בית המשפט לענייני משפחה

עורך דין טל טאוב

קבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות מעורך דין טל טאוב בנושא בית המשפט לענייני משפחה

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

בית משפט משפחה, הנו בית משפט בו ניתן להגיש תביעות בנושאים של משפחה בהיבטים שונים: נישואין, גירושין, הכרה במעמד של ידועים בציבור, תביעות דמי מזונות, משמורת ילדים, חלוקת רכוש, ירושות, צוואות, אימוץ ילדים ועוד. חשוב להקדים ולומר, כי תביעה בבית המשפט לענייני משפחה- מוטב שתיעשה בייעוץ וליווי של עורך דין מומחה לדיני משפחה המכיר את החוק ידע נרחב ובקיא ברזי דיני המשפחה. רק עם עו”ד מומחה לענייני משפחה, מתקבלות תוצאות מספקות יותר ברוב התביעות בהתאם לציפיות. הגשת תביעה באופן עצמאי, מבלי לדעת מהם הסעדים, החוקים והזכויות העומדים לרשותכם, עלולה להתברר כטעות קריטית ולפגוע בזכויותיכם.

חשוב לומר, כי בשל אופי הסוגיות המוגשות לבית משפט לענייני משפחה, הנוגעות לבעיות עם בני משפחה קרובים, יש מגמה מצד אנשים, לתבוע על ימין ועל שמאל, לנקוט בהליכים מיותרים, לבזבז זמן וכסף ולהסלים סכסוכים משפטיים. במקרים כאלה של סערת רגשות רצוי לפנות לעורך דין לענייני משפחה הבקיא ברזי המשפט ובעל ניסיון, שיוכל להרגיע אתכם ולייעץ לכם בצורה מקצועית, מהם הדרכים המשפטיות הנכונות להשגת הצדק.

במה עוסק בית משפט משפחה

ההליכים בבית המשפט לענייני משפחה הם בעלי נסיבות מיוחדות. כל המעורבים, התובעים וכן הנתבעים הם בקרבה משפחתית כלשהי, מה שהופך את העניין המשפטי לחלק מתמונה רחבה של יחסים ורגשות אישיים. בית משפט משפחה דן בסוגיות אישיות ורגישות, אינו כפוף לסדרי הדין והראיות, ומאופיין בגמישות בגלל אופי המעורבים. משום כך הוא רשאי לנהל דיונים המתנהלים בו על פי שיקול דעתו, כדי להגיע לצדק ולייעל את ההתדיינות.
בשל היותו הערכאה המשפטית המוסמכת, שמתפקידה לשפוט בתחום דיני המשפחה עוסק בית דין משפחה במגוון רחב של נושאים כמו: אימוץ ילדים, חלוקת רכוש בין בני זוג, פונדקאות, מזונות אישה וילדים, התרת נישואין, קיבעת גיל, שינוי שם, משמורת ילדים, הסדרי ראייה, ירושות וצוואות, משמורת משותפת, סכסוכים כספיים במשפחה ועוד. בית משפט משפחה הוא הגוף המוסמך לדון בתביעות אלה.

ערעור בפני בית משפט לענייני משפחה

דרגת בתי המשפט לענייני משפחה מקבילה לדרגת בית משפטו שלום ושופטיו נבחרים ע”י הוועדה לבחירת שופטים. ניתן לערער על פסקי הדין המתקבלים בהליך כפי שנהוג בבתי משפט השלום. הגשת הערעור תיעשה תוך 45 יום ממועד קבלת פסיק הדין, והוא יוגש לבית המשפט המחוזי, לו הסמכות המקומית לדון בערעור. אם פסק הדין על הערעור, אינה מספקת מי מהצדדים, יש צורך בהגשת בקשת רשות ערעור ע”י עורך דין לענייני משפחה. אין אפשרות לערעור באופן אוטומטי. אם תאושר הבקשה לערעור, ניגש להגישה בתוך 30 יום מיום קבלת האישור מבית המשפט המחוזי. הערעור מוגש לבית המשפט העליון.

תביעות והליכים בבית המשפט לענייני משפחה

כל תביעה שעניינה נוגע למשפחה, תוגש לבית משפט משפחה. זו יכולה להיות בקשה לאישור או פסילת צוואה, תביעת משמורת ילדים ומזונות, הכרה בידועים בציבור, אימוץ ילדים, כל סוגיה שהיא חלק מהמרקם של משפחה, הקושר בין בני המשפחה בקשר דם, נישואין, יחסים ועוד. מורכבות ההליכים בתביעות כאלה, ובעיקר תביעות גירושין מחייב שכירת שירותיו של עורך דין משפחה, אשר יוכל לנהל את התביעה עפ”י גישת בית משפט משפחה, להבדיל מתביעת גירושין ברבנות, אשר גם לו הסמכות לדון בתיקים כאלה, אולם האופן בו מתנהל התיק הוא שמרני והפסיקות הן עפ”י ההלכה. עורך דין משפחה יצירתי וחכם, יכול לנהל את התיק בפני בית משפט משפחה, ולשמור את זכויות הלקוחות שלו וטובתם לאורך כל התהליך. מומלץ לפנות לעורך דין משפחה, עוד לפני הגשת התביעה ע”י הצד השני, ראשית כדי לפתוח תיק גירושין למשל בבית משפט משפחה ולא בבית דין רבני (שלרוב מפלה את האישה), וגם כדי לתכנן אסטרטגיה לניהול התיק בדרכו העצמאית, בלי להיות תלוי בהליכים משפטיים שננקטו ע”י הצד השני.

בית משפט משפחה – קצת היסטוריה

בית משפט משפחה הנו ערכאה של בית משפט השלום שהוקם מכוח חוק בית המשפט לענייני משפחה התשנ”ה- 1995. סעיף 1 לחוק קובע כי “שר המשפטים בהסכמת נשיא בית המשפט העליון, רשאי להסמיך בצו בית משפט שלום מסוים לשבת כבית משפט לענייני משפחה”. המטרה בהקמתם של בתי משפט לענייני משפחה, נועדה ליצור ערכאה אזרחית אחת, בנושאים של דיני משפחה, לצד הערכאות הדתיות בבתי הדין הרבניים.
בית משפט לענייני משפחה הוקם, בעקבות יישום המלצות “וועדת שיינבויים”, שיש צורך בהקמת בית משפט לענייני משפחה, אשר יעסוק רק בזה באופן ייחודי. בנוסף המליצה הוועדה כי הדיונים בבית משפט לענייני משפחה יתנהלו בדלתיים סגורות וכי סדרי דין ודיני ראיות בבית משפט משפחה, יהיו יותר גמישים מסדרי הדין ודיני הראיות הקבועים בבתי משפט אזרחיים. בית משפט משפחה דן בכל סכסוך או סוגיה משפחתית בין בני משפחה המוגדרים כהורים וילדים, אחים ואחיות, הורים מאמצים, ילדים מאומצים. סבים וסבתות, בני זוג נשואים או ידועים בציבור. הסוגיות חייבות להיות קשורות וקיימות לאור היחסים המשפחתיים.
אם אתם מחפשים עורך דין לענייני משפחה, אנו ממליצים לכם לגלוש באתרים השונים, להתרשם מהגישות המוצעות בתחום של דיני משפחה ולעשות את הבחירה הנכונה.
אם אתם זקוקים ליעוץ, אתם מוזמנים להתקשר.

השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם
בית המשפט לענייני משפחה

אין האמור לעיל באתר זה מהווה ייעוץ משפטי, יתכן כי המידע המצוי באתר זה אינו מעודכן או מדויק ועל כן אין להסתמך עליו. השימוש במידע המצוי באתר זה הינו באחריות הקורא בלבד.

כל מה שצריך לדעת על בית המשפט לענייני משפחה
שיתוף המאמר בית המשפט לענייני משפחה בערוצים השונים
Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Print
Email

תפריט נגישות

השאר פרטים ליעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד