תכנוני צוואות, ירושות ועיזבונות

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא תכנוני צוואות, ירושות ועיזבונות

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

לפני שאדם הולך לעולמו ולפני שהוא מתיישב לכתוב את הצוואה שלו, הוא צריך להגיע למצב בו הוא יודע כי הכתוב יכול להתגשם לו בדרך בטובה ביותר בסופו של יום. כך ישנו צורך לתכנן את מסמכי הירושה והצוואות ולהבין האם הדברים שתבקשו לכתוב יכולים להיווצר להם. תכנונים נוספים צריכים להיווצר הן ביצירת המסמכים והן ביישום שלהם. מסמך אשר כתוב בצורה מדויקת, הוא כזה אשר ניתן להגשים אותו תוך זמן קצר. אך חוסר תכנון ודיוק יכולים להעיק על היורשים ולהביא אותם למצב בו לא יקבלו את הדברים שהם זכאים להם. יש לחשוב גם על עצמכם, גם על האנשים הנמצאים סביבכם.

מושגים ראשונים בתחום תכנון הצוואות

מסמך הצוואה

מדובר במספר דפים אשר מפרטים כיצד הנפטר מבקש להוריש את הדברים שלו לקרובי המשפחה ולחברים הנמצאים. מסמך זה חייב להיות קיים לפני שהאדם הולך לעולמו, כאשר הדברים שכתובים שם מחייבים את האנשים הנמצאים סביב. ברגע שהמסמך הופך לחוקי ורשמי מצידה של מדינת ישראל, המסמך הוא כזה שלא ניתן כמעט להפר אותו. כך ישנו צורך ליצור את המסמך על פי הרצון המדויק של האדם העומד ללכת לעולמו. ניתן לעשות את הדברים בעזרת בעלי מקצוע, בעזרת תיעוד של מעמד הכנת הצוואה ודרכים נוספות. אדם אשר הולך לעולמו ללא מסמך צוואה, מעמיד את היורשים שלו במקרה לא פשוט.

מהי ירושה?

ירושה היא בעצם הוצאה לפועל של מסמך הצוואה וניתן להבין כי זהו בעצם התהליך אשר מתקיים לו לאחר מותו של אדם מסוים. ירושה היא דבר שיכול להתממש במגוון דרכים, אך יש להבין כי הדרך המומלצת ביותר היא על פי הכתוב במסמך אשר השאיר אחריו הנפטר. ישנם מקרים בהם היורשים צריכים להוכיח כי הם זכאים לקבלת חפצים ונכסים גם אם שמם לא כתוב במסמכים.
בפעמים אחרות, לא מגיע אף אדם המבקש לרשת או שמא לא ניתן להעביר את הדברים ליורשים בצורה חוקית, כך שהחפצים עוברים לרשות המדינה. ירושה בכל מקרה מגיעה אל אדם או מוסד כזה או אחר, ישנו צורך לנהל את הדבר.

סוגים שונים של נכסים

אותם נכסים העוברים מרשותו של הנפטר אל עבר היורשים הזכאיים לכך, הם לרוב בעלי ערך כלכלי מסוים. ישנם נכסים בעלי ערך רגשי וישנם כאלו אשר פשוט הנפטר מבקש להעביר לאנשים אחרים.
את הנכסים ניתן להעביר אל היורשים מסביב או לבקש כי הדברים ימכרו והרווחים התחלקו להם בין היורשים השונים. נכסים יכולים להוות בהמשך הדרך לדבר אשר יכול לעזור ליורשים בהמשך הדרך.
רכבים, דירות, תכשיטים ושאר חפצים יקרים, יכולים להיות תוספת כספית נאה למדי לאלו המקבלים אותם. לכן ישנו צורך לחשוב מי הוא האדם או מספר האנשים אשר צריכים לקבל את דברים אלו, בסופו של יום.

הצורך בעבודה עם תהליך נכון

דבר נוסף שעליכם להשאיר בראש שלכם לאורך כול הזמן, הוא הצורך בעבודה עם תהליך נכון, חוקי ותקני כאשר אתם מבקשים להכין את הצוואה או להיכנס אל תהליך הירושה. עליכם להבין כי צוואה היא דבר אשר נכתב על פי תבנית מסוימת הכתובה מראש. זהו מצב בו תצטרכו ליצור קשר עם פקידים נוספים אשר עובדים במוסדות השונים הקשורים לתחום הצוואה והירושה. לאחר מכן, יש להבין כי כול רשות קיבלה את הבקשות שלכם וביקשה לתת לכם אפשרות לממש את פרטי הצוואה.
תכנון נכון של כתיבת המסמכים השונים, יכולה להפוך את ההליך לקצר יותר.

ההבדל בין תכנון למימוש

פעמים רבות ישנו מרחק רב למדי בין מציאות לדמיון, דבר דומה יכול לקרות גם במקרה של הרצון לממש את פרטי הצוואה. כך נוצר לו הבדל מסוים הנוצר בין התכנון למימוש. הנפטר מכין את הצוואה זמן רב לפני שהוא הולך לעולמו ועד שהדבר קורה ישנם דברים המשתנים להם. הציפיות של המוריש לא יכולות להתקיים בשל קיומם של חוקים חדשים הקיימים במדינת ישראל.
הדברים הכתובים אינם מתאימים לעורך החיים של היורשים או שפשוט הם נפגעים או מבקשים לא לקבל לעצמם חלק מהדברים הכתובים בצוואה. בעזרת בעל מקצוע תוכלו לחשוב על העתיד ולהבין מהם הדברים העומדים להתקיים.

אפשרויות שונות לתכנון הצוואה

מהם הדברים אשר ישנו צורך להוריש?

כעת כאשר אתם מבקשים ליצור את מסמך הצוואה, ישנו לשבת במשך כמה רגעים וליצור רשימה אשר כוללת את כלל הנכסים השייכים שלכם שאתם מבקשים להוריש לקרובים אליכם.
רשימה זאת יכולה להיות קצרה או ארוכה אך היא חייבת לכלול בתוכה כול נכס ונכס. יתרה מזאת, ההמלצה היא לנקוט בפירוט רחב למדי ככול האפשר, כך תוכלו לכתוב היכן נמצאים נכסים מסוימים, את הדרך בה תבקשו להוריש את הנכסים ואף להדגיש אם ישנן פערים בו בעיות מסוימים.
אם לא תכללו פרט כזה או אחר ברשימה, תוכלו למצוא את עצמכם מכניסים את היורשים למקום לא פשוט.

עבודה לצד בעל מקצוע

את התכנון ניתן להתחיל כבר בשלב בו אתם מבקשים לעבוד עם בעל מקצוע כזה או אחר.
כך תוכלו להגיע למצב אופטימאלי בו יש לידם אדם אשר מכיר את התחום כאשר הוא מבקש לעזור לכם מהניסיון שלו. לרוב אנחנו מדברים על עורך דין , שהוא האחד היכול להסביר לכם על החוקים השונים הקיימים סביבכם או לעזור לכם בעמידה מול הרשויות השונות. עבודה של אדם זה מתחילה עוד מלפני שלב כתיבת הצוואה. תוכלו להתייעץ איתו על הדברים השונים שאתם מבקשים להכניס למסמך. המאמץ של בעל המקצוע לעיתים נמשך לו גם לאורך שנים כאשר ישנה בקשה למנות אותו כמנהל העזבונות של הנפטר.

כיצד לבצע את הירושה?

צוואה יכולה לכלול בתוכה את הדרך בה הירושה יכולה להתקיים בהמשך הדרך. כך ההמלצה היא כבר באותה עת לחשוב על הקשיים היכולים לצוץ בעת הרצון לממש את הכתוב במסמך.
כך תוכלו לכתוב בפירוט רחב למדי, מי הם האנשים היקבלו את הנכסים השונים. כיצד הם בעצמם צריכים לנהוג בנכסים אלו. האם ישנו צורך למכור את הנכסים או להשאיר אותם אצל היורשים השונים. האם אתם מבקשים לחסום אנשים מסוימים מלקבל את הנכסים? בסופו של יום, יש להביט על הצוואה כמין מסמך הפעלה להליך הירושה. כעת אתם יכולים להשפיע על מימוש המסמך בעזרת כתיבה של הרצונות שלכם.

תכנון נכון לאורך כול הדרך

עבודה איכותית לצד בעל מקצוע היא כזאת בה כבר מההתחלה אתם יודעים כיצד עומדים להתנהל להם גם הליך יצירת הצוואה וגם הליך מימוש הירושה. יש לבקש ממנו הסבר רחב על המעמדים השונים אליהם תתבקשו להגיע בהמשך הדרך. יתרה מזאת, בעזרת הסבר נכון תוכלו כבר מההתחלה לשאול שאלות על השלב האחרון של מימוש הירושה. ככול שיהיה לכם יותר ידע, תוכלו להפוך את הצוואה למפורטת ונוחה יותר למימוש. בהמשך הדרך, תוכלו לחזור להסברים של עורך הדין ולהבין האם הם עזרו לכם. אם הדבר אכן קרה הרי שניתן להבין כי בחרתם לעבוד אם בעל מקצוע מהשורה הראשונה.

זיהוי פערים בכל פעם ופעם

יש להיות ערניים ולנסות להבין האם קיימים פערים כאלו ואחרים המתקיימים להם בהליכים השונים אליהם אתם עומדים להיכנס. נסו להבין האם יש לכם חובות שאתם עומדים להוריש לקרובים אליכם.
האם מעמד כתיבת הצוואה יכול להיות בעייתי בגלל מצבו הבריאותי של המוריש. האם הכתוב במסמך הוא דבר אשר יש לחשוד בו. האם אתם באמת רוצים לקבל נכס כזה או אחר? ככול שתזהו מבעוד מועד בעיה אשר הולכת להיווצר לה, תוכלו להגיע למקום בו ניתן לבצע תיקון עוד לפני שהדבר מתקיים לו. בכלל, נסו כמה שיותר להיות עם אצבע על הדופק ולהיות מוכנים לדברים מראש, לא ניתן לדעת מתי תלכו מהעולם.

הליך תקין ליצירת צוואה ומימוש ירושה

הכנות לפני כתיבת מסמך הצוואה

כעת נבקש לאורך כמה שורות לרכז את האפשרויות שאנו ממליצים לכם לקיים לפני שאתם מתיישבים לכתוב את מסמך הצוואה. לא רק שתתבקשו להבין מהם הדברים שאתם מבקשים להוריש ולדעת כיצד הדבר יכול להתבצע, תצטרכו למצוא את האדם שיהיה לצדכם לאורך הדרך.
כעת תוכלו להשקיע זמן מה בכניסה לאתרים השונים ולקרוא המלצות, לערוך שיחות עם חברים וקרובי משפחה ולבקש עצות גם ברשתות החברתיות. דבר נוסף שיש להבין הוא כי עליכם למצוא את המקום הטוב ביותר בו תרצו ליצור את מעמד כתיבת הצוואה. כמה שיותר הכנות יגרמו לכם ליצור הליך כתיבת צוואה נוח יותר.

כתיבת הצוואה בדרך הנכונה

צוואה יכולה להיכתב בדרך לא נכונה והדבר יכול להקשות על האנשים המבקשים לרשת את הנכסים השונים של המוריש. אך ישנן כמה דרכים אשר בהן תוכלו להשתמש בעת שאשר אתם מבקשים לכתוב את המסמך. הדרך הראשונה היא לבצע בדיקה רחב שמראה כי אכן אתם נמצאים במצב בריאותי ונפשי המרשים לכם ליצור צוואה בדרך הטובה ביותר. תוכלו ללכת לרופאים השונים ולהבין האם לפי התוצאות, תוכלו לבצע את הדבר. לאחר מכן, תתבקשו למצוא את המקום הנוח ביותר בשבילכם, את הזמן בו אתם מרגישים מפוכחים כך שתוכלו לממש את האפשרות הטובה בשבילכם. כעת ישנו צורך לכתוב את המסמך בדרך הנכונה.

העברת המסמך ושמירה שלו

עדיין קיימים מקרים בהם אנשים מבקשים לשמור את מסמך הצוואה אצלם מבלי שהם מעבירים אותו אל רשויות המדינה. כך כאשר ישנו רצון לממש את הכתוב בו, יכול להיווצר מצב שהדבר פשוט לא יכול להתקיים לו בהמשך הדרך. ההמלצה היא לקחת את מסמך הצוואה אשר נכתב לו בדרך חוקית בעזרת בעל מקצוע, אל רשם הצוואות אשר אחראי על שמירת הדברים. יש להבין אם אכן הוא קיבל את המסמך והעביר אותו בדרך המקובלת. בהמשך הדרך, יש לוודא מפעם לפעם שאכן המסמך נשמר בצורה וטובה וכי הכתוב בו לא שונה מבלי שאתם מודעים לכך.

מימוש מסמך הצוואה

תהליך נוסף אשר אתם עומדים להיכנס אליו כעת, הוא האפשרות למימוש מסמך הצוואה.
כעת ישנו צורך לקחת את הכתוב ולהבין כיצד הדבר עומד להתממש לו. האנשים אשר מבקשים לממש את הצוואה יגשו אל רשם הצוואות ויבקשו לקבל את המסמך ולממש אותו. פעמים רבות ישנו עורך דין או אדם מסוים אשר ממונים כמנהלי עזבונות כאשר הם אלו האחראיים להפיכת הכתוב למציאות. מהרגע בו האדם הולך לעולמו, יכולים היורשים לבקש להוציא לפועל את הצוואה שלו.
אך גם כאן יש להבין כי מדובר בהליך רחב למדי. יש להבין כיצד ניתן למכור נכסים במידת הצורך, לנסות להימנע מריבים בין היורשים השונים ולזכור כי הצורך הוא לממש את רצונו של היורש.

בעיות היכולות להיווצר

כאשר אתם מבקשים לקחת את הכתוב בצוואה ולממש את הדבר, יש להבין כי יכולות לצוץ להן בעיות כאלו ואחרות. לרוב נוצר ריב לא פשוט בין בני משפחה וחברים כאשר הם אינם מסכימים על הכתוב בסעיפים השונים. בהמשך הדרך הם יבקשו להגיע למעמד משפטי, לעבוד בעזרת עורך דין ולנסות ליצור אפשרויות אחרות. בעיה נוספת היא מכירה של נכס במחיר אשר הוא נמוך מין הדבר אשר ציפו לו. כך היורשים יכולים להתאכזב גם כן כאשר הדבר יוצא לפועל. ניתן להביט על המסמך ולנסות להבין, האם הדבר נוצר בצורה תקינה? האם אתם מבקשים לערער?

עבודה נכונה עם בעל מקצוע

מציאת האדם ושיחת היכרות

כאשר אתם חושבים כי מצאתם את עורך הדין איתו אתם מבקשים לעבוד על יצירת הצוואה ולאחר מכן למנות אותו לאחראי על מימוש המסמך, יש לבצע שיחת היכרות מסוימת ולדעת אם זהו האדם המתאים לכם. שיחת היכרות פשוטה בה אתם מבקשים להסביר על הרצונות שלכם ולהבהיר מהם הקשיים היכולים להתקיים, היא הדבר אשר אתם צריכים לעשות. את השיחה יש לעשות בצורה מפוכחת אשר תעזור לכם לשפוט את עורך הדין איתו אתם מבקשים לעבוד.
ככל שתבררו כמה שיותר פרטים על בעל המקצוע ועך הדרך בה הוא עובד, תוכלו להבין עד כמה ניתן לבטוח בו.

שקיפות ונגישות לכל אורך תהליך התכנון

תכנון נכון של הצוואה שלכם יכול להתקיים רק כאשר אתם מרגישים כי קיימת שקיפות ביניכם לבינו, וכי אתם יודעים שניתן לדבר איתו במגוון דרכים נגישות. אם יש לכם שאלות? אתם מרגישים מצוקה מסוימת, יש טעויות שנעשו שאתם מבקשים לתקן אותן, הרי שיש לפנות אל עורך הדין שלכם.
תכנון נכון של הליך הצוואה והירושה הוא כזה אשר צריך לעבור בכול שלב ושלב דרך הייעוץ של האדם אשר עובד לצדכם. בעזרת אפשרות זאת, תוכלו להרגיש כי כול צעד וצעד נעשה על הצד הטוב ביותר. אל תבצעו צעד מסוים מבלי שיש לכם שיח עם עורך הדין.

הקשיבו לעצות השונות שלו

בסופו של יום, עורך הדין איננו יכול לעשות דבר מבלי שתסכימו לו לעשות זאת. ההמלצה שלנו היא להקשיב לעצות שלו ובעצם להגיע למצב בו אתם פועלים על פי ההוראות שלו. אם הוא מבקש להזהיר אתכם, אם הוא רוצה להצביע על נקודה כזאת אחרת, עצה במקרה זה היא דבר של חובה.
לאורך התהליך, עורך הדין יבקש פעם אחר פעם להסביר לכם מהי הפעילות הנכונה ביותר שיש צורך לעשות. אם תבצעו את דברים אלו, תוכלו בהמשך הדרך לשמוח על כך שישנו מסמך ירושה שיצרתם בעזרת עצות של מומחה. נסו גם לבקש ממנו עצה גם אם הוא לא נותן לכם.

וידוא הפעולות של עורך הדין

יש להבין מהן הפעולות של עורך הדין והאם העצות השונות שלו הן כאלו אשר בהחלט יכולות לעזור לכם. אין הדבר אומר כי אתם עובדים עם אדם שהוא בעייתי, אלא שפשוט אתם מבקשים גם כן להקשיב לעצמכם ולרצונות שלכם. אם הכתוב בצוואה הוא דבר שאתם לא מסכימים איתו,
יש להרגיש חופשיים להגיש ולהבליט את הדבר. בכול צעד וצעד, תוכלו לעצור לרגע ולחשוב, האם הפעולה התקיימה לה כפי שצפיתם. אם אכן אתם מרגישים כי בעל המקצוע הוא כזה אשר אינו מטיב אתכם, עליכם להספיק את העבודה איתו ולמצוא עורך דין אחר שאיתו תבקשו לעבוד.

תנו לעורך הדין לעבוד בשבילכם

גם אם הצוואה אשר נכתבה ליורשים היא פשוטה למדי וגם אם מדובר במקרה מורכב, ההמלצה היא לתת לעורך הדין לעשות את העבודה בשבילכם. תוכלו להגיע למצב זה בעזרת יצירת מסמכי יפויי כוח הנותנים לו גישה אל חשבונות הבנק ואל הפרטים השונים שלכם. בנוסף, הוא יכול לבצע פעולות ואף ליצור מסמכים בשמכם. כמובן שתוכלו לוודא את הפעיליות שלו ולבקש לאשר את הדברים, אך יהיה לכם קל יותר לעבור על מסמך קיים מאשר ליצור אותו בעצמכם. בכלל, איש המקצוע הוא כזה המוגבל על פי מרחב היכולות שאתם נותנים לו. ההמלצה שלנו היא שתנסו לבנות לו מרחב כמה שיותר גדול ונגיש בו יוכל לפעול.

פעולות נכונות שיש לעשות לאורך הליך יצירת הצוואה ומימוש הירושה

שיח רחב בין המוריש לקרובים אליו

פעמים רבות כאשר אדם הולך לעולמו, הקרובים אליו מבקשים לממש את הצוואה ומופתעים לראות את הכתוב בה. מקרה שכזה הוא איננו אופטימאלי שכן הוא מציב אותם במצב לא נעים, בו ציפו לדבר מה אשר לא התגשם לו בסופו של דבר. הרצון שלכם הוא לא ליצור מרחב לא בטוח של ריבים וטינה בין בני המשפחה השונים. כך ההמלצה היא ליצור את הצוואה בשיח נכון ומעמיק מול הקרובים שלכם. הסבירו את הרצון האמיתי אבל נסו לשמוע גם את הבקשות שלהם.

מימוש הירושה על פי הכתוב בה בצורה מדויקת

דבר נוסף היכול להתקיים כאשר היורשים מבקשים לממש את הצוואה, הוא ניסיון בעייתי של כמה מהם למנוע מיורשים אחרים לקבל את מה שמגיע להם. זהו צעד שנחשב לא חוקי ואף יכול בהמשך הדרך לגרום לבעיות בניסיון לקבל נכסים כאלו ואחרים. בכלל, גם אם אינכם אוהבים את הכתוב בה, נסו להבין כיצד אתם מערערים כל הכתוב במסמך ולא מנסים לפעול בצורה אחרת.
החוק מבקש למלא את הסעיפים השונים, גם אם אינכם מסכימים עם הכתוב, חשבו למה הנפטר התכוון כאשר כתב את הצוואה שלו. נסו לא לפעול מתאוות בצע אלא ממחשבה על מה שהמוריש רצה.

חלוקת הנכסים בצורה מאוזנת ונכונה

בעת הליך מימוש הצוואה, יש להבין אם שאר חלקי המשפחה או חברים קרובים יוכלו להזדקק לנכסים העומדים להגיע מהנפטר. גם אם שמם אינם רשום בצוואה או גם אם נולדו לאחר שהאדם הלך לעולמו, יש לחשוב גם עליהם ולהחליט אם להשאיר להם חלק מהסכומים הכספיים.
כך למשל ההמלצה היא לשמור בצד חלק מהנכסים ומהכספים למען הדורות הבאים.
האם הבנים שלכם המבקשים להירשם למוסד לימודים יוקרתי או להגשים חלום מסוים, זקוקים לכסף יותר מכם? כעת בעזרת כספי הירושה אתם יכולים לעזור להם בנקודה זאת. נסו להגיע למצב בו אתם עונים על הצרכים של האנשים סביבכם, גם אם הם לא מופיעים בירושה.

יצירת צוואה מקיפה וחוקית כבר מגיל צעיר

אם יש לכם ילדים בוגרים אשר מתחילים לצבור הון ונכסים, חשבו איתם כבר מעכשיו על האפשרות לכתיבת ירושה. אומנם זוהי מחשבה על זמן לא נעים אך זהו מעשה של אדם בוגר.
למדו אותם לעבוד לצד בעל מקצוע, לייצר צוואה איכותית ולהגיע למצב בו הם יודעים כי כבר קיים מסמך המבטיח שהנכסים שלהם ילכו לאנשים הקרובים אליהם. אין אנו אוהבים לחשוב על היום בו נלך מהעולם, אך כול עוד אנחנו צוברים נכסים כאלו ואחרים, הרי שישנו צורך לייצר צוואה איכותית.
יש לעשות את הדבר כבר כמגיל צעיר.

סיכום המאמר ופרטים נוספים

מאמר זה נוצר על מנת שתקבלו כמה שיותר מידע על הנושא של תכנוני ירושה וצוואות.
אנו מבינים כי מדובר בנושא רגיש המתייחס ליום בו אתם או הקרובים אליכם ילכו מין העולם.
אך יש להיות מוכנים ליום זה ולוודא כי הבירוקרטיה הכרוכה בדבר אכן נעשית לה זמן מה לפני קיומו של יום הפטירה. יצירת צוואה היא הליך שישנו צורך לעשות אותו בעזרת בעל מקצוע, זהו האדם שיסביר לכם מהן האפשרויות הקיימות בפניכם. אדם אמין הוא כזה שיבטיח כי מסמך הצוואה יווצר על פי המסגרת הנכונה לאדם המתכוון להוריש את נכסיו. גם הקרובים אליו צריכים לשמור על הליךם סטרילי ונכון.

לאחר שאדם הולך לעולמו, מגיע שלב הפיכת הצוואה לירושה והניסיון לממש את הכתוב בסעיפים השונים במסמך. בשלב זה היורשים השונים יכולים לקבל את הנכסים בצורה מאוד פשוטה, אך ישנם לא מעט מקרים בהם יכולים לצוץ קשיים כאלו ואחרים. גם כאן תוכלו להיעזר באיש מקצוע איכותי אשר יהיה לצדכם לאורך הדרך. תנו לו את האפשרות ליישם את הכתוב בצוואה על מנת לממש את רצונו האמיתי של הנפטר. אם אתם מבקשים לערער על הכתוב במסמך, תוכלו לעשות זאת בדרכים המקובלות בחוק. בכול מקרה, עורך הדין שלכם הוא האדם בו תוכלו להיעזר על מנת שתקבלו את המגיע לכם. נסו להסביר לו על המצב הנוכחי והוא יסביר לכם מהן האפשרויות שלכם.

אנו מקווים כי מאמר זה יכול לעזור לכם בעת הניסיון שלכם ליצור מסמך צוואה ובניסיון לממש את הכתוב בעת הליך הירושה. אנו מקווים כי הסעיפים השונים יכולים לעזור לכם בהליך אליו אתם מבקשים להיכנס. בכול מקרה ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם עורך הדין שלכם לאורך הדרך.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
תכנוני צוואות, ירושות ועיזבונות

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על תכנוני צוואות, ירושות ועיזבונות
שיתוף המאמר תכנוני צוואות, ירושות ועיזבונות בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד