כתיבת צוואה

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא כתיבת צוואה

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

כאשר אדם הולך לעולמו, הרכוש והכסף שלו מגיעים לקרובי המשפחה והיקרים אליו. לרוב, האדם מבקש לכתוב מסמך בו מפורטות האפשרויות לחלוקת הנכסים שלו, זהו מסמך הצוואה.
יש להבין כי ישנה צורה מסוימת לכתיבת מסמך שכזה. יתרה מזאת, אם המסמך לא ייכתב בצורה תקינה הרי שהיורשים לא יוכלו לקבל את הנכסים להם הם זכאים. לא רק שההמלצה היא לכתוב צוואה בעוד אתם חיים, אלא שתצטרכו לעשות זאת בדרך הנכונה. טוב לדעת כי ישנו בעל מקצוע איתו תוכלו לעבוד על מנת לבצע כתיבת צוואה איכותית. זהו עורך דין העוסק בתחום. במאמר זה נבקש לפרט לכם על השלבים השונים הנדרשים לכתיבת צוואה תקינה.

כתיבת צוואה – מושגים בסיסיים

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך רשמי בעל תוקף משפטי אשר אדם כותב בעזרת בעל מקצוע, בדרך כולל עורך דין.
המסמך מכיל בתוכו פירוט מסודר של הדרך בה הנכסים השונים של האדם, יועברו לאנשים אחרים בעת מותו. המסמך יכול לצאת לפועל אך ורק לאחר מותו של האדם. צוואה היא מסמך רשמי לכול דבר אשר יש לכבד אותו. בדרך כלל עורך הדין שומר את המסמך אצלו על מנת שלאחרים לא תהיה גישה אליו. כך הצוואה של האדם יכולה להישאר חסויה וסודית עד אשר הוא הולך לעולמו.
יש צורך לכתוב את הצוואה כאשר האדם נמצא בתפקוד תקין ומלא.

הבדל בין צוואה לירושה

לעיתים, אדם הולך לעולמו מבלי שהוא הספיק לכתוב צוואה כזאת או אחת. כך יוצא לפועל חוק הירושה והנכסים של האדם הולכים אל היורשים הטבעיים שלו. מעבר זה יכול להתקיים רק כאשר האנשים המבקשים לרשת את הנכסים, מצליחים להוכיח כי הם אכן זכאים לקבל את הדבר.
כאשר ישנה צוואה, אדם יכול להבטיח כי הנכסים שלו יגיעו לאנשים שהוא רוצה. ישנן פעמים בהן האדם יכול להימצא בקשר בעייתי מול קרובי המשפחה שלו. לפעמים ישנו רצון להעביר סכומי כסף לתרומות. אך במקרה של ירושה, כלל הנכסים מגיעים אל היורשים הטבעיים. כך אפשר לומר כי לעיתים במקרה של ירושה רצונו המלא של הנפטר איננו מתממש.

כתיבת צוואה

צוואה יכולה להיכתב, רק במעמד רשמי מסוים ובעזרת בעל מקצוע. למעשה, צוואה צריכה להיכתב גם בצורה מסוימת כאשר היא כוללת התייחסות לכלל הנכסים של האדם. כך שיש להבין כי בשונה מהליכים רבים שאדם יכול לעשות, כאן הוא איננו יכול לעשות את הדבר לבדו. יתרה מזאת,
כתיבת צוואה יכולה להסתיים רק לאחר שהאדם מסכים על הנוסח שלה. הוא צריך לחתום על הדפים השונים הקיימים בה. כך ישנו צורך לשקול בכובד ראש את הכתוב במסמכים אלו. טוב לדעת כי ניתן לשנות צוואה לאורך שנות החיים שלכם. אך כול פעולה שכזאת יכולה להיעשות רק בעזרת עבודה מול עורך דין.

עורך דין לכתיבת צוואה

בעל המקצוע אשר אחראי לכתיבת צוואה הוא עורך דין. זהו אדם התמחות והכשרה בתחום ויש לו ידע רב על יצירת מסמך שכזה. כך יש להבין כי זהו מומחה שמבין כיצד לכתוב את מסמך הצוואה.
על מנת לבצע את הכתיבה, ישנו צורך להיות בקשר נגיש מול הלקוח. בעל המקצוע צריך לייצר מסמך אשר תואם לציפיות של הלקוח. בנוסף, הצוואה צריכה להיכתב בצורה מדויקת ומקצועית.
אם לא תהיה כתובה כך, הרי שבית המשפט והרשויות לא יאשרו את הצוואה. לבסוף, ההמלצה היא לעבוד מול עורך דין אשר יש לו מוניטין רחב ביצירת צוואות כאלו ואחרות.

צוואה הכתובה בכתב יד

אלו מכם אשר יש להם כתב יד קריא, יכולים לכתוב את הצוואה לבדם בלי היעזרות בעורך דין.
אך יש לדעת כי אפשרות זאת יכולה להתקיים רק בעזרת כתב יד. בנוסף, גם כתיבת מסמך שכזה צריכה להתבצע על פי קריטריונים מסוימים. כך תצטרכו לחתום על כול דף ודף בצוואה. בנוסף, תצטרכו להשתמש בלשון ציווי בכול סעיף שאתם כותבים. תצטרכו לכתוב את הפרטים המלאים שלכם על הצוואה. שם מלא, גיל, תאריך לידה, מספר תעודת זהות, כתובת מדויקת.
תצטרכו לפרט על כלל הנכסים שלכם במסמך זה. אם תבקשו לבצע תיקון, תצטרכו לחתום ליד הסעיף אשר תיקנתם. לבסוף, תוכלו להפקיד את הצוואה למשמרת אצל הרשם לענייני צוואה.

לא רק לבעלי ממון

אנשים רבים נמצאים במצב בו הם חשים כי אין להם ממון אשר עליו צריך לכתוב צוואה.
אנשים נכנסים למינוס בבנק, מנהלים תשלומי הלוואות לאורך שנים ואף הרכוש שלהם הוא בעל שווי כספי נמוך. אך יש להבין כי כול אדם צריך לבצע כתיבה של צוואה. זהו איננו מסמך אשר שמור אך ורק לבעלי ממון. ראשית כול, אם יש לכם ילדים הרי שתצטרכו לכתוב מסמך המסדיר את העברת הנכסים שלכם אליהם, בעת המועד בו תלכו מין העולם. דבר דומה צריך להיעשות כאשר אתם נשואים. לבסוף אם תסתכלו סביב הרי שתבינו כי יש לכם נכסים שתצטרכו להוריש לאחרים.

חוקים לכתיבת צוואה

כאשר אדם מבקש לכתוב צוואה בעזרת עורך דין, עליו להיות מודע לכך שישנם חוקים המורים כיצד מסמך זה יכול להיכתב. כך תצטרכו לכלול את זהות היורשים שאליהם יעברו הנכסים שלכם. הזהות צריכה להיכתב בצורה מלאה ותקינה. לאחר מכן, תצטרכו לכתוב הוראות חלוקה של הנכסים שלכם.
גם הוראות אלו צריכות להיכתב בצורה מסוימת. ההמלצה היא להתייחס לכל נכס ונכס בסעיף נפרד ולכתוב בצורה מדויקת, לאן הוא יעבור.

לבסוף, ההמלצה היא לכתוב תנאים והתניות. כך תוכלו לוודא כי היורשים שלכם יקבלו את הנכסים.

מחשבה על היורשים שלכם

בסופו של יום, אתם כותבים צוואה על מנת לדאוג ליורשים שלכם. כך הצוואה בעצם צריכה להיכתב בצורה פשוטה להבנה. בנוסף, ההמלצה היא להניח במסמך אפשרויות נוחות להעברת הנכסים אל היורשים. גם אם נכתבים תנאים או הגבלות כאלו ואחרים על הנכסים, יש לכתוב אותם כאשר אתם מתחשבים ביורשים עצמם. בנוסף, טוב לדעת כי ניתן לאפשר ליורשים לקבל את הנכסים בצורה מהירה, בעזרת הכתוב בצוואה שלכם. לבסוף, יש לחלק את הנכסים שלכם בין היורשים בצורה מאוזנת. כך תוכלו להימנע ממצב בו היורשים יכנסו לריבים בינם על הדרך בה החלוקה נעשתה לה.

מיסים על העברת נכסים ליורשים

מדינת ישראל נוהגת להטיל תשלומי מס כאלו ואחרים על נכסים המועברים ליורשים. תשלומי מס אלו יכולים להתקיים, כאשר היורשים מבקשים למכור את הנכסים או להשתמש בהם בעצמם.
בעזרת תכנון נכון, תוכלו לגרום לכך שהיורשים יקבלו פטור חלקי או מלא מתשלומי מס על הנכסים שהם עומדים לקבל. עורך הדין איתו אתם עובדים על כתיבת הצוואה, יכול לעזור לכם להתכונן בצורה נכונה. בנוסף, יש להבין כי מיסים אלו יכולים להיות גדולים למדי. כך אם אתם מורישים נכס כזה או אחר לאדם מסוים, יש לנסות להבין אם הוא מסוגל לשלם את המס המתלווה לדבר.
מיסים אכן קיימים ולכן יש להתחשב בהם.

תהליך תקין לכתיבת צוואה

המצב הרפואי והתפקודי של כותב הצוואה

השלב הראשון בכתיבת צוואה, הוא הבנה כי אכן אתם מסוגלים לכתוב מסמך שכזה.
כך ישנה המלצה לייצר את המסמך כאשר אתם מחזיקים ברכוש מסוים, אך ישנו צורך לא לחכות לשנים האחרונות שלכם. אומנם אין אדם אשר יודע מתי הוא עומד ללכת לעולמו, אך ניתן להבין כי גיל מבוגר יכול להיות בעייתי לכתיבת המסמך. תוכלו אף להיעזר בחברים, קרובי משפחה ורופאים על מנת שתדעו האם אתם נמצאים במצב רפואי תקין לכתיבת צוואה. אם אכן קיבלתם אישור שהתפקוד שלכם תקין ואתם מבינים את המשימה העומדת בפניכם, תוכלו לגשת אל משימת כתיבת הצוואה.

רשימה של הנכסים והיורשים

לפני שתבקשו לגשת אל עורך דין כזה או אחר, תוכלו לשבת עם עצמכם או עם קרוב משפחה על מנת לבצע רשימה של היורשים והנכסים שלכם. זהו הזמן להביט בצורה מפורטת אל הכסף והרכוש שלכם. אין צורך להיות קטנוניים ולכתוב על הדרך בה אתם מורישים את הבגדים שלכם. ישנו צורך להבין מהו הרכוש החשוב בעל השווי הכספי הגדול שישנו צורך להוריש אותו לאחרים. בנוסף, תוכלו לחשוב מה יהיה המצב הכספי העתידי שלכם בעת שתלכו מהעולם. יש להתחשב בכספי הזכויות הסוציאליות אשר יהפכו לזמינים. לבסוף, נסו להבין מי הם היורשים אשר תרצו להעביר להם את הנכסים שלכם.

מציאת בעל מקצוע לכתיבת הצוואה

זהו השלב בו תצטרכו למצוא עורך דין, איתו תוכלו לעבוד על מנת לכתוב את הצוואה שלכם. ההליך למציאת עורך דין צריך להיות מעמיק ואיכותי. כך תצטרכו להביט על מקורות המידע הקיימים באינטרנט ולהבין מי הם עורכי הדין לכתיבת צוואה אשר נחשבים כטובים בתחומם. ניתן למצוא כאלו באתרים בעלי דירוג ניטראלי. בעזרת מבט על הביקורות הקיימות ועל הדירוג שלקוחות יצרו, תוכלו לדעת מי הם בעלי המקצוע שכדאי לעבוד איתם. תוכלו להיעזר בחברים או קרובי משפחה על מנת שתוכלו להבין מי עזר להם לכתוב את הצוואה. לבסוף, תוכלו להיעזר ברשתות חברתיות על מנת לפרסם מודעה לחיפוש עורך דין כזה או אחר.

פגישה ראשונית עם עורך הדין

לאחר שמצאתם בעל מקצוע שיכול להתאים לכם, תצטרכו לבצע פגישה ראשונה עם עורך הדין לכתיבת צוואה. פגישה זאת קיימת למען שתוכלו להכיר את האדם איתו אתם עומדים לעבוד.
כך תוכלו לספר לו בפירוט על הציפיות שלכם מהצוואה שאתם עומדים לייצר ביחד איתו.
הוא מצידו, יוכל להסביר על היכולות שלו ועל ההכשרה שעבר. בפגישה זאת, תוכלו להבין את האופי של עורך הדין. פעמים רבות כתיבת הצוואה יכולה להיות מלווה ברגעים לא קלים. זהו מסמך הגורם לכם לחשוב על היום בו תלכו מין העולם. ישנו צורך לעבוד עם עורך דין רגיש בעל נגישות ללוח הזמנים שלכם.

יצירת צוואה תוך מספר קצר של פגישות

ההמלצה שלנו היא להגיע למצב בו הליך כתיבת הצוואה יהיה כמה שיותר קצר. יש לזכור כי כול פגישה שכזאת היא בעלת עלות כספית לא קטנה כלל וכלל. בנוסף, ככול שמספר הפגישות יהיה גדול יותר כך תמצאו את עצמכם מתרחבים והופכים את הצוואה לבעלת נוסח מסורבל. כך הצורך הוא להגיע למספר פגישות קטן ביותר. על מנת להגיע למטרה זאת, תצטרכו להיות ממוקדים ולייצר מסמך פשוט בצורה תקינה. עורך הדין איתו תעבדו, יוכל להזכיר לכם את הנושאים סביבם הצוואה צריכה להתקיים. לבסוף, יש לדעת כי בעזרת עורך הדין הנכון תוכלו ליצור צוואה תוך פגישה אחת או שניים.

יצירת טיוטות ומעבר של הלקוחות עליהן

ההמלצה היא ליצור מספר טיוטות לפני שאתם חותמים על העותק הסופי של הצוואה. כך תצטרכו לקרוא את המסמכים ולתת הערות ולבקש להוסיף דברים. יש להבין כי גם עורך הדין האיכותי ביותר הוא בסך הכול בן אדם. כך ישנה אפשרות כי הוא יבצע טעות כזאת או אחרת בעת כתיבת הצוואה שלכם. לכן ההמלצה היא לכתוב מסמך ראשוני, לעבור עליו ולתת הערות ולכן מכן לתת הערות נוספות על המסמך הנוסף שייכתב. גם אם המסמך נראה לכם שלם וטוב, נסו למצוא בכוח אפשרות להערה כזאת או אחרת. זהו מסמך המשפיע על חלוקת הנכסים שלכם, לכן יש לכתוב אותו בצורה מדויקת.

שימוש בבעלי מקצוע נוספים

על מנת שתוכלו לדעת את הערך הכספי של הרכוש שלכם, ישנו צורך להשתמש באדם המומחה למשימה שכזאת. בעל מקצוע זה נקרא אקטואר, התפקיד שלו הוא לאמוד את השווי הכספי של רכוש כזה או אחר. בנוסף, תוכלו להשתמש בבעלי מקצוע נוספים היכולים לתת מחיר לרכוש שלכם. כך תכשיטן יכול להעריך מחיר לתכשיטים כאלו ואחרים. תוכלו להשתמש במומחה לכספי זכויות סוציאליות על מנת שיוכל להסביר לכם, מהם הכספים אותם אתם עומדים לקבל בעתיד.
לבסוף, אם אתם נמצאים במקרה של גירושין , תצטרכו להשתמש בעורך דין בעל מומחיות לנושאים שכאלו. כך הוא יוכל להסביר לכם אם לגרוש ישנה זכות לקבלת הרכוש שלכם כאשר תלכו מהעולם.

העברת כתב הצוואה לעיניים נוספות

תוכלו להעביר את כתב הצוואה שלכם אל נקודת מבט של בעל מקצוע נוסף. עורך דין מסוים או אדם שיש לו מומחיות בקשר לנושא עיקרי הקיים בצוואה שלכם. עורך דין איכותי יוכל להעביר את הצוואה לעיניים נוספות בעצמו. למעשה, הוא יבקש לעשות את הדבר בעזרת הקשרים שהוא מחזיק אצלו.
טוב לדעת כי עורך דין העובד לאורך זמן רב בתחום, רוכש קשרים והיכרות עם בעלי מקצוע כאלו ואחרים. כך הוא יוכל להתייעץ איתם בעת שהוא מייצר צוואה. בקשו מעורך הדין להשתמש באפשרות זאת הקיימת בארגז היכולות שלו.

חתימה על הצוואה והעברה לאישור

אדם צריך לחתום על מסמכי הצוואה שלו בצורה מלאה. כך ההמלצה היא לחתום על כול דף ודף בצורה נפרדת. בנוסף, ישנו צורך לוודא כי החתימות דומות ונעשות בצורה תקינה.
בנוסף, ההמלצה היא לעבור עוד פעם אחת אחרונה על סעיפי המסמך ולוודא כי הכול כתוב בצורה המדויקת ביותר. בעזרת חתימה זאת תוכלו למעשה להבטיח כי העותק הסופי מאושר על ידכם.
לאחר שישנו מסמך צוואה חתום על ידכם, ישנו צורך להעביר את הדבר לאישור של רשויות ובית המשפט. כך ישנו צורך לוודא כי הכתוב בצוואה אכן תואם לחוקים של מדינת ישראל. רק לאחר אישור זה, תוכלו לדעת כי הליך כתיבת הצוואה נגמר.

שינוי צוואה לאורך השנים

אדם יכול להגיע למצב בו הוא רוצה לשנות את מסמך הצוואה שלו שיצר בעבר. אפשרות זאת יכולה להתקיים מאחר שנוצר שינוי מסוים באורח החיים שלו, לאחר כתיבת הצוואה. בנוסף, הוא יכול להגיע למצב בו הוא מבין כי הצוואה איננה מספקת את הרצון שלו. בכול מקרה, ניתן לשנות את הצוואה שכבר חתמתם עליה. כך תצטרכו לפנות לעורך הדין אשר בעזרתו יצרתם את המסמך. הוא ייתן לכם גישה לשינוי הנוסח. זהו בעצם הליך חדש לשינוי מסמך הצוואה. תצטרכו לעבור על הנוסח, לבדוק כי המסמך החדש הוא מדויק ולכתוב גם עליו.

נושאים שונים הצריכים להיות קיימים בצוואה שלכם

חלוקה של רכוש

לכול אדם ישנו רכוש כזה או אחר הרשום על שמו. נהוג לחלק את הרכוש לכזה שהוא בעל שווי כספי גדול לבין כזה שהוא בעל שווי כספי קטן והחשיבות שלו היא פחותה. בנוסף, ישנו צורך להבין כי כאשר תחלקו את רכוש זה בעת שתלכו מהעולם, המחיר והאיכות שלו יכולים להשתנות.
כך ישנו צורך להבין איזה רכוש ישרוד עד לרגע מימוש הצוואה שלכם. על מנת שסעיפי הרכוש שלא יהיו ארוכים ומסורבלים, מוטב להתייחס אך ורק לרכוש בעל ערך כספי גדול. בנוסף, אם ישנו רכוש שחשוב לכם כי ישמר או שינהגו בו בצורה מסוימת, יש לציין את הדבר בצוואה.

חלוקה של כספים

ישנו צורך להתייחס לדרך בה תחלקו את הכסף שלכם. כמו במקרה של הרכוש, גם סכום כסף זה יכול להשתנות לו בעת מועד הוצאה לפועל של הצוואה. אומנם אינכם יודעים מה העתיד עומד להביא ולכן ההמלצה היא לא לכתוב סכום כזה או אחר בצוואה שלכם. תוכלו לכתוב כי הכסף הקיים אצלכם במועד הפטירה, מתחלק בין היורשים הטבעיים שלכם. בנוסף, אם קיימים להם כספים מחסכונות כאלו ואחרים, ישנו צורך לציין את הדרך בה הם התחלקו בין היורשים. בנוסף, ההמלצה היא לחלק את הכספים בצורה מאוזנת בין היורשים, כך תוכלו להימנע מעניינים של ריבים בין קרובי המשפחה.

מניעת ריבים בין היורשים שלכם

תוכלו להגיע למצב בו תמנעו ריבים בין היורשים שלכם על הנכסים שהם עומדים לקבל, בעזרת תנאים והגבלות אשר תכתבו בירושה שלכם. תנאים אלו נדרשים כי רק בעזרתם תוכלו לשלוט בהתנהגות של האנשים העומדים לרשת את הנכסים. יש להבין כי לאחר שתלכו מהעולם, הרכוש והכספים יחולקו על פי הכתוב בצוואה. לא יהיה אדם אשר יבקר על השימוש והחלוקה שהיורשים יבצעו עם הרכוש עצמו. בעזרת תנאים אלו, תוכלו לוודא כי השימוש בנכסים שלכם לא יעשה למטרות בעייתיות. אין הכוונה היא לניסיון לוודא כי לא יעשה שימוש לא חוקי בנכסים שלכם. ישנו צורך לוודא כי היורשים יבצעו את הכתוב בירושה. תוכלו למנוע מהם לקבל את הנכסים בעזרת הגבלות.

ניהול חברה או עסק

דבר נוסף אשר תצטרכו לדאוג לו, הוא העברת ניהול או בעלות על העסק המשפחתי אל יורש כזה או אחר. למעשה, תוכלו להעביר את הניהול והבעלות אל אדם אשר איננו שייך למשפחה שלכם.
כך ההמלצה היא להעביר את הבעלות לאדם אשר הוא חלק מהעסק ומבין מה צריך כדי להפעיל אותו. בנוסף, תצטרכו לכתוב כיצד ההכנסות מהעסק יחולקו בין היורשים שלכם. לבסוף, ישנו צורך להבין כי העסק יעבור לניהול של אדם אחר. תוכלו לשלוט בניהול זה בעזרת תנאים והגבלות הקיימים בכתב הצוואה שלכם.

דאגה לאנשים הנמצאים סביבכם

כאשר לאדם יש ילדים או בן זוג אליו הם נשואים, הוא יכול לצוות בצוואה כי בני המשפחה צריכים להמשיך לדאוג אחד לשני לאחר שהוא הולך לעולמו. אומנם דרישה זאת נראית מובנת מאליו, אך משפחות רבות נכנסות לריבים ומחלוקות על נכסים שהם עומדים לרשת מאדם מסוים. בנוסף, ישנם אנשים אשר הם האחראיים על לוודא כי הקשר בין בני המשפחה יהיה איכותי. לאחר שהם הולכים מהעולם, קשר זה יכול להפסיק לו. כך תוכלו לוודא כי הקשר בין בני המשפחה התקיים לו ללא ריבים, בעזרת הצוואה שלכם. אומנם, בני המשפחה אינם חייבים להקשיב לסעיף שכזה , אך ההופעה שלו בצוואה הופך את הדבר למין הוראה רשמית.

סיכום המאמר ופרטים נוספים

מאמר זה נכתב על מנת שתוכלו לקבל כמה שיותר מידע על נושא כתיבת הצוואה. כך לאורך המאמר ביקשנו להסביר לכם כי כתיבת צוואה צריכה להיעשות על פי קריטריונים מסוימים. בנוסף, מסמך הצוואה צריך להיות מאושר על ידי גורם חיצוני. כך עליכם לבצע כתיבה תקינה של הצוואה .
ישנה חשיבות למעמד בו נכתבת הצוואה. תצטרכו להראות כי אכן התפקוד הרפואי שלכם הוא תקין.
ההמלצה היא לכתוב את המסמך בעזרת עורך דין או בעל מקצוע המתמחה בתחום. תוכלו לכתוב את הצוואה בעצמכם אך האפשרות היא צרה למדי. כך תוכלו לעשות את הדבר בעזרת כתב יד.

מסמך הצוואה הוא כזה האחראי לדרך בה הנכסים שלכם יחולקו בין היורשים הטבעיים שלכם. ישנו צורך להבין זאת ולפיכך תצטרכו ליצור מסמך מדויק ואיכותי. עורך דין לכתיבת צוואה , יוכל לעזור לכם להתמקד ולייצר צוואה תקינה. אחד השלבים החשובים ביותר לכתיבת המסמך, הוא מציאת עורך דין אשר תוכלו לעבוד מולו. נסו למצוא אדם בעל ניסיון אשר קיבל ביקורות טובות מהלקוחות אשר עבדו איתו.

בנוסף, יש להבין כי צוואה נכתבת בעזרת מספר פגישות שלכם מול עורך הדין.
נסו להימנע ממצב בו מספר הפגישות יהיה ארוך למדי. יתרה מזאת, לאורך הפגישות תצטרכו לוודא כי המסמך כתוב בצורה מקצועית למדי. כך ישנו צורך לעבור על טיוטות הצוואה.

מאמר זה נכתב בעזרת מחקר מעמיק אל מול מקורות מידע מהימנים. בנוסף, נעשה ייעוץ אל מול בעלי מקצוע כאלו ואחרים. אנו מאחלים בהצלחה בהליך כתיבת הצוואה שלכם. בכול מקרה, עורך הדין איתו אתם עובדים הוא האדם אשר תצטרכו להתייעץ לפני ביצוע כול פעולה. יש לבטוח ביכולות של עורך הדין שלכם.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
כתיבת צוואה

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על כתיבת צוואה
שיתוף המאמר כתיבת צוואה בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד