילדים עלול לגרום למאבקים משפטיים ממושכים ואי ודאות סביב זכויות וחובות הוריות, המדגיש את החשיבות של תכנון יזום ובהירות משפטית בנסיבות כאלה.

יתרה מכך, היעדר הסכם חיים משותפים עלול להותיר את שני בני הזוג חשופים להשלכות משפטיות וכספיות בלתי צפויות, במיוחד אם צד אחד מבקש לטעון זכויות או תביעות שלא טופלו קודם לכן בהסכם פורמלי. בהיעדר הבנה מתועדת של זכויות הצדדים, חובותיהם וציפיותיהם, מחלוקות על רכוש, תמיכה כספית ועניינים קריטיים אחרים עלולים להסלים, ולהוביל להתדיינות משפטית יקרה ולהליכים משפטיים ממושכים. ללא ההגנה וההכוונה שהסכם חיים משותפים מספק, אנשים עלולים למצוא את עצמם מנווטים באי-ודאות משפטית מורכבת ומתמודדים עם קשיים פוטנציאליים לאחר התמוטטות מערכת היחסים או שינויים משמעותיים בנסיבות.

 

כיצד הסכם חיים משותפים יכול להתייחס לנושאים הקשורים למשמורת ילדים, תמיכה וזכויות ראייה במקרה שלבני הזוג יש ילדים משותפים?

במדינת ישראל, הסכם חיים משותפים מעוצב היטב יכול למלא תפקיד מכריע בטיפול בסוגיות הקשורות למשמורת ילדים, תמיכה וזכויות ראייה לזוגות לא נשואים שיש להם ילדים משותפים. כדי לנווט ביעילות בנושאים רגישים אלה, ההסכם צריך לכלול הוראות מפורטות המתארות את אחריות ההורים, הסדרי משמורת, לוחות זמנים לביקורים וחובות מזונות ילדים. על ידי קביעת הנחיות ברורות במסגרת ההסכם, ההורים יכולים לטפל באופן יזום באי-הסכמות ואי-ודאות פוטנציאליים, לקדם יציבות ויכולת חיזוי לרווחת הילדים במקרה של פרידה או מחלוקת.

באופן ספציפי, הסכם חיים משותפים יכול לייעד הסדרי משמורת, המפרטים האם משמורת משותפת, משמורת בלעדית או משמורת משותפת מועדפת בהתבסס על כוונות ההורים ושיקולי טובת הילדים. ההסכם יכול לפרט את זכויותיו וחובותיו של כל הורה באשר לסמכות קבלת החלטות, טיפול יומיומי וגידול הילדים, תוך מתן מסגרת להורות משותפת ולפתרון סכסוכים. על ידי התייחסות יזומה לסוגיות אלו, ההסכם יכול לסייע בהפחתת מחלוקות ולקדם גישה ממוקדת בילד לאחריות הורית נוכח הנסיבות המשתנות.

יתר על כן, הסכם חיים משותפים מנוסח היטב יכול לקבוע קווים מנחים ברורים לחובות מזונות ילדים, להבטיח ששני ההורים תורמים כלכלית לגידול הילדים ולרווחתם. בהסכם ניתן לפרט את אופן חישוב, התאמה וחלוקה של דמי המזונות, תוך התחשבות ביכולת הכלכלית של ההורים ובצורכי הילדים. על ידי שילוב הוראות מדויקות למזונות ילדים בתוך ההסכם, ההורים יכולים למזער אי ודאות כלכלית, לטפח אחריות ולתעדף את הביטחון הכלכלי והיציבות של הילדים, גם במקרה של התמוטטות מערכת היחסים. הסכם חיים משותפים המתייחס באופן מקיף למשמורת ילדים, תמיכה וזכויות ראייה יכול לשמש כלי רב ערך עבור זוגות לא נשואים כדי להגן על טובת ילדיהם ולשמור על בהירות ועקביות בהסדרי הורות משותפת.

 

האם ניתן לתקן או להפסיק הסכם חיים משותפים ומהם ההליכים הכרוכים בביצוע שינויים כאלה?

במדינת ישראל ניתן לתקן או לסיים הסכם חיים משותפים בתנאי ששני הצדדים יסכימו הדדית לשינויים ויפעלו לפי ההליכים המשפטיים שנקבעו. לתיקון הסכם חיים משותפים, על הצדדים לנהל תחילה דיונים על מנת לזהות את השינויים הנדרשים ולהגיע להסכמה על התיקונים המוצעים. ברגע ששני הצדדים מסכימים על השינויים, השלב הבא כרוך בתיעוד רשמי של השינויים בכתב וביצוע תיקון להסכם המקורי. תיקון כתוב זה צריך לתאר בבירור את ההוראות המתוקנות ולהיחתום על ידי שני הצדדים כדי לציין את הסכמתם לשינויים. רצוי לפנות לליווי משפטי מעורך דין לדיני משפחה על מנת לוודא שההסכם המתוקן עומד בחוקים ובתקנות בישראל.

בדומה, סיום הסכם חיים משותפים מחייב הסכמה הדדית בין הצדדים והקפדה על הליכים משפטיים. אם שני השותפים מחליטים לסיים את ההסכם, עליהם להשתתף בדיונים לפורמליזציה של ההחלטה לסיים את ההסכם. תהליך הסיום כרוך בדרך כלל בניסוח הסכם סיום המציין בבירור את כוונת הצדדים לפרק את הסכם החיים המשותפים ולשחרר זה את זה מההתחייבויות המפורטות במסמך המקורי. הסכם סיום זה צריך להתבצע בכתב ולחתום על ידי שני הצדדים על מנת להסדיר את סיום ההסכם. פנייה לייעוץ משפטי במהלך תהליך הסיום יכולה לסייע להבטיח כי הסכם הסיום הוא תקין מבחינה משפטית ומסיים למעשה את ההתחייבויות שנקבעו בהסכם החיים המשותפים המקורי.

חיוני שצדדים המבקשים לתקן או לסיים הסכם חיים משותפים בישראל לפעול לפי הליכים משפטיים תקינים ולתעד כל שינוי במדויק כדי למנוע אי הבנות או מחלוקות בעתיד. על ידי גישה לתהליך התיקון או הסיום בשקידה ובהכוונה משפטית, הצדדים יכולים לנווט את המורכבות של שינוי הסכם חיים משותפים ביעילות ולהבטיח שההסכם המתוקן משקף את הנסיבות והכוונות הנוכחיות שלהם בהתאם לחוק הישראלי.

 

באילו אסטרטגיות אנשים יכולים להשתמש כדי לתקשר בצורה יעילה וליזום דיונים על הסכם חיים משותפים עם בן הזוג בצורה בונה?

תקשורת יעילה ודיאלוג בונה חיוניים בעת ייזום דיונים על הסכם חיים משותפים עם שותף במדינת ישראל. כדי לאפשר שיחות פתוחות ופרודוקטיביות, אנשים צריכים לגשת לנושא ברגישות ובשקיפות, תוך שימת דגש על החשיבות של בהירות והבנה הדדית בהגדרת הזכויות והחובות שלהם בתוך מערכת היחסים. יצירת סביבה נוחה לדיאלוג, נטולת שיפוט או לחץ, יכולה לסייע ביצירת מרחב עבור שני הצדדים להביע את חששותיהם, העדפותיהם וציפיותיהם לגבי הסכם החיים המשותפים.

אסטרטגיה אחת ליזום דיונים בהסכם חיים משותפים היא לקבוע פגישה או שיחה ייעודית כדי לטפל בנושא בצורה שקולה ויסודית. הקצאת זמן לדיון בהסכם מאפשרת לשני השותפים להתמקד בעניין הנדון, לנהל דיאלוג משמעותי ולהשתתף באופן פעיל בעיצוב הוראות ההסכם. לפני הדיון, אנשים יכולים להכין רשימה של נקודות מפתח או חששות שהם רוצים להתייחס אליהם בהסכם, ולאפשר שיחה מובנית ומקיפה המכסה היבטים מהותיים של מערכת היחסים וסוגיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר.

יתרה מכך, שימוש במיומנויות הקשבה אקטיביות ותרגול אמפתיה במהלך דיוני הסכם חיים משותפים יכולים לשפר את התקשורת ולטפח גישה שיתופית לניסוח ההסכם. על ידי הקשבה אקטיבית לנקודות המבט של זה, הכרה בדאגות ואימות רגשות, אנשים יכולים להפגין כבוד והבנה, לטפח תחושת אמון ושיתוף פעולה בתהליך המשא ומתן. יצירת סביבה בטוחה ותומכת לדיאלוג, שבה שני הצדדים מרגישים שמעו ומוערכים, יכולה לקדם תקשורת אפקטיבית ולהניח את התשתית לטיפוח הסכם חיים משותפים המועילים הדדיים המשקפים את המטרות והכוונות המשותפות של בני הזוג.

 

הסכם חיים משותפים לידועים בציבור
הסכם חיים משותפים לידועים בציבור

 

מה זה הסכם חיים משותפים

בני זוג רבים מבקשים לחיות ביחד ולנהל משק חיים משותף מבלי שיגיעו ביחד אל ברית הנישואין. אפשרות זאת מתקיימת לה מכיוון שישנו רצון להימנע ממעבר בבית הדין הרבני. בנוסף, ישנם כאלו המבקשים להתנגד למוסד הנישואין ורואים בו כפוגעני בצורה מסוימת.
בכול מקרה, גם אם אינכם רשומים כנשואים על פי החוק הישראלי, ישנה דרך ליצור מסמך רשמי המנהל את הנושאים הקיימים ביניכם. הביטוי המקצועי למסמך זה הוא “הסכם חיים משותפים”.
הסכם זה קובע כיצד יראה אורח החיים הכלכלי ביניכם בעת החיים המשותפים. בנוסף, במקרה של פרידה תוכלו להוציא לפועל את ההסכם. כך ישנה קביעה כיצד התחלק לו הרכוש והכספים בין בני הזוג.

אך ורק לזוגות לא נשואים

ראשית כול הרי שיש להבין כי אך ורק זוגות אשר חיים יחדיו והם אינם נשואים, יכולים ליצור בינם הסכם חיים משותפים. ישנו צורך לדעת כי נקודה זאת נמשכת לה בין הסוגים השונים של הזוגות הקיימים כיום. כך למשל ישנם כאלו שנרשמים כידועים בציבור, התחתנו בצורה אזרחית, או אלו שפשוט ביקשו לחיות יחדיו מבלי להיכנס לתבנית כזאת או אחרת. כך הסכם החיים המשותפים מתאים למקרים שכאלו. בנוסף, מכיוון שאלו הם הרכבים אשר אינם קשורים לנישואין. הסכם זה איננו מחויב לחוקי ההלכה העברית השונים. מצד שני, ישנו צורך לקשור את ההסכם אל חוקי מדינת ישראל..

הסכם הדומה לשאר ההסכמים

הסכם חיים משותפים הוא איננו מיוחד בנוסח שלו. הוא דומה להסכמים נוספים הנוצרים בין בני זוג החיים יחדיו. כך אפשר להשוות אותו להסכם ממון. בהתאם לדבר זה, על ההסכם צריך להכיל סעיפים התואמים לחוקים השונים בתחום הגירושין והנישואין. בנוסף לכך, ישנו צורך להבין כי הסכם שכזה יכול להתקיים רק בעזרת אישור מבית המשפט. זהו הגוף הבודק את תקינות הניסוח.
גם אם אין קשר לתחום הנישואין, בני הזוג מגיעים אליו כיחידה אחת. למעשה ניתן לראות במסמך כדבר הקושר את הרכוש והכסף של שני הצדדים בצורה משותפת. ההמלצה היא ליצור את המסמך בעת ההחלטה למעבר משותף של מגורים.

מועד יצירת הסכם חיים משותפים

למעשה , המועד ליצירת הסכם חיים משותפים הוא איננו קבוע. בשונה מהסכם ממון שם ההסכם נוצר לרוב בתחילת קשר הנישואין. ניתן ליצור את ההסכם בעת חתימה של בני הזוג על מעמד של ידועים לציבור. ישנה אפשרות לעשות את הדבר כאשר ישנה החלטה לגור ביחד.
לרוב ההמלצה היא ליצור את המסמך לאחר תקופה ארוכה של זוגיות, כאשר ישנה הבנה בין שני הצדדים כי תרצו להמשיך לחיות בצורה משותפת לאורך זמן. יש להבין כי הסכם חיים משותפים הוא דבר המחייב את שני הצדדים. גם אם אורח החיים הכלכלי שלכם השתנה לאחר יצירתו, הוא עדיין יצא לפועל בעת הפרידה בין בני הזוג.

ילדים משותפים והסכם חיים משותפים

בני זוג רבים מבקשים להביא ילדים לעולם גם מבלי שהם נמצאים בקשר כזה או אחר של נישואין.
במצב שכזה, ישנו צורך לוודא כי בעת מקרה של פרידה, בני הזוג ישלמו מזונות אחד לשני וידאגו להוצאות הכספיות השונות הכרוכות בגידול הילדים. בנוסף לדבר זה, הרי שיש להבין כי אפשרויות מסוימות תלויות בהלכה העברית בעת מקרה של גירושין. כך זוגות שאינם נשואים לא יכולים לכלול סעיפים שכאלו בהסכם החיים המשותפים שלהם. לבסוף, ישנו צורך לקבוע הסדרי ראייה ומשמורת בעזרתם יוכלו הצדדים להשגיח על הילדים לאחר הפרידה.

נושאים הקיימים בהסכם חיים משותפים

  1. חלוקה של רכוש בין בני הזוג- רכוש מקרקעין ומטלטלין מחולק לו בין בני הזוג בעת מקרה של פרידה. כך ישנו צורך להבין כיצד הדברים מתחלקים להם בין שני הצדדים.
  2. חלוקה של כספים- גם אם חשבונות הבנק של הצדדים הם נפרדים, עדיין ישנו צורך לחלק את הכספים הקיימים בהם בין שני הצדדים.
  3. תשלום מזונות- במקרה של ילדים משותפים, ישנו צורך לכתוב כיצד התבצע תשלום המזונות במקרה של פרידה.
  4. חלוקה של נכסים- אם בני הזוג מחזיקים נכסים, ישנו צורך להחליט מי מבני הזוג מקבל אותם. ניתן לחלק את הנכסים בין הצדדים.
  5. חלוקה של כספי זכויות סוציאליות- כספי פנסיה, פיצויים לאחר פיטורים ממקום עבודה ועוד. כול אלו צריכים להיות גם הם מחולקים בעת מקרה של פרידה.
  6. חלוקה של כספים עתידיים – עניין זה מתייחס למצב בו בני הזוג מחזיקים בנכס הנותן הכנסה בצורה רציפה גם לאחר הפרידה. כך ישנו צורך לקבוע כיצד הכנסות אלו התחלקו להם.

קביעה של רכוש השייך לכל אחד מהצדדים

למרות שבני זגו חיים להם ביחד ויוצרים הסכם חיים משותפים בינם, ישנו צורך לקבוע למי שייכים הרכוש והכסף. כיצד ניתן לקבוע את דבר זה? ראשית כול, בני הזוג מגיעים אל הקשר עם רכוש וכמות כספים מסוימת. בנוסף, ישנו צורך להבין מהו אותו רכוש אשר ישאר שייך לבן הזוג בכול מקרה. כך למשל, רכב הרשום על שמו של בן הזוג יישאר איתו גם לאחר הפרידה.
ישנו צורך להבין כי ניתן לקבוע כי רכוש וכספים שייכים לשני הצדדים.

זכות השיתוף

גם במקרה של חיים משותפים, רכוש וכספים מסוימים יכולים להיות שייכים לשני הצדדים. כיצד הדבר יכול להתקיים לו? החוק במדינת ישראל קובע כי רכוש וכספים שהצטברו להם בעזרת מאמץ משותף של בני הזוג בעצם שייכים לשני הצדדים. כך יכול להתקיים מצב בו צד אחד למד מקצוע מסוים ולאחר מכן עבד בו אודות לכך שהצד השני מימן לו את תחום לימודים זה. דוגמה נוספת היא מקרה בו בן זוג אחד הרוויח כספים לאורך תקופה מסוימת ועוד בן הזוג השני דאג לילדים ולבית.
כך כול אחד מהצדדים יכול לתבוע זכות שיתוף על דברים אלו, גם אם אינם נקנו בעזרת כספו שלו.

יציאה מהקשר כפי שנכנסתם אליו

כאשר בני זוג נכנסים לקשר בינם, הם מגיעים עם רכוש וכספים מסוימים. הכוונה היא למתנות או לדברים שהתקבלו בעזרת ירושה או צוואה. הסכם חיים משותפים במקרה שכזה דומה להסכם ממון.
כך ישנה קביעה כי כול אחד מהצדדים יוצא מהקשר עם הדברים שאיתם הוא נכנס אליו.
אך יש להבין כי גם על רכוש שכזה חלה לעיתים זכות שיתוף. אם אחד מהצדדים עזר בתחזוקה של רכוש כזה או אחר, הרי שהוא יכול לטעון כי הוא זכאי לו או לחלק ממנו.

קבלה של צוואה או ירושה עתידיים

הסכם החיים המשותפים צריך להתייחס למצב בו בני הזוג עומדים לקבל רכוש מסוים לאחר חתימה על המסמכים. הכוונה היא לקבלה של רכוש או כספים כתוצאה מהוצאה לפועל של ירושה או צוואה.
במקרה שכזה, ישנו צורך לכתוב במסמך כי דברים אלו יגיעו אל בן הזוג עצמו ולא התחלקו להם בין שני הצדדים. גם כאן, במקרה של תחזוקה של אחד הצדדים על רכוש שאיננו שייך לו, ישנה אפשרות לטעון לזכות שיתוף על רכוש שכזה. יש לבדוק את אפשרות זאת.

כיצד נוצר הסכם חיים משותפים

החלטה על הגעה לחיים משותפים

הסכם חיים משותפים הוא חשוב למדי כאשר הדבר נותן תוקף רשמי לקשר ביניכם.
אך לא ניתן להפוך קשר לרשמי אך ורק בעזרת נייר כזה או אחר. ישנו צורך להחליט כי אכן הקשר ביניכם הוא רציני ומלא משמעות. לרוב, הדבר מתקיים לו כמות זמן מסוימת לאחר מעבר הזוג למגורים משותפים. בנוסף, החלטה שכזאת עומדת לחלק את הרכוש והכסף בין שני הצדדים.
ישנו צורך לוודא כי אכן אתם רוצים בדבר שכזה. זוגות רבים מבקשים לחיות יחדיו גם ללא הסכם חיים משותפים. לכן ישנו צורך לשקול את ההחלטה על יצירת מסמך שכזה. החלטה שהיא איננה נכונה עלולה לקלקל את הקשר ביניכם.

תיאום ציפיות בין בני הזוג

אומנם רוב הסכמי החיים המשותפים סובבים סביב אותם הנושאים, אך ישנו צורך ליצור תיאום ציפיות בין בני הזוג. בעזרת מספר שיחות ביניכם, תוכלו להגיע למצב בו תבינו יחדיו כיצד תרצו שהמסמך שתחתמו ביניכם יראה. בנוסף, המסמך יכול להיות בעל משמעות כבירה על המשך החיים המשותפים שלכם. הוא יכול לגרום לכך שענייני עסק ורכוש התקיימו להם בצורה מסוימת.
כך ההמלצה שלנו היא לתאם ציפיות בין שני הצדדים ולהבין מהן המטרות שאתם רוצים שהסכם החיים המשותפים ימלא. לעיתים, שיחה שכזאת עלולה להביא אתכם למצב בו אתם מבינים כי אין לכם מספיק ידע על התחום. זוהי העת לפנות לעורך דין.

מציאת עורך דין מתחום המשפחה

המקרה של מציאת עורך דין היכול ליצור הסכם חיים משותפים, היא מורכבת למדי ולעיתים יכולה להיות ארוכה. מכיוון שזהו הסכם אשר פחות נפוץ, סביר להניח כי ישנו מספר מועט יותר של עורכי דין העוסקים ביצירה שלו. בנוסף, ישנו צורך למצוא עורכי דין אשר יצרו מספר גדול של הסכמים בצורה מוצלחת. בעלי מקצוע שכאלו, קיבלו המלצות וביקורות חיוביות מלקוחות שעבדו מולם.
כך תוכלו למצוא אותם באתרי האינטרנט השונים. בנוסף, ישנה אפשרות להתייעץ עם חברים וקרובי משפחה הנמצאים סביבכם. בכול מקרה, ישנו צורך לחפש לאורך זמן בעלי המקצוע האיכותיים.

פגישת היכרות מול בעל המקצוע

עוד לפני שתתחילו לדון על צורת הסכם החיים המשותפים והסעיפים השונים הקיימים,תצטרכו לשבת מול עורך הדין בפגישה פנים מול ופנים ולהבין האם הוא מתאים לכם.זהו מקרה של רושם ראשוני אשר איננו מטעה, ישנו צורך להגיע לפגישה על מנת לתאם ציפיות ולהבין האם בעל המקצוע יכול לקדם אתכם לעבר המטרה. סביר להניח כי הוא יודע ליצור הסכם חיים משותפים, אך אין הדבר אומר כי הוא יכול לעשות זאת בהתאם למקרה שלכם. כך למשל אם אתם מרגישים כי לבעל המקצוע אין אוזן קשבת, כנראה שתצטרכו להמשיך הלאה. עורך הדין אמור להיות בעל גישה נעימה כלפי הלקוחות שלו, לכן יש לבחון את אלמנט זה בעת הפגישה איתו.

פגישה ראשונה ליצירת הסכם חיים משותפים

הפגישה הראשונה ליצירת הסכם חיים משותפים היא פגישה חשובה מאין כמותה. כבר במועד שכזה, ישנו צורך לחתור על מנת ליצור את מסמך ההסכם החיים המשותפים. הפגישה הראשונה נעשית בצורה הבאה- עורך הדין מקבל מכם מידע ראשונים על אורח החיים הכלכלי של שני הצדדים.
לאחר מכן הוא מציע את הסעיפים שיהיו בתוך ההסכם. כבר בפגישה הראשונה ניתן לגשת ליצירת הטיוטה של הסכם החיים המשותפים. גם אם מסמך זה איננו מדויק עד הסוף, יצירת טיוטה ראשונה היא התקדמות שצריך להגיע אליה.

מעבר על הטיוטות על ידי בני הזוג

בני הזוג צריכים לעבור על טיוטות הסכם החיים המשותפים גם בעצמם, מבלי קשר ליכולת העבודה של עורך הדין. אומנם אנחנו מדברים על בעל מקצוע עם יכולות, אך גם הוא אנושי ויכול לטעות.
בנוסף, הוא עובד בהתאם למידע שנותנים לו, אולי אתם בעצמכם שכחתם פיסת מידע כזאת או אחרת. כך תצטרכו להביט על המסמך ולמצוא אי אילו טעויות והערות אשר יכולים להתקיים במסמכים שנוצרו. גם אם המסמך נראה לכם מושלם, הרי שתנסו למצוא טעויות ולהבין לאן עוד אפשר להגיע. הסכם חיים משותפים תקין יכול להתקיים אך ורק בעזרת חתירה של שני הצדדים למסמך מושלם.

הפניית המסמך אל חוות דעת נוספת

את טיוטות הסכם חיים משותפים ניתן להעביר אל עיניים של מומחים ובעלי מקצוע נוספים.
אנשים אלו הם בעלי בקיאות ויכולות נוספות ובעזרת דבר זה המסמך יכול לקבל חוות דעת נוספת.
בהמשך לדבר זה, המומחים יוכלו לתת הערות משלהם על המסמך הנוצר בעזרת עורך הדין.
ישנו צורך להבין כי עורך דין איכותי הוא כזה שיהיה פתוח לעבוד עם מומחים אחרים הקיימים סביבו.
למעשה, עורך דין שמעדיף להיות סגור מפני גורמים מקצועיים נוספים, הוא כזה שאולי תצטרכו לחשוב על הפסקת עבודה איתו. תוכלו להגיע אל אותם מומחים בעזרתו של עורך הדין. הוא האדם שמכיר את אנשים אלו.

החתמת הצדדים על המסמך הסופי

בעת יצירת הסכם חיים משותפים, ישנו צורך להגיע אל מסמך סופי אשר בני הזוג צריכים לחתום עליו. גם בעת מעמד חתימה זה הרי שישנו צורך להביט שוב על המסמך. האם קיימות בו שגיאות כתיב? האם הניסוח המשפטי מתאים? יש אף להתייחס למסמך הסופי בתור טיוטה מסוימת.
גם את מסמך זה ניתן להעביר הלאה אל עיניים נוספות ואל מבט של מומחים כאלו ואחרים.
רק לאחר שישנו אישור סופי של כול הצדדים על הסכם החיים המשותפים, תוכלו להתקדם למעמד החתימה. על עורך הדין לוודא שאכן קיימת חתימה תקינה של שני הצדדים על כל דפי המסמך.

העברת ההסכם לאישור של שופט

בסופו של יום שופט צריך להסכים על ניסוח הסכם החיים המשותפים. יש להבין כי מסמך זה יכול להיות מאושר אך ורק בעזרת התאמה שלו אל חוקי מדינת ישראל. בנוסף, בית המשפט בעצמו צריך לראות כי כלל החתימות הן תקינות ודומות אחת לשנייה. עורך הדין האחראי על יצירת הסכם החיים המשותפים, הוא האחד שצריך להעביר את המסמך בין הרשויות השונות. יש להבין כי הקשר שלו אל בעלי המקצוע הוא ישיר ונוח יותר. אישור המסמך על ידי בית משפט מלווה בתשלום על אגרה מסוימת. לבסוף, רק לאחר האישור, הרי שההסכם יכול להיכנס לתוקף ולהפוך לחוקי.

ערעור על הסכם חיים משותפים במידת הצורך

לאחר יצירת ההסכם, יש להבין כי שני הצדדים חתמו עליו. למעשה, חתימה זאת מהווה הסכמה בפועל של שני הצדדים על הסעיפים השונים הקיימים לאורך דפי המסמך. נבקש להסביר כי אכן ניתן לערער על ההסכם בעת יציאתו לפועל במקרה של פרידה. אך יש להבין כי ערעור שכזה יכול להיות מורכב לעיתים. דבר זה מתקיים לו מכיוון שהשופט יודע כי אכן קראתם לעומק את המסמך והסכמתם עליו. ערעור יכול להתקיים כאשר ישנו שינוי קיצוני המשפיע על האפשרות להוציא לפועל את סעיפי ההסכם. כך למשל, אם אורח החיים הכלכלי של אחד הצדדים נפגע כתוצאה מהפרידה ומסעיפי ההסכם, ניתן לבדוק אפשרות לערעור.

דברים שאסור לעשות בעת יצירת הסכם חיים משותפים

הסתרת מידע

אומנם נראה כי כנות בעת יצירת הסכם חיים משותפים היא דבר שהוא מובן מאליו,
אך אין הדבר אומר כי רוב הזוגות מגיעים עם כנות מלאה כאשר הם מבקשים ליצור את ההסכם.
במיוחד כאשר אנחנו מדברים על בני זוג שאינם נמצאים תחת ברית הנישואין. כך החוקים במדינת ישראל לרוב חלים על זוגות נשואים.במקרה של זוגות שהם נמצאים ביחד מבלי הסכם כזה או אחר,
הדבר יכול ליפול בין הכיסאות. על הצדדים לא להסתיר מידע מעורך הדין או אחד מהשני.
ההסכם שיכול להיווצר יהיה לא שוויוני במקרה של הסתרת מידע.

העברה והסתרה של רכוש או כספים

בעת יצירת הסכם חיים משותפים, נוצרת הבנה כי לבן הזוג ישנה בעלות מסוימת על רכוש או כספים כאלו ואחרים. כך ישנם מקרים בהם אחד הצדדים מבקש להעביר את הרכוש אל צד שלישי וכך הוא יכול להגיד כי זה איננו רכוש שלו. זהו מעשה אשר הוא אסור ואף הדבר עלול לגרור עונשים וקנסות במידת הצורך. הדבר תקף גם לגבי מקרה בו הרכוש נמכר במהירות לצד אחר. ישנם מקרים של הסתרת כספים בחשבונות בנק במדינה אחרת. אל הסכם החיים המשותפים, ישנו צורך להגיע כאשר כול הקלפים נמצאים על השולחן. פעולה של הסתרה היא כזאת החוסמת את יצירת ההסכם.

עירוב של קרובי משפחה או חברים

כאשר ישנה אפשרות ליצור הסכם חיים משותפים, על הצדדים להגיע למצב בו הם שומרים על התהליך מפני עירוב של קרובי משפחה או חברים. אומנם אלו אנשים שלרוב אתם מסתמכים על המילה שלהם, אך במקרה שכזה הדבר יכול להיות בעייתי. ראשית כול, אנשים אלו עלולים לראות ברכוש והכסף בהם מתעסק ההסכם כדברים השייכים גם להם. כך הם ירצו לתת את הדעה שלהם על דרך החלוקה. שנית, הם עלולים להתאגד וליצור לחץ קבוצתי על אחד הצדדים על מנת לפעול בדרך מסוימת. גם אם הדבר נראה בלתי אפשרי, ישנו צורך להפוך את הליך יצירת ההסכם לניטראלי עד כמה שאפשר.

קלקול הניטרליות של עורך הדין

מכיוון שאנחנו מדברים על בעל מקצוע אשר אמור לעבוד בשביל שני הצדדים בצורה שווה ומאוזנת, הרי שישנו צורך להימנע מלנסות לגרום לו לנטות לטובת אחד מהצדדים. אפשרות זאת כוללת בתוכה איסור של שוחד כספי מכול סוג שהוא. כך ישנו איסור להביא לבעל המקצוע מתנה מסוימת. גם אם אתם אכן מודים לו עד מאוד על העבודה שעשה בשבילכם. כול מתנה כזאת או אחרת יכולה בהמשך הדרך לגרום לו לנטות לטובת אחד הצדדים. אתם בעצמכם בתור לקוחותיו של עורך הדין, תוכלו להיות ערניים לניסיונות שלו לקבל שוחד כזה או אחר. במקרה שכזה, ישנו צורך לדווח על במקצוע זה.

ניצול נקודת יתרון

זוגות רבים מגיעים לנקודה מסוימת בקשר בה הם אינם נמצאים במצב כספי שיווני. כך אחד הצדדים יכול להגיע למצב בו הוא יוצר את ההסכם על מנת להשיג נקודת יתרון מסוימת.
כך למשל, אם בן הזוג נמצא במצב כלכלי בעייתי, הרי שהוא ינסה להביא לכך שיקבל כמה שיותר רכוש וכסף מההסכם. על הנייר, נקודה זאת היא מובנת במיוחד שישנו אדם הנמצא בבעיה כספית.
אך המטרה של ההסכם הוא איננו ליצור הכנסה כספית נוספת לאחד הצדדים. הרצון הוא ליצור חלוקה מאוזנת של כספים בין בני הזוג. בעזרת שיח של כול הצדדים יחדיו, ניתן לנסות להגיע למצב בו אחד מסעיפים ההסכם יהיה לטובת אחד מבני הזוג.

מאמר זה נוצר על מנת שתקבלו כמה שיותר מידע על הסכם חיים משותפים. זהו הסכם הנוצר בשנים האחרונות במדינת ישראל מאחר שישנו ריבוי של זוגות שאינם מתחתנים ברבנות.
בנוסף, בני זוג אלו מבקשים לתת תוקף מסוים ורשמי לקשר בינם. בעזרת ההסכם ניתן להגיע לנקודה בה שני הצדדים מבינים כי הזוגיות בינם היא בעלת משמעות והשלכות על העתיד.
החוק הישראלי עדיין ממציא את עצמו מחדש על מנת לתת אפשרויות רבות ליצירת הסכם חיים משותפים. כך ניתן להוסיף אליו סעיפים רבים המתבססים על מושגים הלקוחים מתחום הנישואין והגירושין.

בעל המקצוע אשר אחראי ליצירת ההסכן הוא עורך דין. ישנו צורך בבעל מקצוע המתמחה ביצירת הסכם שכזה על הצד הטוב ביותר. למעשה מכיוון שמדובר בהסכם שהוא איננו נפוץ ואף ישנה מורכבות ביצירה שלו, מספר עורכי הדין העוסק ביצירתו הוא קטן. דווקא בגלל מצב שכזה, ישנו צורך לבדוק כול בעל מקצוע. העדיפות היא לעבוד מול אדם בעל אחוזי הצלחה גבוהים. כזה שיצר מספר הסכמי חיים משותפים וגרם ללקוחות להיות מרוצים מהשירות שקיבלו. המלצה נוספת היא ליצור הליך ארוך למציאת עורך דין כזה או אחר. בדיקה מעמיקה של שני הצדדים באתרי האינטרנט. התייעצות מול קרובי משפחה וחברים. בעל המקצוע המתאים לכם אכן קיים, אל תתייאשו מהחיפוש אחריו.
מאמר זה נכתב לאחר מחקר מעמיק בעזרת מקורות המידע השונים. בנוסף, נעשה ייעוץ על מול מגוון בעלי מקצוע. כך אנחנו מקווים כי הכתוב במאמר זה יוכל לעזור לכם בעת יצירת הסכם חיים משותפים. בנוסף נבקש להדגיש כי עורך הדין הוא בעל המקצוע בעזרתו תבינו מהן הפעולות שתצטרכו לעשות בדרך להסכם תקין.

 

עורך דין הסכם חיים משותפים
עורך דין הסכם חיים משותפים

 

סיפור שלא היה: עורך דין כתיבת וניסוח הסכם חיים משותפים טל טאוב

בעיר התוססת ירושלים, פאוור קאפל בעל שם, דוד לוי, יזם טכנולוגיה מצליח, ובת זוגו, שרה אברהם, אוצרת אמנות בולטת, מצאו את עצמם על פרשת דרכים ביחסים ביניהם. בזמן שחייהם המקצועיים פרחו, הבינו דוד ושרה את החשיבות של הגנה על נכסיהם והבהרת ההסדרים הכלכליים שלהם באמצעות הסכם חיים משותפים פורמלי. בהיותם מודעים למורכבות שבדבר, הם חיפשו את מומחיותו של עורך דין מכובד המתמחה בדיני משפחה, טל טאוב.

לטל טאוב, עורך דין גירושין מכובד הידוע בדייקנותו ובשיקול דעתו, פנו דוד ושרה לסייע להם בניסוח הסכם חיים משותפים מקיף המותאם לנסיבותיהם הייחודיות. מתוך הבנת המשמעות של שמירה על האינטרסים האישיים שלהם תוך טיפוח שותפות הרמונית, טל יצאה למסע להדריך את בני הזוג בנבכי התיעוד המשפטי והתכנון הפיננסי.

בפגישותיו עם דוד ושרה, התעמק טל בנבכי הדינמיקה של מערכת היחסים שלהם, תיקים פיננסיים ושאיפות עתידיות. באמצעות תשומת לב קפדנית לפרטים וראיית הנולד אסטרטגית, ערכה טל סדרה של דיונים ומשא ומתן שמטרתם גיבוש הסכם חיים משותפים שיתייחס להוצאות משותפות, בעלות על נכס, אסטרטגיות השקעה ותרחישים פוטנציאליים במקרה של פרידה. תוך מינוף מומחיותו בדיני משפחה ישראליים, טל ניואנסים בניואנסים של ניסוח הסכם חוקי שיספק בהירות והגנה הן לדוד והן לשרה.

ככל שהתהליך התגלגל, ההכוונה והמומחיות של טל הוכיחו את עצמם כבעלי ערך רב בסיוע לדוד ושרה לנווט בשיחות רגישות ולקבל החלטות מושכלות לגבי עתידם המשותף. בליווי המיומן של טל, בני הזוג גמרו על הסכם חיים משותפים איתן שלא רק התווה את חובותיהם וזכויותיהם הכספיות אלא גם הקים מסגרת לתקשורת יעילה ולפתרון סכסוכים. מסירותו של טל לדאוג לצרכי בני הזוג במדויק ובמקצועיות הדגישה את מחויבותו לשמש כיועץ מהימן בענייני לב ומשפט.

באמצעות המומחיות והתמיכה הבלתי מעורערת של טל טאוב, יצאו דוד ושרה מהתהליך עם תחושת ביטחון וביטחון בבסיסם המשפטי, מוכנים לצאת למסע המשותף בבהירות ובשקט נפשי. תפקידו של טל ביצירת הסכם חיים משותפים איתן לזוג בעל פרופיל גבוה זה הדגים את המוניטין שלו כבעל חזון משפטי ודוגל בהירות והגנה בעניינים שבלב.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
משרד עורכי דין טאוב ושות' מתמחה בניסוח וכתיבת הסכם חיים משותפים

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על הסכם חיים משותפים
שיתוף המאמר הסכם חיים משותפים בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד